"Sayang duduk sini kejap daddy nak jumpa doktor?" Sofia mengangguk naik duduk diatas kerusi.
" Hai, why you want to cry?" Azzan dukung Sofia.
" You are sick daddy?"
" No. Daddy want to see friend. Daddy tak sakit. Sayang duduk sini kejap saja. Five minutes"
Sofia mengangguk walau seakan hendak menangis.
" Hi i nak jumpa doktor Nadya boleh?"
" You supplier untuk carpet tu ka?" Pantas Azzan mengangguk.
" Sekejap i bagitau doktor." Nurse india keluar benarkan Azzan masuk.
Berdebar hati Azzan membuka pintu, dilihat Nadya sedang menyusun buka dalam kabinet.
Terlepas buku ditangan Nadya melihat Azzan didalam bilik.
" Sayang" suara Azzan seakan tersangkut di kerongkong nadya masih tercegat berdiri.
" Nak apa kemari" Nadya tidak memandang wajah Azzan dipusing muka ketepi.
" Azzan datang nak jumpa Nadya"
" Untuk apa?"
" Azzan.. azzan nak tengok Nadya."
Nadya memandang wajah Azzan. Seakan sesak nafas melihat Azzan sekarang.
" Nadya tak nak tengok atau jumpa, atau ada apa apa hubungan. Kalau sakit lagi tolong cari doktor lain untuk berubat"
" Azzan nak doktor yang berubat Azzan dulu" Nadya senyum sinis.
" Sayang,"
" Never call me that. Panggilan tu sesuai untuk Maya bukan Nadya. Kalau tak ada apa apa tolong keluar" Nadya buka pintu, berdiri dihadapan pintu bilik Nadya toleh keluar dilihat Sofia duduk diatas kerusi.
Sebaik Nampak Azzan terus Sofia mendapatkan Azzan.
" Daddy your not sick? Dukung" Azzan mendukung Sofia, dilihat Sofia meletak tangan kecil di dahi Azzan. Terdiam Nadya. Melihat Sofia mencium bibir Azzan.
" daddy not crying. My daddy is sick?" Sofia tertanya Nadya.
Dua kali Sofia bertanya baru Nadya menjawab.
" No, daddy is not sick"
" Yeahh.. daddy i am hungry. I want to eat, can i drink ais milo?"
" No just water."
" Lets go and eat, i want subway."
Sofia turun digalas bag princess Swan pegang tangan Azzan.
" You nak pergi makan Subway with me" sebelum sempat Nadya menjawab Sofia menarik tangan Nadya.
Nadya mengikut masuk Subway bersebelahan kelinik Nadya.
" you want to eat?" Nadya mengeleng kepala.
" Daddy i want cookies"
" No is too sweet"
" Please daddy, mummy is not here, i brush my teeth after eat."
" No. Daddy buy chicken sandwich?"
" No, i want cookies" Sofia panjat naik duduk atas Azzan, dicium pipi Azzan. Azzan senyum. Nadya hanya melihat.
" Okay daddy buy. Mummy you want to eat cookies?" Terkejut Nadya dan Azzan. Nadya mengeleng kepala.
" Mummy, can you tight my hair daddy make my hair pain" Sofia bangun duduk atas riba Nadya.
YOU ARE READING
GILA
RomanceAsal usul tak ketahui.. Dari mana dia datang. Siapa dia? Kenapa dia jadi macam tu? Apa yang menyebabkan dia Gila? Aku tak ada jawapan.