Episod 11

75 6 0
                                    


( Sedutan drpd episod 10 )

Author p.o.v.

"Yeoboseyo ?"

"Ne yeoboseyo Saena-sshi . Mwoya ( What is it ) ?"

"Kang sunbae , do you remember when I told you abt Lee Joonyeong ?"

"Ne . Abt him staying at your house ."

"Majayo sunbae . Keunde ( But )...mianhae . He...escaped again..."

"Again ?! Aigoya..."

"Keunde , this time...I know where did he went ."

"Jinjja ( Really ) ? Tell me more ." kata Peguam Kang Heerin sambil dia dan Ahn Yeongji membls senyuman cnis sesama sendiri .

***

Jung Saena p.o.v.

"Ne . Rn I'm on my way to Myeongdong Town ." aq memberitahu Peguam Kang Heerin sblm aq melajukan driving aq ni lg . Skang ni aq sdg meninggalkan Lebuhraya Apgujeong dan kini menuju ke Lebuhraya Sempadan Seoul-Busan yg terltk kira2 20 batu dari pekan kecik berisi bks2 penjenayah itu .

"Pekan Myeongdong ? Jd kat ctulah dia pergi menghilang selama ni ?" tanya peguam berusia awal lewat 30-an tu kat sebalik talian .

"Majayo ( That's right ) . Sunbae , bila saya dah sampai nnt , saya inform sunbae eh ?" aq mengeluh lega ckit kerana se kurang2 nya ada org yg aq blh bgtau psl hal ni semua . Takdelah aq simpan sensorg buat kimchi je nnt .

"Arassoyo Jung Saena . Gomabseubnida . Saya tau yg kamu ni seorg yg cekap dan blh dipercayai . Tentu pihak polis akan berasa bangga dgn kamu kalau kamu berjaya tangkap penjenayah tu nnt ."  pujinya sblm kedgran dia ketawa kecik lps tu . Tentu dia sama2 setuju ngn aq yg kitorg ni blh memperbdhkan pihak polis dgn senyap2 mengambil alih kes kehilangan Lee Joonyeong ni .

"Nae cheonma ( You're welcome ) sunbae . Rn saya cuma berhrp yg dia masih lg ada kat ctu . Nnt kalau saya jumpa dia , saya akan cuba sedaya upaya utk bwk dia balik ke Seoul ." ujarku sblm dia membls "Geurae ( Alright ) . Dashileul kamsahabnida ( Thankyou once again ) .Annyeong ( Bye ) ."  lalu dia menamatkan panggilan .

Aq membkk semula GPS lalu tersenyum sendiri . Skang ni kes tu sbnrnya disiasat oleh Detektif Kwon dan Detektif Kim . Dan tanpa semua org sedari , aq dan Peguam Kang Heerin sendiri yg cuba menyelesaikan kes tu sampai aq dpt ikut Lee Joonyeong itu sendiri ke Seoul . Lps ni barulah kitorg merancang nak heret namja tu sama2 ke Balai Polis Apgujeong .

Blh terlopong Detektif Kwon serta org2 yg memandang rendah aq selama ni tu nnt . Aq mula ketawa sendiri . Barulah nnt semua org tau yg selama ni aq blh berdikari dan bersikap matang .

Takkan ada lg org akan pandang rendah dgn peguam amatur berumur 22 thn ni . Hehh .

***

Author p.o.v.

"Bdk tu nak gi tangkap penjenayah tu sendiri ? Tanpa bantuan polis ? Hehh , mmg dasar bdk bdh ." omel Ahn Yeongji sesudah Peguam Kang Heerin memutuskan talian itu .

"Ikr ommonim . Lps ni , dia akan tertangkap skali dgn Lee Joonyeong tu . She'll be a dead meat ." sengih peguam yg berniat jht itu .

"Keunde ( So ) , ommonim dah setuju nak tlg saya kenekan Jung Saena ?" dia menghulurkan semula dua keping polaroid bersaiz A4 itu kpd yeoja tua itu .

Criminal - **EXO's D.O. ff** [COMPLETED]Where stories live. Discover now