Episod 12

63 8 2
                                    


Jung Saena p.o.v.

"Anyone...jebal...bring me...out...of here..." kedgran Lee Joonyeong mengomel lg dlm tidonya tatkala aq sdg membwknya msk kat tmpt ddk sblh aq dlm kereta .

"Shut up you michin nom..! Just...keep sleeping...!! Huhh !" rungutku geram . Tanpa buang masa , aq terus memecut kereta meninggalkan pekan teruk ni .

Walaupun tgh mrh , tapi dlm hati aq ttp risaukan Lee Joonyeong . Buat masa ni aq taknak call Peguam Kang dulu . Not now . Nnt2 je blh .

Berthnlah Lee Joonyeong...!

***

Tak tau ah camne
dia boleh bernafas
dlm keadaan camtu .

Author p.o.v.

Per lhn2 dia melangkah keluar drpd perut keretanya . Jung Saena memandang sekeliling . Setelah memastikan bahawa kawasan perumahannya itu dah btol2 sunyi , dia terus menuju ke pintu tmpt ddk penumpang hadapan lalu membkk perlhn pintu itu . Lee Joonyeong yg masih pengsan di tmpt ddk itu dibkk tali pinggang keselamatannya . Semasa yeoja itu baru hendak memapah namja itu keluar , tiba2 hpnya berbunyi .

"Omo...!" latah Jung Saena terkejut lalu menyebabkan Lee Joonyeong yg hampir terjth itu segera ditahannya . Dia menyelongkar beg tgnnya sblm menjumpai hpnya lalu segera dijwbnya panggilan itu tanpa melihat nama pemanggil di sebalik skrin hp itu .

"Ne yeoboseyo ? Nuguseyo ??"

"Jung Saena , naya ( it's me ) ." Peguam Kang Heerin rupanya . "Neo gwaenchanayo ( Are you alright ) ? Jigeum neo eodisseoyo ( Where are you now ) ?" tanya peguam itu ber tubi2 .

"Oh...Kang sunbae ." Jung Saena menghembus nafas lega sebentar dek kerana kekalutannya itu ."Na gwaenchana . I'm safely home rn . Oh , and I forgot to tell you . I've got Lee Joonyeong . He's with me rn ."

"Jinjja ?! Daebak...! How was he ? Did he hurted you ?"

"Aniyo..." Jung Saena tergelak kecil tatkala dia mula memapah semula namja itu . Pintu kereta ditutup sblm kedgran kereta itu dikunci . "As I said just now , na gwaenchana . Kokjeongmarayo ( Don't worry ) . Keunde ( But )...he..."

"Is he alright ? Tell me more ."

"Mmg saya dah dpt dia hidup2 . Keunde ( But )...he's unconscious rn . Idk why , he...he has bruises everywhere . On his face . Maybe on his body too . He's also sweating . And he's...really..in a bad fever , sunbae ."

"Mwo ? Bruises ?? Fever ??? Aigoya~~ . Then what do you want to do with him now ?"

"Buat masa skrg ni , baik kita jgn soal siasat dia dulu . Coz I believed that he has been tortured physically and even mentally b4 . Maybe ada penduduk kota tu yg tak puas hati ngn dia kot . Gwaenchana sunbae , biar saya rawat dia dulu . Kalau dia dah okey nnt barulah kita soal siasat dia ehh ?"

"Geurae . Kamu buatlah apa yg ptt . Pape hal nnt saya call kamu . Annyeong ."

"Ne annyeong ." Jung Saena menutup panggilan itu sblm dia membawa Lee Joonyeong msk ke dlm rumah sewanya itu .

Tanpa disedari , Peguam Kang Heerin rupanya sdh lama memerhatikannya dari jauh . Setelah dia menutup panggilan itu , kelihatan dia senyum cnis di sebalik cermin kereta miliknya . Tidak lama kemudian , kedgran enjin kereta itu dihidupkan sblm ia senyap2 meninggalkan kawasan itu .

Criminal - **EXO's D.O. ff** [COMPLETED]Where stories live. Discover now