När jag kommit till mitt rum får jag ett sms! Från oscar. Jag låste upp luren.
* Hej! vill du att jag ska komma till dig? <3 * från oscar.
* Hej! Visst kom på en gång! <3 * från mig
* Ok, är där om 10 min. Puss <3 *
*Ok! Puss! <3*
- Mamma!?
- Aa??
- Oscar kommer om typ 10 min så du vet.
- Ok, har du fixar betforen?
- Aa, den ska stå 2 timmar till.
- Ok vad bra.
Efter 10 min så knacka det pä dörren. Jag hann bara ta några steg innan jag ramla ner för hela trappan. När jag kom ner så står oscar i hallen och skrattar.
- Hahahha Hej oscar! Jag kunde knappt prata så mycket skrattar.
- Hej! Gick det bra? Sa oscar och sträckte fram handen. Jag nicka som svar och tog mig upp med hjälp av oscars hand.
Jag kysste han på munnen och gav han en kram sen gick vi upp till mitt rum. Vi satte på en film och kröp ner under täcktet. Vi kysstes då och då och jag låg i oscars famn. Det är såå mysigt!! Eller inte, hans mobil börja ringa så vi fick byta ställning. Jag pausa filmen så inte det skulle störa. Jag såg att hans min frång glad till ledsen på nån sekund. Undra vad som hänt!?
Det börja komma tårar ur hans ögon.
Jag tror någon har dött. Vänta bara för att nån gråter till mobilen så betyder det inte att nån har dött. Meb det var det enda jag kunde komma på just nu. När han la på så stirra han på skärmen och brast ut i tårar. Jag krama om han och pussa han. Jag trösta han men vänta med att fråga vad som hänt.
Vi har typ suttit så i 2 min.
- Vad har hänt? Fråga jag försiktigt.
- Joo... detta var... bara på skojj! sa oscar och garva sönder.
Jag blängde surt på han.
- Hahahha märkte du inte att vi stod här ute och prata med oscar?? Säher Felix.
- Ehh nej! Detta är det värsta pranket ever. assååå ni ska få hämnd. för eller senare! Jag lovar och börja själv att skratta.
- Jo förresten Tyra vi har allt på film så du vet! Sa ogge.
- Hahahah okej svara jag tillbaka.
Åhh jag har redan min plan för payback...
Vi alla satt o kolla på film. Tills jag ställde en dum fråga som alltid.
- Hur kom ni in?
- Genom dörrem svara omar som om jag vore pantad.
- Asså jag hörde inte att det knacka eller plinga på.
- Jag messa din mamma med din mobil så hon visste allt redan. Sa oscar.
- Men vafan då. På riktigt ni kommer få hämnd snart.
- Aaa, yeah right sa felix.
Jag gav han en mördar blick o fortsatte att titta på film.
Boysen gick hem runt 9 o jag gick o la mig för jag var sjukt trött!!
YOU ARE READING
vi ska vinna Fidelie!
FanfictionTyra Gustafsson heter jag och bor i Vallentuna. Jag bor på en gård med tre hästar. 2 är mina. Jag tävlar på elit nivå. jag bor med min mamma Mimmi Gustafsson. jag har en pojkvän vid namn Oscar Enestad, han är med i The Fooo. Mitt mål är globen. Me...