Episod 1

314 13 5
                                    


( Sambungan daripada ff pertama , "Dream" . )

Jung Saena p.o.v.

Dah nak dkt pkl 11 mlm bila aq melihat ke arah jam tgn aq . Restoran ni dah nak tutup dah but still tak nmpk ke mana perginya adik aq dan jgk lelaki tinggi bernama Park Chanyeol itu .

Ah sdh...jgn2 dorg gi buat projek tak ??? Aishh celaka tul...

Baru aq nak call nombor fon adik aq tu , ttbe aq ternmpk kelibat manusia kat sebuah balkoni restoran tu .

Amboih...! Tersengih sendiri aq dibuatnya apabila melihat org2 yg dicari itu , rupa2nya sdg bercumbu kat ctu .

Woi woi...kot ye pun nak main , main je lah kat umah . Cehh ! Aq tersengih sendiri . Dgn tak se mena2 , aq memotong stim dorg .

"Ekhemm..." aq berdehem sinis sblm dorg berhenti bercium . Haihh...blushing nmpk 😏😏😏...

Muka dorg kelihatan ke merah2an . Adik aq dah mula mengetap bibir dia , manakala Park Chanyeol sdh mula menunduk hormat 90° sambil berkata , "Juseuhabnida ( Maafkan saya ) ." .

"Honestly Jung Saena-shi...I'm...dating your youngest sister . Mianhae ( Sorry ) . " katanya lagi , dgn muka yg still blushing ckit . Adik aq plk blushing hbs ! Tgn dorg masih lg berpegangan .

Aq hanya membls dgn ckit sinis , "Gwaenchana ( It's ok ) . Buatpe nak mntk maaf dgn saya plk ? Patutnya awak gi lah mntk maaf dgn omma saya tu , sbb awak cium anak bongsu dia tanpa kebenaran and pengetahuan dia . "

"Ishh eonni ni..." Aeri dah mula dah dgn muncung dia tu . "Jom oppa . Let's tell omma abt this ." dgn segera dia menarik Park Chanyeol turun ke bwh .

Aq hanya tersengih sendiri tgk dorg . Lalu aq mengikut dari blkg dorg .

Hp aq yg masih lg kat tgn ni tiba2 berdering . Baru nak simpan blk dlm handbag .

Sapa plk ni...omelku sendiri apabila melihat nombor yg tak dikenali terpapar kat skrin henfon . Tanpa pk pnjg , aq terus mematikan panggilan tu .

Dan aq meneruskan langkahku ke bwh .

***

Aq menanggalkan blazer aq sebaik shj aq sampai ke rumah . Mmg td aq terus join dinner dorg tanpa menukar baju keje aq ni terlbh dulu .

Hasratku utk membuka sanggul rmbt ni terhenti seketika apabila kali ni telefon rumah aq plk yg berdering .

Haihh sapa plk lah yg cbuk dok carik aq memlm buta ni...

Tanpa pk pnjg , aq terus mengangkat panggilan itu .

"Yeoboseyo ( Helo ) ?" suara ini dilunakkan ckit .

"Helo Lawyer Jung Saena . Pandai plk kau angkat telefon rumah kau ni ehh . Td aq call fon kau tak berangkat." kata pemanggil misteri itu sblm kedgran dia ketawa sinis ckit .

What the hell...? Sapa plk ni ???

"Nugu..nuguseyo ( Who's..who's this ) ? " dgn suara yg ckit terketar , aq memberanikan diri membls panggilan dia itu .

"Hehh . "Nuguseyo" ? Takkan kau tak cam suara aq ni kot ? Takkan kau tak cam suara yg sama mcm suara mendiang boyfriend kau tu kot ? Ke nak aq tunjuk muka aq ni sekali ?"

Shit...! Suara ni...aq kenal dia...

" Kau...kau nak apa call aq ni...Lee Joonyeong ? " aq directly menyebut nama sebenarnya . Dia...penjenayah teragung abad ni . Sial .

***

"Just nak bagitau...neomu bogoshipeoyo ( I miss you so much ) . Bila kau nak dtg cni lg , Peguam Jung ? Bila lg kau nak dtg bagi ceramah free kat kitorg ni ? Kitorg pun rindu dgn wajah yg cantik tu , and the best part of all , we all miss that fcking hot rocking body . "

Sialan...!! Nak je aq letak fon ni skang...!

