( Sedutan drpd episod 6 )Lee Joonyeong p.o.v.
Tak lama lps tu , kedgran pintu bilik tidurnya itu dipulas perlhn . Aq sdhpun standby dgn berdiri kat blkg pintu tu .
Lampu bilik dibkk .
And another new game is abt to start .
***
Jung Saena p.o.v.
Aq baru je nak tutup pintu ni bila seseorg menekup mulut aq dari blkg . Aq dgn cemasnya mula me ronta2 utk melpskan cengkaman org itu drpd terus menyekat jeritan serta nafas aq ni .
"Hmmphh...!"
"Ssshhh , tlg jgn ulang kesilapan bdh yg sama mcm haritu , Jung Saena . Jebal ( Pls ) ." kata org itu ringkas tetapi cnis .
Suara tu...
Lalu dia menolak aq ke katil sblm dia menahan bahu aq dgn renungannya yg tajam tu .
Lee Joonyeong .
"Annyeong . We meet again ." katanya lg tanpa sebarang ekspresi .
Hehh , dasar namja psiko...!
"Brani kau dtg cni lg eh ? Apa kau nak sbnrnya SELAIN AQ haa ?!" jeritku sblm dia menahan mulut aq drpd menjerit lg .
"Aq tgh cari something else actually . Bkn kau je . But trust me , Jung Saena . I won't hurt you . Yaksokhae ( I promise ) ." ujarnya srs , lalu ke dua2 bahu aq ni dilpskannya .
"Neo jinjjanayo ( Are you srs ) ? How am I supposed to believe with what you said just now ?" tanyaku skeptikal sambil mula menyilangkan lgn ini .
"Aq tak perlu buang tenaga dan masa aq utk cederakan seorg yeoja . Especially kau . Jigeum , ttarawayo ( Now , follow me ) ." dia lantas membkk home office yg bersambung dgn bilik ni .
Aq hanya ddk sambil memandangnya tak ter kata2 . How does he know abt that home office ???
"Ppalliwa ( Hurry up ) . There's something that I need to find . Only you're the one who kept it . And when we found it , I'll tell you everything . Abt me ." jelasnya se akan2 dia sdg cuba utk memujuk aq agar aq mempercayai dgn kata2nya itu .
Jin....jinjja...?
***
Per lhn2 kitorg melangkah msk ke dlm home office aq . Sejujurnya aq ter tanya2 , apa yg namja ni nakkan sbnrnya ? Apa yg dicarinya sbnrnya ? Dan yg paling penting...
Apa yg dia cuba nak sampaikan sbnrnya ?
Dia kemudian menoleh ke arah aq lalu berkata , "Cari fail tentang kes aq tu . Jigeum ( Now ) ." jarinya mula menunjuk kasar ke arah rak yg diskru tetap ke dinding itu .
Lalu aq dgn sedikit kelam kabutnya , mula melakukan spt yg disuruh . Baik kau jgn cari masalah dgn dia , Saena , aq mengigtkan diri sendiri .
"Kau nak fail tentang kes kau or tentang kau actually ?" aq bertanya seraya menyelak fail2 kertas yg disusun padat kat rak yg tinggi itu .
"Lg bagus kalau kau ada simpan dua2 tu skali ." jwbnya tatkala dia mula ddk kat kerusi keje itu .
YOU ARE READING
Criminal - **EXO's D.O. ff** [COMPLETED]
Fanfiction(Sequel of the 1st #JungSisters' ff, "Dream".) What'll happen if the fate unites a young lawyer and a wanted psychopath criminal? Will they even understand the meaning of justice? Will law or crime take over this story? (Casting EXO's D.O. as Lee J...