Episod 15

80 8 10
                                    


(Sambungan daripada episod 14)

Jung Saena p.o.v.

"Before I could say my last goodbye, at least...I've confessed my feelings towards you, geuchi (right)?"

"M..mwo...?" itu je yang aku mampu katakan waktu tu tatkala per lahan2 aku mengundur setapak daripadanya.

"Jung Saena..." dia mula memegang muka aku dengan ke dua2 belah tangannya. Dan sekali lagi aku terpaku.

"...nan neomu johwahae (I like you very much)."

Sebelum aku sempat berkata apa2, per lahan2 dia kiss bibir aku. For the first time ever.

What the...fudge...?????

***

"Dan yang bestnya...
kau nak tau tak
dia jawab apa....??"

Author p.o.v.

Jung Saena hanya terkaku saja di situ tatkala Lee Junyeong mencium bibirnya. Entah kenapa, dia seakan tak mampu melawan mahupun menerima perlakuan namja itu.

Hanya selang beberapa saat selepas itu, barulah yeoja itu dapat melepaskan diri daripada namja itu. Dia berjaya menolak penjenayah itu daripada terus menciumnya, sebelum dia kemudiannya memberikan satu tamparan kuat kepada namja itu.

"Ige..ige mwoya?!? Neo michyeosseoyo (Are you crazy)???" jerit Jung Saena cemas sambil jarinya menyentuh perlahan bibirnya dengan menggigil.

Lee Junyeong memegang sebentar pipinya yang ditampar tadi sebelum membalas dengan sedikit sinis, "Ne. Na michinyo (I'm crazy). Gilakan kau."

"Mwo???"

"Bwabwa (Look). When you're happy, nan nado haengbokhaejwo (I'll be happy too). When you're laughing, that makes me smile. When you're angry, I'll become mad as well. When you're sad, I'll be sad too. And when you're crying, I'll be dissapointed. Waeyo??" kata2 Lee Junyeong terhenti seketika.

Jung Saena hanya kekal senyap dalam ketakutan.

"Maybe because......nan neo johwahae, geuchi (I like you, right)...??" sambung namja itu.

Yeoja itu lantas memandang Lee Junyeong dengan marah dan kecewa. Keluhan geramnya dilepaskan sebentar sebelum dia membalas...

"Neo...neo mwoya (what are you)...? Nan neo..mollayo (I don't..know you). Kau pikir kau sapa...? Do..Do Kyungsoo...??" sekali lagi yeoja itu melangkah setapak ke belakang. Kali ini airmatanya tiba2 menitis keluar daripada matanya.

"Jung Saena-yah...naega (I)..." namja itu cuba untuk memujuknya.

"You're...wanted. S..stay away from me!!" bentak Jung Saena ketakutan.

"Mianhae for scaring you..." Lee Junyeong cuba untuk memegang bahu yeoja itu.

"Fuck you...!" Jung Saena melatah ketakutan sebelum dia mencucuk picacagari berisi ubat penenang yang dibawanya tadi ke bahu kiri namja itu.

"Aarghh...! Mwoh--" tanpa sempat Lee Junyeong melawan semula, dia per lahan2 jatuh pengsan ke pangkuan Jung Saena.

Segera yeoja itu mengundur ke belakang, sebelum mendapatkan Lee Junyeong semula. Lalu dia menggari kedua2 belah pergelangan kaki namja itu sebelum dia mempapahnya keluar dari funfair itu dan terus menempatkannya dalam bonet keretanya.

Criminal - **EXO's D.O. ff** [COMPLETED]Where stories live. Discover now