The Fooo lär sig att rida...

46 2 0
                                    

Jag vakna av att en doft som spred sig i rummet, det luktar som Bacon. Mmm Bacon!! Jag kolla om någon av killarna var i mitt rum. Men nej. Jag bytte om till ridkläder för jag skulle bara fixa lite i stallet och skritta Nikta. De andra vilar idag och mamma tar hand om alla hästar idag. skönt!

När jag kom ner satt alla och höll på med sina mobiler och åt ägg med bacon.

- Sociala klubben eller? Sa jag på ett skämt.

Alla kolla upp på mig när jag sa det.

-Aa precis. Men godmorgon på dig med Tyra. Vill du vara med i vår klubb eller? sa felix

- Godmorgon. Nää jag har ett liv sa jag retsamt tillbaka.

- Haha okej. Vill du ha frukost? Fråga oscar och kom fram och kysste mig.

- Mm gärna svara jag tillbaka. Ni följer väl med till stallet sen eller?

- Aa om du inte ska rida den där farliga fiddi igen. sa ogge

- Nejdå hon vilar idag. Detsamma med cherry o nicki ska bara skrittas i en halvtimme typ. Resten fixar mamma.

Vi åt upp fixa oss och gick vidare till stallet.

Jag gjorde iordning nikita och gick till ridhuset. Killarna satt på läktaren och titta på. De visste inte att de skulle rida och inte jag.

- Ehh kan ni komma hit? Fråga jag och de nicka och kom på en gång.

- Är det något fel? ska vi plocka fram något? Fråga Oscar.

- Ni kan vänta här jag kommer om nån minut. Ogge höll i Nikita medans jag sprang och hämta våra 2 gamla ridhjälmar.

När jag kom tillbaka kolla de konstigt på mig o felix sa:

- Vad ska du med dem till?

- Ni ska dela på dessa. Ni ska få provrida lite.

-Nej aldrig i livet! sa alla samtidigt.

- jo komigen hon är jätte snäll. Hon är den snällaste av alla. Oscar du börjar. Han protosterade först men jag fick upp han.

- Kolla det går jue bra. Du kan byta varv och sänk händerna och ner med hälarna. Bra. Det räcker så.

- wow det var fett coolt jue. Men svårt, filma någon?

- Jg gjorde sa felix på häst ryggen. Han var sämre än oscar på att rida. Han tramapa ner tårna när jag sa hälarna.

- Det räcker nu Felix. Omar din tur nu. Han nicka som svar. Han såg rädd ut.

-Felix du har mycket att träna på så att du vet.

- Jg vill ändå inte rida några fler gånger muttrade han.

För omar gick det rätt så bra för samma nivå som Oscar.

- Kom nu Ogge. Han såg inte rädd ut kanske hade han ett skitbra pokerface eller inte rädd.

Det gick bra för Ogge han höll rätt,var rak i ryggen och trampa ner hälarna. Undrar om han har ridit förut? Hmm.

-Vad duktig du e ogge. Har du ridit förut eller? fråga jag.

- Nej, eller bara på skansen. Men jg såg jue de andra hur de skulle sitta och tänkte hur du red  sa han stolt.

Jag skritta av henne och fixa henne och sånt.

Vi bestämde oss för att se på film eftersom det regnar och de är lediga idag så blir det perfekt.

Synd att vi inte har något godis kvar bara.

_______________________________

Mer kommer antingen ikväll eller imorgon. För jag ska träna snart och är hemma vid 10 så ja. Men hoppas att ni gillar novellen. :)

vi ska vinna Fidelie!Where stories live. Discover now