bab2: BTS

147 15 0
                                    

Selepas kluar dripada tmpat yg eunji panggil hospital aq pulang ke rumah eunji dngn gembira.euji seorang yg periang dan peramah dia juga baik.dia slalu cerita tntg aq dngn dia.dia cuba sedaya upaya dia untk pulihkn ingatan aq tapi mcm ape yg aq ckp sblumni aq bknnya kwn baik eunji.

Hari ini buat pertama kalinya aq pergi ke sklah di masa hadapan.suasana nya tenang.sweter yg menutup kepalaku aq bkk meninggalkan cap yg tertulis perkataan BTS di hadapannya.sbnarnya bnyk jugak bende yg aq tahu tntg kehidupan diorg sbb aq slalu perhatikan ok
Back to the story..
Eunji tiba-tiba memegang tanganku.beg aq,kasut aq semuanya sama mcm dia cuma aq pkai cap n sweter.eunji memegang tangan ku dngn tiba 2.
"Eunji lpaslh saya rimas tlong phm"lalu aq
menarik tanganku dripada nya.aq bkn sahaja rimas dengan itu aq juga x suka apabila aq bertutur sopan sebegitu.dia memandang ku sambil memuncungkan mulut nya.
"Tapi dulu awk bagi je saya pegang x rimas pun"dia masih lagi memandang ku.tiba2 seorang namja memanggil eunji ,eunji meninggal kn ku dan mengikut namja itu.aq hnya menjeling.apabila namja itu melambai ke arh ku aq buat x tahu.aq hnya terpinga-pinga di situ.
"Fuck!punya kwn ,aq dhlh x ingat ,ops bkn x ingat x tau..dia bleh tinggalkan aq sesorg dkat sini"aq mencarut sendirian.tiba 2 bahuku dilanggar oleh seseorang.
"Haish ni lagi sorg makhluk main langgar je aq "aq mengeluh di dlm hati.
"Mianhae !saya x perasan tadi"namja di hadapanku meminta maaf.
"Gwencana"kataku sambil tersenyum kelat
" Tunggu kjp ni gyunbyul kn"namja itu menunjukku.aq menggangguk.
"Oppa dngr gyunbyul amnesia btul ke"aq mengangguk padahal dkat dlm hati ckp x.
"Ingat x ni jin ..jin oppa"katanya
"X"jwabku ringkas.
"Namjani,mcm aq penah tngok je tapi bile eh ??kjp ni bkn ke jin!x sangka dkat mase dpn pon jin oppa still hansome"aq merenung namja di hadapanku.
"Gyunbyul ingat klas x ?"mendengar suaranya membuatkn aq tersentak dari lamunan ku.
"X"
"Btul lh yg gyunbyul ni amnesia"dia mengeluh tetapi dpt didengari oleh ku.dia berjln dngnku menuju ke klas.aq smpat mengucapkn terima kasih sblum jin beredar.aq melangkah msuk ke dlm klas.seseorg melambai ke arh ku.aq melambainya semula.
"Gyunbyul saya dngr awk hilang ingatan"tanya seorg yeoja yg melambaiku tadi.aq mls untk memberi jwapan.aq benci bila ada org asyik nk tanye aq ni hilang ingatan ke ape ke...sibuk je ,jaga tepi kain org mcm tepi kain sendiri x de.aq duduk di sebelahnya kebetulan pula meja itu kosong.dia menanyakan lbih bnyk soalan dan aq mkin meluat untk duduk di situ.tidak lama kemudian mr Kwang Soo msuk ke dlm klas.blum smpat dia ingin mengatakan sesuatu aq terlebih dahulu mengangkat tngn."ya gyunbyulsshi ade ape yg x kene?"tanya mr Kwang Soo
"Saya x nk dduk sblah tenuk ni ,dia ni sibuk je ,saya nk duduk dkat belakang"kataku selamba
"Awk bleh duduk di belakang"kata mr Kwang Soo menjawab.aq tersenyum sinis dan melambai yeoja tadi."bye2 pabo yeoja"lalu aq trus beredar.semua mata di dlm klas memandang tepat ke arh ku.
"Mcm x de bende lain nk pandang"kataku di dlm hati.aq duduk di meja belakang sekali ,di dpn ku terdpt 4 org namja.aq menghela nafas perlahan. Apabila melihat subjek yg mr Kwang Soo ajr di hadapan mkin membuatkn aq mengantuk.aq meletakkan pen dan trus tidur.
"Gyunbyul bangun saya sruh awk jahit bende ni bknnya tidur"kata guru ku.
"Gyunbyul saya sruh awk baca buku ni bknnya tidur"
"Senyaplh!"kataku
"Gyunbyul sila guna bahasa seorg puteri kpd guru"
Lena ku terjaga apabila teringat akn guruku di masa lmpau.dimana pada wktu itu aq ialah seorang puteri.aq memandang semula ke tmpat di mana mr Kwang Soo mengajar.aq mkin pelik apabila melihat tiada siapa di dlm klas kecuali 4 org namja di hadapanku yg sedang berbincang dengan 3 org namja dari klas lain.slh seorg dripada ahli yg ada di situ amat aq kenali iaitu jin. Aq terus mencapai handphone ku dan headphone.tiba2 jin oppa memanggil ku.aq pergi ke arahnya.
"Gyunbyul x pergi rehat ke?"soalnya
"Nk pergilah ni"kataku.
"Oppa nk knlkn yg ni kwn2 oppa ..ni jungkook,jhope,jimin,suga,rap mon dan yg ni taehung atau bleh panggil dia V"jin mengenalkan aq satu persatu namja yg berada di situ.mendengar nama terakhir yg di sebut membuat kn aq tergamam.peristiwa 939 thun yg lalu bermain di fikiranku dimana V oppa membunuh ku dngn noona ji hyo.
"Annyeonghaseo!"kataku lmbat. Aq trus beredar slpas mengucapkannya.