"Kau ckp skang...! Kau nak apa haa setan ?!" hampir menjerit aq dibuatnya .

"Secondly , salam takziah aq ucapkan utk mendiang boyfriend kau tu . Sapa nama dia ? Do Kyungsoo , right ? If I'm not mistaken..."

Celaka punya bstrd...!

" Ma...mana kau tau yg dia dah mati haa ?! Apa kau nak ??? "

"Jgnlah naif sgt , Jung Saena . Kes tu dah lama msk berita kot . Even penjenayah yg tgh meringkuk kat dlm penjara mcm aq ni pun blh tgk TV . Sedih plk rasanya kan ? Melihat 'kembar' aq tu mati mcm tu..." ketawa si gila tu lg .

" Sblm aq hempas fon ni skang , lbh baik kau ckp kat aq . Apa tujuan kau call aq ni sbnrnya ?? " aq mula merendahkan ton suara aq tu .

"Tak lama lg aq blh keluar dari cni . Pastu boleh la aq jumpa kau kan , Peguam Jung ? "

"Bullshit . Setau aq lah kan , bkn ke kau tu kena penjara seumur hidup ?" kataku sinis .

" Sabar , Jung Saena . Just wait , be patient and calm down . Tak lama lg aq akan dipindahkan ke penjara kat Seoul . Masa tu lah aq akan cuba lpskan diri... "

Hatiku ttbe menjd tak keruan . Begitu jgk dgn nafas aq yg semakin menggigil ni .

"Menjelang hujung thn ni , kau akan dpt hadiah terbaik utk Krismas . Trust me . I'll go to your house and gonna break you up... "

Ok srs dia ni menakutkan . Adakah dia baru je ckp yg dia nak cuba bunuh aq pd mlm Krismas nnt ?

"Next , I'm gonna tear up those expensive clothes from your body and soon mess you up . I'm gonna lick you up like a chocolate , and you'll do it to me the same thing . Oh...trust me , Jung Saena , you'll enjoy that night , and you..."

"FCK...!!" dgn segera aq mencampakkan telefon itu ke lantai dan menendangnya jauh ke sudut dinding .

Sialan . Adakah benar Lee Joonyeong akan keluar dari ctu ?

Ahh...that's impossible . Ntah2 dia bullshit je dgn kau ni Saena...omelku sendiri .

Namun begitu , aq ttp mengambil langkah ber jaga2 . Aq mengunci semua pintu msk rumah sewa aq tu termsklah pintu blkg yg tak prnh aq kunci selama ni . Next , aq bergegas mematikan fon aq , telefon faks , serta menyimpan telefon rumah yg tlh aq campak td msk ke dlm laci . Aq tak terlupa utk mengunci kesemua tingkap rumah itu sekali .

Seterusnya , aq bergegas naik ke tingkat atas dan memastikan bahawa kesemua bilik di tingkat itu berkunci . Kalau bilik tu dah berkunci mestilah tingkap dia pun dah berkunci skali .

Aq bergegas msk ke dlm bilik aq yg terltk di hujung . Tiada perkara lain yg aq buat selain mengunci pintu bilik itu , mandi dan terus msk tido . Kalau blh aq nak lupakan semua perkara yg Lee Joonyeong ckpkan td .

Ahh..he can go to hell...! Aq hrp itulah kali terakhir dia menelefon aq .

***

Lee Joonyeong p.o.v.

"Cukup lah tu...! Masa kau dah tamat ." kata si guard tua tu tatkala dia merampas gagang telefon itu drpd pegangan aq . Aq hanya tersenyum sinis . Se kurg2nya aq dah berjaya puaskan nafsu aq yg selama ni aq simpan utk Peguam Jung Saena . Tinggal dia je yg aq nak kejekan lps ni .

Aq trs diiringi guard itu sblm aq ditolak msk semula semula ke dlm sel aq .

Seterusnya aq mengambil kapur yg aq curik ntah dari mana , lalu kapur itu diukir ke dinding .

Masuk hari ni , dah hari ke - 100 sejak aq dipindahkan msk ke Penjara Gongmyul yg terltk di Busan ni . Dan seterusnya aq akan dipindahkan ke penjara di Seoul . Bagus . Dan dlm perjlnan itulah terltknya Bandar Gelap .

Bndr yg semua org takuti .

Criminal - **EXO's D.O. ff** [COMPLETED]Where stories live. Discover now