*Alexandras perspektiv*
Vi går in i huset och det första man ser är massor av skor men jag behåller mina på så jag slipper leta efter dom sen.
Jag vänder mig mot Felix eller aa ingen snarare sagt, jag letar med blicken runt mig men jag hittar honom inte. Så jag går till köket där jag ser massor av alkohol och röda ganska stora plast muggar som jag antar man ska ha drickan i haha.
När jag äntligen ser Felix står han och snackar med en kille med brunt fluffigt hår som har ett par svarta jeans och ett rött linne på sig och som ser riktigt bra ut.
- Felix!! Ropar jag och han vänder blicken mot mig och ler galet stort.
- heeej sorry om jag gick skulle träffa oscar här som du kanske ser. Säger han och pekar mot oscar som han nu heter.
- Alexandra! Säger jag och räcker fram min hand som han skakar.
- oscar,
- ska du inte ha lite dricka?? Säger Felix och tittar på mig med ett litet flin på läpparna.
- jo, njaa, jag vet inte? Mumlar jag och tittar osäkert på honom.
- jo kom igen det är kuul!! säger han glatt medan han går bort mot bordet med dricka och häller upp i tre glas.
Han ger den första muggen till mig sen går han till oscar som tittar på honom med en "vafan Felix" blick och ger han en mugg och tittar oskyldigt på honom.
Sen tar han en mugg till sig själv och tar en klunk och grimaserar äckligt, själv står jag bara och skrattar åt honom.
Jag tittar ner i muggen och ser en genomskinlig vätska i som faktist ser ut som vatten men luktar jääävligt starkt och äckligt.
Jag tror inte jag vill dricka den men Felix insisterar så jag klunkar upp hela direkt. Hela halsen bränner och tårar samlas i ögonen av all starkhet, jag grimaserar äckligt åt smaken och har lust att spy upp den igen. Jag kan höra Felix skratt i bakgrunden av all musik som dunkar så högt att golvet vibrerar.
Felix ger mig mer och mer dricka tills min syn blir helt seg och allt går så långsamt. Jag är skit glad och lever livet känns det som och ingen kan förstöra denna kvällen.
Jag känner hur mina ben känns lätta och det är som om jag flyger tills jag råkar krocka med någon och jag känner marken, jag kände ingenting alls så jag skrattar åt att det och reser mig upp igen.
○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○
Så det fick bli ett ganska kort kapitel för jag orkar inte skriva längre xD
Nu är det så att jag är ju på semester och det värsta som någonsin kan hända har hänt....
JAG ÄR F*CKING SJUUUK....
Jag vaknade av att jag hade feber....typ klockan halv sex på morgonen som är halv 5 i sverige om ni ville veta asså xD
Aja men ni får ha det bra utan att vara sjuka om ni inte är de då^^