Episod 9

60 7 7
                                    


( Sedutan drpd episod 8 )

Author p.o.v.

"Yah Lee Joonyeong...!!!"

"Senyap , Peguam Jung . Kau nak ke jiran2 kau tau yg kau simpan penjenayah kat rumah ni ?" respons namja itu selamba . Kelihatan dia sdg menggoreng sesuatu di dapur rumah itu .

"Eh , aq tak prnh pun simpan kau kat cni ok...!" bls Jung Saena sambil menuruni anak tangga itu dgn segera .

"Kau tu je yg buat rumah ni mcm hotel . Sekejap ada sekejap tidak . Oh btw , sapa bagi kau kebenaran nak msk kat cni...??" yeoja itu segera mencengkam tgn namja itu .

Namja itu lantas menoleh ke arahnya . Jung Saena yg berasa terkejut melihat penampilan baharu Lee Joonyeong , segera melpskan lgn namja itu sblm dia jth terddk .

Lee Joonyeong menutup api dapur itu sblm dia mula melutut di hadapan yeoja itu sambil mengelus rmbt yg telah dipotong ckit dan diwarnakan maroon itu , sblm bertanya cnis ,

"Waeyo ? Terkejut ke tgk Lee Joonyeong yg baru ni ? Or terkejut sbb Do Kyungsoo ada kat dpn mata kau skang ?"

***

Ego . Ego aq .
Ego aq ni
yg tinggi sgt .

Jung Saena p.o.v.

Wth ??? Wtf ?! Jd selama ni kau memghilang se mata2 utk ubah penampilan kau tu je ?? Betapa setannya kau ni Lee Joonyeong .

Aq pun apa lg , terus tindih bdn namja tu utk menumbuknya . Namun , sblm buku lima milik aq ni sempat melayang ke arah mukanya , dia menahan tgn aq lalu bersuara cnis ,

"Kau tentu taknak cederakan klien kau sendiri en ? Or it is bcoz of this new look...?"

Dwaeji ( Pig ) . Aq hanya mendengus perlhn lalu berkata perlhn tetapi cnis , "Pabo ( Idiot ) . Aq nak pkl kau bkn sbb tulah ." aq lantas menjauhkan diri drpdnya .

Dia berdiri semula lalu membkk semula api dapur tu se olah2 takde pape yg berlaku . Wei bpk ah . Selamba badak sumbu dia je doh .

"Hehh , sdhlah . Aq tau kau still pk psl namchin kau yg dah lama mati tu ."

Kuaja btol . Aq hanya tersengih bengang lalu berdiri semula sambil berkata , "Tlglah . Aq dah lama move on ngn dia lah bdh . Pk aq ni immatured sgt ke ?"

"Mmg . Utk peguam amatur berumur 22 thn . You're 22 right this year ?"

Sial . Aq terus mencengkam kolar bajunya lalu menolaknya ke pintu dpr , lalu aq mula berkata cnis .

"Listen here , you ungrateful lil rat . Walau apapun yg jd , aq tetap akan bwk kau ke muka pengadilan tu nnt ."
"Muka pengadilan ? Kau sendiri pun tak tau apa tu keadilan ."

Celaka . Sblm sempat aq menumbuknya , dia menolak aq terlbh dulu .

"See ? Baran kau tu yg tinggi sgt . Tbh , kau tu still lg immatured utk jd peguam lah . Kau pk senang ke nak jd peguam ni , Jung Saena ? Baru 22 thn dah jd peguam . Neo jinjjanayo ( Are you kidding me ) ??" ujarnya skeptikal tatkala dia menyambung semula mskannya td .

Aq hanya mencebik lalu mengambil tmpt ddk kat meja mkn .

3 minit dah berlalu . Nmpknya mcm mskan dia dah siap . Kelihatan dia sdg menggaul mknn tu lps dia tutup api dpr . Aq cuma berhrp yg dia tak campur racun ataupun yg seumpama dgnnya dlm mknn tu .

"Nah , mknlah ." dia menghidangkan aq sepinggan scrambled egg bersama hirisan lobak dan brokoli yg diasingkan kat bahagian tepi telur .

"Scramble egg ?? Ni je ?! Ni je yg kau mampu msk utk aq ?!!" aq dgn kasarnya menolak pinggan tu ke arahnya .

"Mkn jelah...!" dia menolak kembali pinggan tu kpd aq beserta dgn garpu yg dihulurkannya .

"Hishh...! Fine !" aq terus mencapai garpu tu sblm mengambil sesuap .

"Eottae ( How was it ) ?" spt bdk kecil yg suka membuat aegyo , dia memandangku sambil tersenyum kecil .

Aq lantas mengerutkan muka sebentar .

Mskan dia...blh tahan sedap gak ah senanya , walaupun hanya scramble egg .

"Is it good ?" senyuman dia semakin lebar .

Ne ! It's damn good !! Tapi apa yg aq hanya buat ialah menolak pinggan tu ke hujung meja hingga ia pecah berderai .

Ego . Ego aq . Ego aq yg tinggi sgt .

"It tastes horrible . Annyeong ( Goodbye ) ." sambil menelan isi dlm mulut ni , aq mencapai dompet dan kunci rumah lalu menuju ke pintu .

"Ya Jung Saena...! Neo eodikayo ( Where are you going ) ??" dia lantas menerpa ke arah aq dgn wjh risau .

"Gi kluar mknlah ! Hambar gila mskan kau !! Msk telur ber ia2 , skali rasa cam hampeh . Blah ah kau ! Spoilkan mood aq nak mkn je...!" jelingku cnis .

Walhal takleh dinafikan yg scramble egg dia mmg sdp . Telur yg dimsknya cukup lembap . Lemak masinnya jgk cukup . Aq ni je yg ego . Walaupun hidangannya hanya sekadar telur goreng , tapi aq rasa yg scramble egg aq jauh lg hambar drpd dia punya .

"Gidaryeo ( Wait ) !!" sempat lg dia kluar mengikuti aq tatkala aq baru je nak kunci pintu rumah tu .

Cap berwarna hitam dan spek bingkai besar yg sempat dicapainya kat bilik tido tetamu td lantas dipakainya . Hood kat jaketnya jgk turut dipakainya . Mana dia dpt semua baju hipster tu pun aq tak tau .

"Don't follow me...! Mampuslah aq bila org tau yg aq bwk penjenayah skali dgn aq ." bisikku geram .

"Kkeokjeongmarayo ( Don't worry ) , Peguam Jung . This is just a part of my experiments . Kalau kita tertangkap nnt , aq akan cakap yg kau ni org tebusan aq , arachi ( do you understand ) ?" dia lantas menyarungkan hoodie aq ke kepala aq .

What the hell...? Senang2 cemtu je dia nak ditangkap ?? Kepala hotak dia...! Aq takleh biarkan dia ditangkap mcm tu je .

***

Sementara itu pd masa yg sama ditmpt yg sama....

Seorg yeoja memerhatikan mereka dari jauh menerusi teropongnya . Tak lama slps tu , dia menurunkan teropong itu lantas tersenyum cnis .

"Habislah kau Jung Saena...!"

*Mianhae author-nim tau yg jln citer ff ni semakin hambar . Author-nim pun skang dah jrg update ff ni . Dashileul juseuhabnidayo 😢 . Sbb author-nim skang tgh bz dgn school works and ff lain actually 😂 . It's just yg ff lain tu semua draft lg . One day in shaa allah author-nim akan puish ff2 tu kat wattpad lps ff ni habis nnt ok 👌😉 .

Criminal - **EXO's D.O. ff** [COMPLETED]Where stories live. Discover now