Jahapp! Bara att gå upp nu då!
Jag tog på mig kläder som låg framme. Jag tog fram det igår så jag inye skulle få sitta här i en timme. Det blev en enkel outfit, ett vitt slappt linne med slitna jeans och mina leopard vans till! Åhh det blir perfa.
Jag åt en skål med yoghurt och cornflakes. Jag borsta tänderna och håret och satte det i en hög toffs. Tog min favvo bodymist pure seduction och la ner den i min väska tillsammans med busskort,hörlurar,tuggummi o nycklar. Jag tog min skinnjacka och gick till tåget.
När jag kom fram till skolan gick jag till skåpet o lämna min jacka och gick vidare till slöjden. Jag fortsatte med att såga. Äntligen är lektionen slut. Jag gick till matsalen och satte mig med mina kompisar och vi snacka och garva jätte mycket. Vi gick vidare till musiken Jag räkna ner tills vi sluta.
Äntligen. Jag gick o hämta min jacka och drog hem.
När jag kom hem tog jag in Fidelie till boxen och tog av henne täckte.
Jag gick in till mig och bytte om och gick till köket och gjorde melis.
När jag var klar gick jag till paddocken och la ut lite bommar och sockerbits hinder.
Jag börja borsta och göra iordning fiddi. När jag var klar gick jag ut på stallplanen och hoppa upp och börja skritta till ridbanan. Jag värmde upp och börja köra ordentligt med henne.
- Så det räcker för idag gumman! Vad duktig du va. Hon hade inte bråkat en enda gång. Jag sadla o tränsa av och sånt och släppte henne i boxen. Jag gjorde iordning Nikita och red ut.
När vi kom till baka så gjorde jag iordning kvällsmat som mamma skulle ge till hästarna.
När jag kom in så gick jag och duscha för oscar ska sova här o de.
Jag passa på att raka benen det behövdes verkligen. När jag var klar så bytte jag om till mjukis kläder.
- Tyra maten är klar nu! Ropa mamma från köket. Jag gick o satte mig och tog en portion med pasta carbonara. Åhh det är så gott.
- Hur gick det att rida idag då? Fråga mamma.
- Jo fiddi skötte sig super idag hon gjorde inga dumheter alls idag. nikita var däremot väldigt het och bara ville galoppera men det gick bra.
- Åhh det är bra. Cherry har blivit halt så hon får vila ett tag.
- Ah okej synd.
YOU ARE READING
vi ska vinna Fidelie!
FanfictionTyra Gustafsson heter jag och bor i Vallentuna. Jag bor på en gård med tre hästar. 2 är mina. Jag tävlar på elit nivå. jag bor med min mamma Mimmi Gustafsson. jag har en pojkvän vid namn Oscar Enestad, han är med i The Fooo. Mitt mål är globen. Me...