Vi hade gått hem hela vägen ensamma hand i hand och det var det mysigaste på länge. Lite då och då sneglade jag åt Felix håll och tittade på hans perfekta ansikte och hans fylliga läppar och hans gulliga näsa.
Hans ögon kunde man inte sluta titta i utan att börja dregla för dom var de finaste jag någonsin sätt, tänk och få var den personen som får vara hans, och få kalla honom sin för det är precis vad jag vill göra.
När vi kom fram till mig så stannade vi och tittade på varandra ett tag.
- tack för att du följde mig hem! Säger jag och ler.
-va så lite säger han och öppnar upp armarna så jag kan krama honom.Jag går min lilla bit mot honom och kramar honom och ger honom en liten puss på kinden. Jag drar in ett djupt andetag av hans doft som luktar så gott, jag känner sedan massor av fjärilar i magen och hela jag blir varm.
Vi släpper våran kram och säger sedan hejdå, när jag kommer innanför dörren kom jag på att jag fortfarande hade på mig Felix hoodie. Jag kan nog ge den imon? Jag drog av mig skorna och gick upp och slängde mig i sängen och somnade så.
Jag vaknade av att det var för varmt under täcket jag hade på mig. Jag kände en parfym som luktade precis som Felix.
Det var då jag kom på att jag fortfarande inte hade tagit av hans hoodie och det var därför det var lite varm haha.Jag klev upp och gjorde min morgon rutin och gick sedan ner och åt frukost helt ensam... När jag hade ätit upp plingade det på dörren.
Jag gick till hallen och tittade igenom titthålet (vet inte om det heter så haha) där står Felix, Jag låser upp dörren och öppnar.
- hej! Säger jag glatt
- tjena! Kan jag komma in? Säger han och ler sådär gulligt som bara Felix kan.
Jag flyttade åt sidan så att han kunde komma in och stängde efter honom. Jag tittade på honom medan han tog av sig sina ytterkläder. Jag känner mig som en stalker haha.Sen slog det mig att jag fortfarande hade hans hoodie???
Jag drog av mig den och räckte den till Felix.
- nej du kan ta den! Säger han och ler stort
- äru säker? Säger jag och höjer ögonbrynen.
Han nickar och ler ännu bredare. Asså de dära leendet dödar mig inombords!! Jag ler när han ler och magen pirrar igen.
- så vad ska vi göra? Säger jag och ler lite lätt
- vi kan väl titta på film? Säger han och ler lite också.
Jag nickar och vi går till vardagsrummet och Felix har ett chockat ansiktsuttryck.
- vad? Säger jag oroligt och tittar runt i rummet som om han hade hittar något fult.
- är du rik för det är skit fint här inne! Säger han chockat och står med öppen mun och tittar runt i rummet.Jag går fram till honom och stänger hans mun och skrattar åt hans reaktion. Han skrattar sedan med mig men sedan slutar vi sakta sluta skratta och sätter oss i soffan och tittar igenom Netflix.
När vi har hittat en lagom bra film som inte är läskig så gör vi popcorn och sätter oss igen och tittar på filmen.
Vi har tittat på film hela dagen och nu är klockan halv tio på kvällen och jag är jävligt trött om jag kan säga så. Felix ligger också nästan och halv sover med mig i famnen.
Jag känner hur ögonen bara vill stängas och det gör dom och jag kan inte öppna dom igen. Tröttheten tar över ännu mer och jag somnar.
*dröm*
Jag går i en vit klänning på det stora fältet vid skogen bakom mitt hus. Klänningen är av siden och mitt hår är i en inbakad fläta och mitt hår är ljusare än vad det brukar vara. Solen skiner och gräset slår vid benen när sommar vinden blåser ljummet. När min blick fastnar för killen framför mig , han har blont brunt hår och en vit skjorta med svarta jeans och hans hår är lite bakåt slickat och hans ögon tindrar i solen.
Vi kastar oss i varandras armar och släpper sedan sakta och jag lägger mina armar om honom och hans händer glider ner till mina höfter. Våra ögon möts för någon sekund och vi lutar oss båda framåt och möts i en kyss.