Nu kör vi

44 2 1
                                    

Idag äre dags för tävling igen. Hoppas att Fiddi sköter sig, förra tävlingen gick sådär i L:A. Men Nikita kändes fin igår så det ska nog gå bra med henne.

Jag bytte om till tävlingskläderna som beståd av: Vita ridbyxor, ljus lila ridstrumpor, en vit/blå randig skjorta och min svarta kavaj från StarRider som har lite bling bling på.

Jag drog på mig en munkjacka över skjortan för att kavajen sätter jag på sen. Och jag drog över ett par mjukisbyxor över ridbyxorna så de inte blir smutsiga.

När jag kom ner så var frukoston redan klar. Det blev Oboy med ägg och bacon! Mums!

Jag plocka undan ifrån mig och bordet. Jag gjorde mina morgon rutiner som vanligt o gick sedan ut till stallet.

När jag kom dit så hade hon börjat att borsta Nikita. Så jag tog fidelie. Jag borsta henne och de. Jag satte på transportskydd och ett flecée täcke och ledde ut henne till hästbussen. Mamma kom efter nikita med täcke och skydd på.

Vi packa in all utrustning och hö.

Vi satte oss i bilen och börja rulla iväg. Vi har bara en timme bilväg till tävlingen.

Dagens outfit var ganska vågad! Nikita har en rosa för hon passar bra i det och fiddi har en grön outfit. Imorgon så är det rött på nikita som gäller och fiddi får blått. Jag får tävla i denna kavaj igen för andra gick sönder när jag åkte i backen på en tävling.

           ~ En timme senare ~

- Så nu är vi framme. Om du går och säger att du är här så kollar jag när du ska starta. Sa mamma.

- Aa. Kolla hur många som är med o hur många konkurrenter som är med.

- Aa. Sa mamma och vi skildes åt varsit håll. Jag sa till kvinnan som satt i ett tält och hon kryssa i mig i båda klasserna och gav mig mitt tävlings nr.

- Flyg inte av fiddi idag. Vi hade en liten tjej på en vit häst som bockade o kasta av henne. En kopia av dig o din häst typ. Sa kvinnan.

- Ja jag ska försöka iaf. Kommer hon tävla imorgon? skulle vilja träffa henne. Kvinnan kolla igenom sitt papper och sa att hon tävla i klassen före msva.

Nej nu måste jag förbereda fiddi för LB. Hade ingen konkurrent idag. Banan var lätt. Jag red fram på framhoppningen och fiddi känns fin. Jag red in på banan och vänta på klar tecken.

* Tyra Gustafsson var så god och rid!*

Nu kör vi...

vi ska vinna Fidelie!Where stories live. Discover now