kapitel 12

194 10 0
                                    

*Alexandras perspektiv*

Det pipande ljudet slutade inte, mina ögon var som fast klistrade även om jag vill veta vart jag är.

Jag gissar på sjukhus då det luktar medicin blandat med handsprit eller nått sånt.

(vet inte hur de luktar på sjukhus så mobba inte haha)

Jag kände fortfarande smärtan i magen men den var inte lika stor.

När jag försöker öppna ögonen igen så funkar det fast jag möts av ett mörkt rum och en dörr som står vid öppen som tränger in ljus från en korridor.

Där går det män och kvinnor med vita rockar typ, vissa såg riktigt stressade ut och andra var helt lugna.

Bredvid min säng finns det en apparat som piper som in i helvete som gör att jag har lust att slå till den och bredvid den hänger det en påsen med vätska i som leder till min arm.

Fönstret i rummet är lite på glänt och ute är det kol svart och stjärnklart.

En skugga bildas i dörr öppningen och min blick riktas mot mannen som står där.

Han tänder lampan och mina ögon bländas direkt och jag måste blinka flera gånger innan min syn är tillbaka.

Framför mig står en doktor, han har grått ganska kort hår och en vit sjukhus rock på sig.

På hans namnskylt står det Peter som jag antar att han heter haha.

Han ställer fram ett glas vatten och lägger två små tabletter bredvid glaset.

"här är din medicin för såret och smärtstillande" säger han och ler lite smått mot mig.

Jag ler tillbaka och tar tabletterna i min hand och sväljer dom med vattnet.

När Peter hade gått ut så somnade jag nästan direkt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Jag vaknar nästa morgon av att det helt enkelt va döds varmt under täcket så jag va tvungen att hitta en bra position att sova på men den ända är att man har ena benet ute.

Fast då kan ju monster ta mig och dra ner mig under sängen och äta upp mig långsamt. Haha ne ja skojja bah me er jag är inte rädd för monster de är bara att slå till dom så håller dom käften xD

● ○ ● ○ ● ○ ● ○ ● ○ ● ○ ●

Asså riktigt ledsen för min dåliga humor men jag är trött och det är onsdag och skolan började idag även om jag inte va där alls länge typ bah en halv timma xD

För jag va tvungen att åka till veterinären med min häst för han är skadad... Han typ trillade i hagen och skrapade upp benet så man lixom såg knäskålen och nu måste han va i skara i 5 dagar. kommer sakna de lille tösen xD

Förlåt för ett kort och tråkigt kapitel men jag orkar inte skriva mer haha :)

My superman (the fooo)Where stories live. Discover now