Bab 9

5.5K 181 6
                                    

Tiga bulan berlalu..

" Nadya, ya Kak Ton. Ada pesakit lagi ke?"

" Tak ada. Kak Ton tengok Nadya sekarang sedih sangat, muka tak ceria. "

" Nadya tak apa apa kak Ton. Mungkin penat"

" Kak Ton faham. "

" Kak, dah tiga bulan, sakit dalam hati Nadya masih terasa. Nadya bila lalu depan cell dia Nadya teringat, Nadya dirumah Nadya ingat dia, tiga bulan tak ada satu pun call atau message dia dari dia. Nadya rindu dia kak Ton. Nadya nak cuba lupa tapi tak boleh. Dulu cerai pun Nadya tak rasa sakit macam ni."

" Kak Ton pun tak tahu nak kata apa. Tapi Kak ton rasa dia pun rindu Nadya. Mungkin apa dia fikir kita tak tahu kan"

" Nanti Nadya pulak yang gila"

" Hisss.. tu ada doktor baru masuk, handsome juga orang kelantan, tinggi"

" Dah jumpa tak minat. Nadya nak balik lepas lawat pesakit." Nadya lalu dihadapan cell yang diduduki Azzan. Nadya berhenti melihat cell kosong. Nadya senyum terus ke wad.

#####

Azzan duduk diatas bukit, Azzan mengeluarkan phone dari dalam poket. Dibuka gallery satu demi satu gambar dia bersama Nadya dipadam. Azzan mencium gambar Nadya kemudian dipadam. Gambar terakhir Azzan, menyimpan didalam folder. Gambar Azzan didalam cell, kali pertama Nadya menyentuh pipi dan mengesat airmata Azzan. Azzan meletak kata laluan untuk folder tersebut.

" Baby you kat sini. Penat kaki i. Nak pergi KL kan fitting baju"

" Ya. You dah siap?"

" Dah,,turun i nak ganti baju peluh habis baju I ni. Kita stay hotel malam ni esok pagi rehearsal wedding kat ballroom."

" Okay jom. Azzan memegang tangan Maya turun ke kaki bukit.

++++++++++++++++++++++++++

"Kak Ton, tengok ni"

" Kad jemputan kahwin Azzan?" Nadya mengangguk kepala.

" Semalam Nenek mah phone tanya kad dah sampai ke tak. Nek mah nak Nadya pergi, akad nikah Azzan jumaat ni pagi pukul 10. Dekat rumah Wan lepas tu esok sabtu di Hilton KL. Kahwin dengan anak datuk kan. Mesti meriah."

" Nadya nak pergi ke?"

" Tak nak. Tapi nek mah, dah dua hari call tanya kabar, call pesan suruh pergi."

" Pergi lah Nadya. Kan nadya cuti dua hari"

" Kak ton macam mana Nadya nak lihat orang yang Nadya cinta, Nadya sayang akad nikah dengan orang lain. Nadya tak boleh lupa Azzan."

" Faham sayang."

" Kak Ton teman Nadya pergi"

" Kita pergi kamis petang sabtu pagi kita balik. Kenduri di KL tak payah pergi"

" Yang tu Nadya pun tak nak. Jangan Nadya yang menangis dah kat situ."

" Nanti teman kak ton pergi cari baju"

" Tema apa tak tahu lah tapi nek wan suruh pakai merah. Nadya tak ada baju kurung merah."

" Kita cari di Bukit Jambul cantik cantik"

" Okay." Selepas Zaiton keluar mengalir airmata Nadya.

Mama nadya wish mama ada disini. Nadya sedih ma, hati nadya  sakit mama, sampai sekarang Nadya sakit, benci, geram, nadya kecewa ma. Azzan tipu nadya.

GILAWhere stories live. Discover now