Dé dag

222 5 0
                                    

Het begon allemaal die ene dag, het was een doodnormale dag totdat...

"KIJK IS UIT JE DOPPEN MAN!" Een man duwde me ruw aan de kant terwijl ik aan het lopen was. Zoals ieder weekend ging ik naar de stad om te oefenen met tekenen en schetsen. De ene keer tekende ik mensen die op een terras zaten of etalages van bekende winkels. Alleen begon ik er steeds meer achter te komen dat de stad niet de meest geschikte plek was voor tekenen en al helemaal op die ene dag.

Alweer botste er iemand tegen me aan. Mijn potloden vlogen over het stenen, betegelde pad. Toen ik ze allemaal had opgeraapt stond ik op maar een jongen kwam met volle vaart op me afrennen. Waarschijnlijk had hij mij niet gezien want hij botste mij zo omver. Ik had geen tijd om me op te vangen en viel op mijn schouder. Er schoot een pijnscheut door mijn arm. Toen ik daar lag hoorde ik de jongen, met een wel heel bekende stem, zeggen: "o shit, uhm... neem haar mee snel!"

Een grote, breed gespierde man trok mij omhoog en rukte mij de menigte in. Terug trekken of mezelf proberen los te krijgen had geen zin. Het deed veel ste veel pijn aan mijn arm en die man was veel ste sterk. Alweer schoot er een pijnscheut door mijn arm heen en ik kon met moeite al mijn spullen bij mij houden.

De jongen was een appartement binnen gerend. De deur waar hij naar binnen ging was groot en groen met een klein trappetje.

De man rende er naartoe en trok mij mee naar binnen. Zonder ook maar even logisch na te denken bleef ik in het appartement staan, wat moest ik anders doen? Wegrennen? Verstoppen? Die man zou mij sowieso vinden.

Ik zag de paniek in de man zijn ogen toen hij zei: "ga maar naar boven, ik pak even een icepack voor je". Voordat ik antwoord kon geven of een vraag kon stellen was hij al weg. Halverwege de trap hoorde ik de jongen roepen: "waar is ze? Is ze oké?"

Waar herken ik die stem nou van?!

Dit is het eerste hoofdstuk van 'trust me' ik kan niet veel uploaden dankzij school maar ik zal mijn best doen om zo veel mogelijk te posten
X Iriz

Trust me ft. Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu