Jag hade gått hem med Felix hela vägen hem för vi bodde tydligen grannar. Jag gick in och tog av mig skorna och jackan och gick in i köket , jag bredde en nutella macka och åt upp den snabbt och gick sedan sakta upp för trappan. Jag orkade inte göra något så jag hoppade direkt ner i sängen och somnade så.
*en vecka senare*
Det var Helg och jag var på skate parken med killarna. Alla var där inklusive Felix som jag höll ett extra öga på, jag började alltid le när han log.Men mitt leende försvinner och Jesper tittar oroligt på mig och vänder sig om och tittar på personen jag tittar på. Fan jag orkar inte med honom.
Det är mitt ex oliver, han krossade mitt hjärta och stack. Jag har ju såklart berättat för grabbarna och de blev ju sura på honom för han va ju en av gänget innan.
Jesper vänder blicken mot mig igen innan jag reser mig upp med tårar i ögonen och går där ifrån.
- Alex vänta!! Skriker Jesper och springer fram till mig
- snäll stanna! Säger han och tittar mig i ögonen, han torkar bort tårarna med sin tumme.
Alla som satt där visste om oliver utom Felix som satt och tittar frågandes på mig och med en orolig blick.
Jag och Jesper gick tillbaka till ringen och satte oss, han höll min hand eftersom jag kunde gå där ifrån närsomhelst, han känner mig Så väl.- så får jag joina? Säger oliver och ler ett elakt flin.
- helst inte! Säger Jesper kaxigt och tittar oroligt på mig.
Oliver sätter sig ner mittemot mig och ler ett äckligt flin Mot mig.
- såå Alex det var länge sen? Säger han till slut och tittar mig rätt in i ögonen, hans ögon var svarta och kalla typ som om han inte hade några känslor. Jag nickar sakta och tittar ner i marken, tårarna hotar att välta över men jag blinkar flera gånger så att dom ska gå bort.Det hade blivit mörkt ute och vi hade gått in i skogen och tänt en brasa. Vi satt och snackade om allt och inget, men jag satt tyst och tänkte för mig själv och lyssnade inte på vad de sa oftast.
- hallå Alex? Säger Jesper och drar handen framför ansiktet på mig.
- va?? Säger jag förvånat
- hänger du med eller?
- vart?
- bada!
Jag skakade på huvudet och satt kvar, det var bara jag Felix och oliver som var kvar. Jag kände mig obehaglig i Olivers närhet men jag tror inte han vågar göra något om Felix är här, jag känner hur deras blickar bränner på mig.
Jag tittar upp och möter Felix fina ögon med en liten oro i, jag ler lite svagt och han ler tillbaka.
- så Alex vad har du gjort när jag var borta? Säger helt plötsligt oliver som jag vände blicken mot med tom blick.
- eh... Asså... Inget! Säger jag och tittar ner igen
- åå inget asså? Haha jag har hittat massor med heta brudar! Säger han och ler elakt.Mina ögon fylls med tårar ingen men denna gången kan jag inte hålla inne dom utan dom rinner en efter en.
Jag hade inte känslor eller så för honom utan han var elak mot mig hela tiden när vi var tillsammans och slog mig ibland också. Men jag tyckte synd om de tjejer han har stött på , de måste ha mått skit.
Jag reser på mig hastigt och går ner till stranden som det är ungefär 10 meter till. Stranden låg gömd bakom skogen och det var därför ingen kom dit oftast.
När jag kom ner till stranden kom Felix och oliver också.... Jag tog snabbt av mig min hoodie och drog av mig mina chinos och jag hörde hur oliver busvisslade innan jag sprang ner till vattnet till de andra.
--------------------------
Jag hoppas nu gillar mitt nya kapitel och att ni gillar själva novellen! Jag är sjuk idag så jag kanske kan lägga ut mer kapitel idag!// Anny