Alla som badade hade bara underkläder på sig och med de som badade va det alla för Felix och oliver hade sprungit i efter mig.
Vi badade väldigt länge i en timma minst, många hade gått upp men jag var kvar i det varma kvälls vattnet. Plötsligt lyfter någon upp mig på axlarna.
- SLÄPP!! Skratt skriker jag
- du måste gå upp nu din sjöjungfru! Säger Jesper som nu har släppt ner mig på stranden.
- om jag inte vill då! Säger jag och springer i vattnet igen.
- amen kom igen! Säger han och suckar.
Sedan kommer oliver och hjälper till att få upp mig ur vattnet. Jag vill inte att han ska röra mig någonsin igen, så jag slår till honom men märker sedan att Jesper redan har gått och då ångrar jag mig direkt han ger mig en käftsmäll så jag faller till marken.Jag springer det fortaste jag kan och tar upp mina kläder snabbt och springer in i skogen där alla sitter runt brasan. Jag gråter igen och bara går förbi alla och säger ett tyst "hej då".
- eyy Alex har det hänt något? Ropar Filip och springer fram till mig och tittar mig i ögonen.
Jag tittar ner på mina fötter och tårarna samlas igen, Filip lyfter mitt huvud med sitt pekfinger och tar på där oliver slog mig.
Han raskar genast bort till oliver och slår med knytnäven rätt i ansiktet på honom,Alla står och försöker hålla dom borta ifrån varandra.
- du sa att du aldrig skulle slå henne igen! Säger Filip med gråt i halsen och försöker sig på oliver igen men lyckas inte.
- haha du är dum i hela huvudet! Ryter oliver till.
-vafan det är du som är dum i huvudet, man slår fan inte tjejer och inte den som har lidit med dig och dina slag förut!! Skriker Filip tillbaka.Felix som inte vet någonting står och tittar på alla som försöker få bort Filip och oliver från varandra. Han riktar sedan sitt ansikte mot mig och går mot mig.
-hur mår du? Säger han och tittar mig i ögonen som snabbt fylls med tårar. Han omfamnar mig i en mysig kram och håller om mig länge
- förlåt! Snyftar jag fram
- för vad?
- din tröja är svart. Säger jag och fnissar lite mot hans bröst.
- det är lungt! Säger han och skrattar med migJag får den konstiga känslan i magen igen, Det flyger massor med fjärilar som rena rama zooet(Stavning).
Jag tittar upp och ser han i hans kristall blåa ögon som skiner i månskenet. Mina kinder hettar upp och jag tittar mer igen innan jag begraver mitt ansikte i hans tröja som luktar amazing.
- vill du gå hem? Frågar har lugnt och stryker mig med ena handen på ryggen.
Jag nickar mot hans tröja och sedan börjar vi gå.
Det började bli kallt och jag som bara hade underkläder på mig... Jag började skaka och huttra lite, Felix märkte det och började ta av sig sin tjock tröja och räckte över den till mig.Jag log mot honom som tack och satte på mig den, den var dock lite stor, den gick ner till hälfter av låren och armarna kavlade jag upp precis vid armbågarna. Felix gick och höll om mig hela vägen hem och det var så mysigt som det bara kunde bli.
-------------------------------------
Förlåt att jag inte har uppdaterat på länge men har haft annat för mig och nu när det är lov kanske bara kanske jag kan lägga ut mer kapitel!:)