( Sedutan drpd episod 1 )Lee Joonyeong p.o.v.
Masuk hari ni , dah hari ke - 100 sejak aq dipindahkan msk ke Penjara Gongmyul yg terltk di Busan ni . Dan seterusnya aq akan dipindahkan ke penjara di Seoul . Bagus . Dan dlm perjlnan itulah terltknya Bandar Gelap .
Bndr yg semua org takuti .
***
"Sejauh mana kau
tau psl maruah ?"
"Sejauh mana plk kau
tau psl keadilan ?"Jung Saena p.o.v.
Minggu ketiga musim panas , 2016 ; Gangnam , Seoul .
Minggu ni merupakan minggu ketiga sejak cuti musim panas bermula , dan tu bermakna bdk2 sklh sdh mula bercuti , termsklah aq yg dah bekerja ni , hehehe 😜 .
Tapi tak bermksd yg aq pun turut join dorg cuti selama 3 bln straight . Eobseojyo ( No ) . Aq hanya diberikan cuti selama 3 minggu je , which means that this week is the last week of my summer holidays . Minggu dpn aq kene start keje blk 🌚 .
Michyeo ( Crazy ) . Sapa yg nakkan kaunselor ataupun khidmat aq sepnjg musim panas ni ? 😑 Everyone's having their own summer vacation kot , even the parents themselves .
Sambil menghbskan sisa2 cuti ni dgn berehat kat rumah sewa ni , aq meng-recheck blk to-do list aq kat hp .
• byr sewa rumah √
• family vacation at Jeju Island √
• kms rumah b4 next week *on going*
• Aeri's graduation day 25/6Ttbe aq terpndg blk kat part yg tertulisnya family vacation tu . Terus terigt kat reaction dorg bila aq bwk dorg gi Jeju Island minggu lps . Rasa bahagia jap bila dpt tgk dorg happy lg . How I wish father was there too :')
...eh wait a second ?! Aeri's graduation day....!! Aq check tarikhnya . Omona ( Oh my God ) , besok kot ! Lalu aq call adik ketiga aq iaitu Hanyeol , utk memberitahunya bahawa aq akan dtg besok utk majlis graduasi maknae Jung .
Baru je aq hbs on call dgn Hanyeol , ttbe ada panggilan lain plk yg msk .
Peguam Kang Heerin .
Goshh . Aq sgt bencikan perempuan ni . Terus aq matikan panggilannya .
Sebaik saja aq baru hendak menuju ke peti ais utk mengambil secawan yogurt beku yg aq baru buat td , ttbe perempuan itu call lg .
Time aq cuti ni pun ada keje gak ke ?!
"Mwohae ( What is it ) ??" terus saja aq menyergah panggilan tu dgn geram .
"Excuse me , Lawyer Jung ? Where's your manner ?" tegurnya ckit sinis .
Oh aq lupa plk . Dia ni kan seonbaenim ( senior ) aq...!
"Ju..juseu...juseuhabnida ( Forgive me ) . Mwo...mwohaejwo ( What is it ) ...Kang seonbae...?"
"Dr.Hong call kau dari Penjara Gongmyul kat Busan . Dia nak bincang dgn kau pasal kes anak dia tu ."
"Lol . Nak bincang pasal anak dia yg dah jd sampah tu ?"
"Jung Saena...." tegurnya geram .
"Ok fine . Mianhae . Tapi nape kene bincang kat Penjara Gongmyul plk ? Nak bincang skali dgn anak dia ke apa ?"
"Ermm..ni lain ckit , Jung Saena . Dr tu nak bincang pasal Lee Joonyeong sbnrnya..." nafas aq semcm terhenti sekejap bila aq terdgr nama itu lg . Aq terleka seketika sehinggalah Peguam Kang menyedarkan aq semula dgn sambungan ayatnya...
YOU ARE READING
Criminal - **EXO's D.O. ff** [COMPLETED]
Fanfic(Sequel of the 1st #JungSisters' ff, "Dream".) What'll happen if the fate unites a young lawyer and a wanted psychopath criminal? Will they even understand the meaning of justice? Will law or crime take over this story? (Casting EXO's D.O. as Lee J...