All in bitches!

34 1 0
                                    

Jag fatta galopp och red mot första hindret. Vi har ett snabbt tempo och fiddi flyger över. Känns att denna helg kommer att gå bra. Vi har ridit halva banan utan några problem.

Två hinder kvar... Nu ett....

Jaa!! Felfria!! Fan va skönt!

* Tyra och Fidelie felfria på tiden

76 sekunder. De går vidare till omhoppningen.*

Det är bara 10 stycken som är med. Och bara en kvar. Vi är fyra som gick till omhoppning. Jag är sist ut bara för att jag kom till omhoppningen sist. Jag gjorde iordning Fiddi och hoppa ett hinder på framhoppningen ovh gick sedan till ridbanan och vänta på min tur.

* Tyra och Fidelie. Välkomna in på banan. Kan ni slå vinnar tiden på 40 sekunder? Var så god och rid.*

Jag fatta galopp och börja hoppa banan. Nu är det sex hinder istället för 12 hinder. Jag red väldigt fort, eller fiddi blev stark och ville det. Försöker man att bromsa så börjar hon att bråka. Jag gick all in o mande på o gjorde jätte snäva svängar.

två hinder kvar. Klara det. Nu sista. Jag vänder runt och hoppar snett över och nästan skenar in i mål. Sälman fiddi har öronen framåt såhär på en tävling.

* Vinnaren i denna klass blev... Tyra Gustafsson på Fidelie! Ni kan stanna kvar på banan för ärovarv. *

- Du är så duktig fiddi! Sa jag i hennes öra. Hon svara genom att frusta.

* Dagens vinnare i klassen L:B är Tyra Gustafsson på Fidelie som tävlar för klubben Vallentuna Ridklubb. Det blev en snabb tid på 35.7 sekunder!! Du får rosett,planket och seger täcke plus en bukett. *

Jag red runt ärovarvet och givk sedan och fixa med Nikita.

- Vad duktiga ni är! Sa mamma och klappa Fiddi på halsen.

- Ja, det mesta gjorde fiddi. Hopöas det går såhär bra imon oxå.

- Det tror jag.

Jag börja rida fram på nikita och gick sedan banan.

Nikita känns inte riktigt på hugget. Kanske för att det är ganska lågt.

* Tyra på Nikita. Var så god och rid. *

Jag styrde på första hindret. Jag fick inte den galoppen jag skulle ha. Men vi klara det. Niki börja vakna till efter halva och börja öka tempot. Vi har tre hinder kvar. En kombination o en oxer. Jag red mot kombinationen men kom fel. Niki hoppa av för tidigt. niki rädda det genom att sträcka på sig men då kom vi nära nästa och då fick jag hjälpa henne. Vi klara det galant. Nu är det bara oxern kvar. Neej! Vi rev med bakhoven. Aja skit det.

*Det blev tyvärr fyra fel på Tyra och nikita och de ligger just nu på en sjunde plats.*

- Synd att ni rev sista hindret. Kom mamma o trösta.

- Äsch det gör inget. Vi klara iaf kombinationen.

- Ja, tur att hon rädda första hindret o att du rädda andra. Oxern var bara ett skit pet.

- Aa. Kom så åker vi hem. Nu dag imorgon.

Jag lasta Nikita och sen bar det av hemmåt. Med stopp på ICA Maxi där vi handla godis o mötte upp Felix, Oscar och Ogge. Omar är i Göteborg.

När vi kom hem hjälpte de till i stallet sen duscha jag o sedan åt vi middag o kolla på film och hade det mysigt ihop.

vi ska vinna Fidelie!Where stories live. Discover now