Fakty o Amy Winehouse

381 13 4
                                    

1.Kiedy Amy Winehouse miała 10 lat założyła rapowy zespół nazywany Sweet & Sour. Był to oczywiście owoc fascynacji hip-hopowym, kobiecym duetem Salt'N'Pepa, a Amy w duecie była "sour", a nie "sweet".

2. Mała Amy miała jedno wielkie marzenie, które zrodziło się przez film American Graffiti. Kim chciała być? Kelnerką na rolkach. Mówiła o tym w wywiadach jako dorosła kobieta.

3. Amy jako nastolatka chodziło do teatralnej szkoły Sylvi Young, ale została z niej wyrzucona w wieku 13 lat, za złe sprawowanie i... kolczyk w nosie. Rok później Amy Winehouse ostatecznie rozstała się z systemem edukacji.

4. Wszyscy wiedzą o tatuażach Amy, ale nie wszyscy wiedzieli co przedstawiały. Artystka umieściła na swoim ciele m.in. śpiewającego ptaka, piorun, podkowę, napis "Daddy's Girl", trzy panie pin-up z lat 50. oraz imię jej byłego męża.

5. A jej byłym mężem jest Blake Fielder-Civil. Pobrali się na ukrywanej przed mediami ceremonii w Miami w 2007 roku. Dwa lata później rozwiedli się. Blake w tej chwili przebywa w więzieniu.

6. Amy wyrównała rekord Lauryn Hill i Alicii Keys w ilości wygranych nagród Grammy jednego roku. Zdobyła ich 5.

7. W trakcie największych problemów z narkotykami, Amy wspierali inni artyści. Bryan Adams napisał nawet piosenkę Flower Grows Wild, która miała wesprzeć ją w przełamaniu nałogu.

8. Wielką fanką Amy Winehouse jest... Lady GaGa. W jednym z wywiadów powiedziała, że Amy otworzyła drzwi dla dziewczyn jak ona - nie pasujących do popowej stylistyki.

9. Amy miała jednego brata, 4 lata starszego od niej. Nie miała dzieci.

10. W kawałku In My Bed Amy wykorzystała ten sam sampel, który w jednym z największych hitów wykorzystał Nas. Amy poznała rapera, nagrywała z nim, a nawet zaprzyjaźnili się. Pojawiła się też pośmiertnie na jego płycie Life Is Good w kawałku Cherry Vine.

Fakty o gwiazdach ☆☆Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz