" Ada orang nak keluar date?"
" Ni bukan date, Ni dinner saja baru nak kenal"
" Kira date la tu. What happened to Max?"
" Tak ada chemistry dah putus. Dua minggu saja. Yang ni tak tahu lah?"
" Tiga tahun kat sini, tiap bulan ada date tapi semua tak tahan lama apa jadi?"
" Tah. Semua serba tak kena Kak Muna."
" Hmmm..yang ni nama apa?"
" William. Nadya kenal thru Dr. Fransica. I don't what is the outcome"
" Cuba la sampai jumpa seorang yang boleh bagi kejutan electric dalam hati"
" Tak akan ada. Nadya pergi dulu."
" Nadya kak Muna nak pinjam kemeja putih yang jarang tu ada?"
" Ambil dalam almari. I go first" Munirah masuk kedalam bilik Nadya. Bilik yang malap. Munirah buka lampu, dilihat berhelai baju Nadya di atas katil.
" Ni mesti cuba satu per satu"
Munirah mengambil baju Nadya digantung dalam almari. Munirah menolak baju di bawah. Munirah melihat kotak kecik. Munirah mengambil kotak lalu duduk di katil Munirah membuka.
Satu demi satu gambar Azzan bersama Nadya dilihat.
1095 hari berlalu, 1095 hari juga aku rindu dia.. 1095 hari juga aku date ber puluh lelaki 1095 hari juga tak ada satu pun aku suka. 1095 equal tiga tahun di US, 1095 hari juga tiada siapa peluk aku masa tidur, 1095 hari juga tiada siapa yang merajuk aku nak pujuk. 1095 hari cinta aku tetap sama. 1095 hari rindu tetap pada Azzan. 1095 hari atau lebih dia menjadi suami orang. Tah berapa orang anak dia ada. Selama 1095 hari aku tak pernah lupa. Kuat sungguh perasaan cinta ni. And selama 1095 hari bila agaknya aku nak jumpa someone yang boleh aku peluk tak nak lepas. Nampak gaya no one lah.
Munirah senyum disimpan kotak Nadya.
" Patut semua date tak menjadi, yang jauh tu juga dihati. Parah adik aku ni tu suami orang."
=========:=================
Nadya pulang jam 10 malam, Munirah sedang menonton TV.
" Awal date. So?"
" Tak boleh nak go on. Tah Nadya rasa di boring. Malas nak cakap. Kak kita lupa Rahmadhan lagi dua minggu. Raya ke tiga kali Nadya kat sini tak best langsung. Lagi setahun pastu Nadya nak balik Malaysia. Nak raya kat Malaysia, nak makam ketupat yang sedap, nak hias rumah cantik cantik. Talk about house kita tak ada rumah di Malaysia. Kena cari rumah. Huh!" Nadya duduk sebelah Munirah dipeluk kakaknya.
" Ya. Kak Muna pun nak cuti nak raya. Ada agent hantar email, pagi tadi, dia kata ada buyer and buyer tu sanggup tuggu kita balik next year untuk urus jual beli. Buyer to tak nego langsung price"
YOU ARE READING
GILA
RomanceAsal usul tak ketahui.. Dari mana dia datang. Siapa dia? Kenapa dia jadi macam tu? Apa yang menyebabkan dia Gila? Aku tak ada jawapan.