" Boleh bagi lima minit saya nak cakap dengan Maya?"
" Ya boleh Azzan"
" Sayang, serius ke nak berpisah. Tak nak fikir dulu. Tak kesian ke dengan Sofia, she asked about you everyday, dah sebulan lebih sayang tak jumpa Sofia"
" She will be okay. Dia akan ada daddy dia, berkepit 24jam. Nanti dia lupa lah i"
" You tak sayang ke anak you?"
" Mestilah i sayang. Tapi i cemburu you terlalu manjakan Sofia. Tidur pun sekali. You bangun tengok Sofia dulu. Makan you suap dia dulu. Everything Sofia, i you tak peduli pun" Azzan memandang Maya.
" Is our daughter sayang. Walau she sleep with us, malam i akan bawa Sofia masuk her room. Sofia tak tidur dengan kita sekali pun you dont allow me to touch you. Setahun lapan bulan i tak sentuh you Maya. I tak dibenarkan sentuh my own wife."
" Kan i cakap i tak mahu, tak mahu lah." Azzan menelan air liur di pandang wajah Maya.
" I try to save this married tapi nampaknya sia sia. I ikut kemahuan you kita berpisah"
" Tuan saya sedia." Peguam Azzan membaca surat penceraian dan surat dari Maya yang tidak akan tuntun apa apa nafkah dan hak penjagaan diberi sepenuhnya pada Azzan. Dan Maya juga menyata kan dia akan akan mengambil Sofia pada hujung minggu.
" Saya Mohd Azzan Fikal, ceraikan Maya Izzati dengan talak satu"
" Saya menjadi saksi dan penceraian didalam mahkamah syariah. Kedua baca ni dan tandatangan. Jika ingin rujuk tiga bulan sebelum edah Maya Izzati habis__"
" Tak akan rujuk rujuk lagi. Saya dah tandatangan. Saya pergi dulu, apa apa call lawyer saya." Terus Maya keluar.
Azzan menarik nafas dibuka songkok keluar dari mahkamah syariah. Maya masih didalam kereta melihat Azzan masuk kedalam Hummer nya. Maya tidak dapat menahan tangisan.
New life new chapter daddy and Sofia. Lepas empat tahun duda anak satu.
Azzan mengeleng kepala terus pandu keluar.Maya masih dalam kereta.
" I tak faham you Maya, you nak dia. Ceraikan you, you ada Taufik kenapa nak nangis?"
" I sedih lah juga. I bukan tak cinta Azzan i sayang dia tapi i cemburu dia lebihkan Sofia dari I."
" Salah you juga you tak benarkan dia sentuh you. You nasib baik juga setahun lebih husband you tak sentuh you, dia masih lagi pujuk you, kalau lelaki lain dan cari perempuan dan fuck tak berapa kali. Ni tanggungjawab nafkah you tetap dia bagi tiap bulan, 6ribu you dapat duit buta je"
" I tau one day kalau i pergi semula dekat Azzan dia,akan terima I. Dia pernah kata kalau one day i nak balik sebagai husband and wife insya Allah dia terima I"
" You lihat dan tunggu lah kalau benda terjadi. Apa yang cacat dekat azzan pun i tak tahu. Tanggungjawab, baik bapak yang baik. Suami yang baik. You yang mental. Dia handsome Maya. Ada kerjaya his restaurant so famous suami macam mana you nak"
" Drive la i malas nak dengar"
😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧
" Daddy where are we going? Where is mummy?" Kehulu hilir Sofia mengikut Azzan kemas barang barang.
" We moving stay with wanwan, Sofia boleh naik motor tiap hari, main dalam pond suka kan?"
" Nanti mummy pukul kaki, mummy said pond water is dirty."
YOU ARE READING
GILA
RomanceAsal usul tak ketahui.. Dari mana dia datang. Siapa dia? Kenapa dia jadi macam tu? Apa yang menyebabkan dia Gila? Aku tak ada jawapan.