Eu zic să citiți, voi luați decizia...Un an mai târziu...
Autoarea acestei povești stă în pat meditând la mesajul ce urmează să-l spună.
Un scurt istoric al poveștii ar fi acesta:
În urmă cu un an, prin februarie-primăvara lui 2016, cea care atunci se avânta în aventura numită Wattpad era Lovefraguta, azi cunoscută sub numele de -Ival-, îndrăzni să cugete la întrebarea „Cum ar fi dacă...?”
Întrebarea se lăsă cu un răspuns pe măsură: tocmai ea se gândi să pună baza unei cărți în ciorne. Atunci a fost "nașterea ei", publicarea a fost o dezvoltare mult prea complexă.Ideea cărții a fost bazată pe o pușcăriașă, v-o spun în cazul în care nu vă amintiți și ați citit-o demult. Ea era condamnată la prea mulți ani de închisoare, deoarece ar fi dat cu mașina peste cel care a fost iubitul ei. Era tânără la început, dar scrisorile scrise la câteva luni depărtare surprind procesul ei de îmbătrânire, deși nu e chiar atât de vizibil.
Amintind de scrisori... Ea își spunea oful, povestește o etapă trăită în pușcărie, relatează micile evenimente ce-o scoteau din monotonia ei și toate acestea prin scrisori dedicate persoanei iubite. Într-un final moare, deoarece luase hotărârea să ducă scrisorile pe lumea cealaltă și viața ei n-avea sens. Cred că e un rezumat bun, nu?Dar aceasta este prima poveste. Această poveste relatată ascunde două povești: cea ficțională relatată mai sus și cea reală pe care puțini ați văzut-o.
După ce povestea s-a terminat, probabil ați observat că am postat capitolul "Dedicație" care spunea astfel: Dedic această carte fiecărui suflet închis în propria închisoare.
Iertați-mi memoria scurtă, probabil n-am redat în totul cuvânt cu cuvânt, dar acesta este un indiciu ce vă duce spre descoperirea poveștii reale.Povestea reală e despre depresie, boala ce macină suflete.
Imaginați-vă totul altfel:Pușcăria=Depresia
Pușcăriașa=persoana afectată de această boală
Persoana iubită=cauza suferinței, persoana care a cauzat această depresie, sper că înțelegeți
Gardianul (cine a citit își amintește de el)=Acea persoană ce încearcă să fie mereu lângă persoana bolnavă, prietenul ce te susține mereu, dar până la urmă te lasă încet, încet.
Scrisorile=Aici e modul în care cei care suferă fac tot felul de demersuri pentru a se elibera de tot ce simt, de tot ce îndură.
Nu știu dacă mai are rost să extrag elemente vizibile în carte și să încerc să le explic, poate mai găsiți și voi altele.
Ideea mi-a venit când am văzut o femeie care se apropia de 50 de ani, o vârstă pe care și pușcăriașa o atinge. Această femeie suferea de o depresie cruntă, nu știu exact cum se manifestă, din ce cauză s-a manifestat la ea, dar nu era ca adolescentele descrise în cărți ce nu se deslipesc de lamă, era... Măcinată psihic, dar și fizic.
Slăbise mult, arăta ca ultimul om ce avea în el celule cancerigene, de nerecunoscut.
Și totuși mai lupta.La sfârșitul cărții am evidențiat faptul că personajul principal suferea de-o boală.
Acea boală care o slăbea în puteri am încercat să-i fac legătura cu ce văzusem eu, cu depresia ce slăbea în puteri.Iar faptul că personajul meu a murit la final, a subliniat faptul că mulți cedează. El este un antiexemplu, cum ar spune piesa lui Carla's, dar asta nu înseamnă că așa sunt toți.
Asta înseamnă că mai există speranță și că dacă cunoașteți persoane ce suferă de depresie, susțineți-le din orice punct de vedere.
Nu lăsați ca să sfârșească sub trenurile ce le atacă. Sunt multe trenuri care aduc ocară și batjocură, dar voi ridicați-i când cad pe șine.
Încercați să aveți răspunsuri pozitive la scrisorile lor, nu tăceți.
Nu știu ce am vrut să spun prin povestea aceasta, dar am vrut să dau o altă înfățișare depresiei, boala care a atacat suflete și a ajuns până la urechile mele vestea despre aceasta. M-a marcat, nu prin faptul că am suferit eu în modul în care suferă acei oameni, ci prin oamenii depresivi și modul în care se zbat să treacă peste tot.Cred că au fost necesare aceste lămuriri, trebuia să știți tot ce-mi trece prin cap.
Acum rămâne întrebarea:
Ar trebui să schimb titlul cărții?
Simt nevoia să pun ceva mai expresiv, la acea vreme n-avem idei și nu știam dacă se va alege ceva de poveste. Acum, privind la numărul mare de vizualizări vă cer sfatul vouă și sugestii de titlu.
Mulțumesc!
CITEȘTI
Cu drag, din închisoare
Short StoryUn singur suflet ce se zbate între adevăr și minciună. Rezultat al realității mult prea crunte. Închis în propria închisoare. ,,De ce? Oricum nu mai contează, privește unde am ajuns amândoi datorită nebuniei tale!" *poveste cu 2 înțelesuri.