*BEEEEP* *BEEEP* *BEEEP*
Åhh, redan?? Aja måste väcka grabbarna. Jag o Oscar dela säng medans ogge sov i bäddsoffan med Felix i mitt rum. Jag väckte Ogge o Felix först, för de är svår väckta.
- Hallå gå upp skrek jag o hoppa i soffan. Ogge vakna men inte Felix. Felix vakna skrek jag. Han var nu vaken. Jag gick till oscar o kysste han på munnen o han kysste tillbaka så han är vaken.
- Eyy varför får inte jag en morgon kyss för? Jag skulle vakna på engång då. Sa Felix o försökte låta sur.
- Du får väl ta o haffa en tjej då. Du o ogge kan ju kyssa varandra så länge. sa jag o dog av garv, Oscar oxå.
Ogge o Felix hade sura miner, men innerst så vet jag att det var roligt. Vi bytte om, åt frukost o fixa oss. Vi gick ut till stallet o fixa iordning Nikita o Fiddi. Ogge o felix borsta Niki medans jag o Oscar tog fiddi. Fast jag borsta endå båda hästarna för att de e nybörjare.
- Ni kan lasta nu. Sa mamma.
- Okej. Oscar o ogge kan ni bära ut utrustningen till mamma medans vi tar hästarna? De gjorde som jag sa.
- Vilken hästa ska jag ta? Sa Felix.
- Du ska ta Fiddi eftersom niki måste in först.
- Jag kan inte ta henne?? Hon är livsfarlig jue! utbrast Felix.
- Komigen Oscar har gett fiddi mat, borstat,gosat o ledit henne. Sa jag bestämt. felix gjorde som jag sa. De gick lungt ut utan problem. jag lasta niki. Fiddi går alltid in på direkten om det är någon i transporten. Jag tog fiddi o hon gick på. Vi åkte i väg med eb full bil. Sällan det händer.
När vi kom fram så fick jag mitt start nr o de. Jag kolla startande det är typ 20 i båda klasserna för denna tävling är rätt så liten o inga kval. Men om jag rider felfri med niki kommer jag till SM.
Jag gick banan för mig själv, de andra sitter på läktaren. Banan har snäva svängar men det ska nog gå bra. Jag gjorde iordning o begav mig till Framhoppningen o hoppa. Fiddi känns fin o nu är det min tur.
* Tyra Gustafsson på Fidelie. var så god o rid.*
Jag börja rida o allt flöt på Halva banan har gått. Vi red mot en en trippel kombination. Vi kom in fel, hon hoppa av för tidigt så jag tappa stigbyglarna. Jag hörde hur publike sa "aaahhh" Jag klammra mig fast o fiddi hoppa nu av för sent. Jag höll mig fast o vi klara sista hindret. Vi rev inget så vi kom till Omhoppning.
- Asså jag trodde du skulle ramla av. Sa oscar o såg orolig ut.
- Nejdå, jag höll mig fast.
- Hela publiken var rädda att du skulle flyga av. Sa Felix
- Haha men nu gjorde jag inte det. sa jag
- Men är det inte omhoppning nu eller vad du sa att de hette?? sa ogge.
- Hahah joo, jag måste gå. De gav mig en kram o Oscar kysste mig. Jag hoppa upp o red iväg.
* Tyra och Fidelie. var så god o rid.*
Jag fatta galopp o hoppa jag har fått en rivning. Jag red mot en oxer o hon tvärnita. Jag höll mig kvar. Hon börja bocka o stegra o hålla på. Jag fick koll på henne o vi red mot hindret. Fiddi hoppa av för tidigt så vi krascha o jag flög av. Jag reste mig upp o tog tag i fiddi. Några funktinärer fråga om jag var okej o det är jag.
- Hur mår du Tyra?? Ska du tävla med niki? Fråga mamma lungt.
- Ja det ska jag.
- Älskling hur mår du?? Fråga oscar oroligt.
- Jag mår bra. fiddi blev lite coco därinne.
- lite, du kunde ha dött. sa ogge.
- Nejdå, det har hänt värre saker.
så slut pratat om detta nu. Okej.
- okej sa de i kör.
Vi åt lunch o vänta till nästa klass.
Juste jag måste hitta Felicia med lilla Falko. De som likna mig o Fidelie.
- Jag kommer strax. Ska göra en sak sa jag o de nicka.
Jag såg henne o gick fram.
STAI LEGGENDO
vi ska vinna Fidelie!
FanfictionTyra Gustafsson heter jag och bor i Vallentuna. Jag bor på en gård med tre hästar. 2 är mina. Jag tävlar på elit nivå. jag bor med min mamma Mimmi Gustafsson. jag har en pojkvän vid namn Oscar Enestad, han är med i The Fooo. Mitt mål är globen. Me...