Dlm perjalanan nk ke rooftoop aq yg sedang khusyuk mendengar lagu tiba2 seseorang menarik tanganku.aq berpaling dan memandang 4 org gdis di hadapanku.
"Nk ape"kataku kasar
"Aq nk kau mintk maaf dkat rose perempuan yg dduk dkat sblah kau sblum kau tukar tmpt..Aq nk kau melutut dkat kaki dia".kata ji Soo
Aq tersenyum sinis.aq mkin menghampiri nya dan meletakkan headphone yg aq pkai di leherku.
"Kau tu x payah nk sibuk dngn hal orang phm"aq mecekak leher jisoo.mukanya pucat kerana tidak mendpt udara yg cukup.aq tersenyum puas sblum melepaskan lehernya.dia termengah-mengah untk bernafas.aq menolak jisoo dngn kuat sehingga dia terjatuh.aq menurunkan sedikit badanku dan menghampirinya yg masih lagi terduduk."you died ,i kill you went you busy with my life..arasso"aq memandang ke arh 2 org yeoja yg berada di situ lalu mereka trus beredar meninggalkan jisoo dngn ku.aq menghampiri jisoo lagi dia mkin tkut kemudian aq tergelak dan trus beredar.
"Apalh,nk lwn tapi lemah"sindirku di dlm hati.headphone tadi aq letakkan kembali di kepalaku.lagu not today bts aq pasang.

Aq menikmati udara di rooftoop dngn tng.aq mencapai air mineral yg aq beli di kantin tadi sblum aq pergi ke rooftoop.air minirel itu aq minum sedikit demi sedikit.aq memejam mata ku.terasa tenang ,sekali lagi aq minum air mineral itu tapi kali ini aq menutup mataku.apabila aq membuka mataku kembali terdpt seorg namja di hadapanku.aq memandangnya tajam.headphone di kepalaku dia tanggalkan dan mengambilnya lalu dia trus lari.aq mengejarnya.setelah mengelilingi satu sklah sbnyk 4 kali barulah aq berhenti mengejarnya.itupun disebabkan aq dan dia dua2 sudah penat.aq merampas headphone ku kembali.dia tersenyum sinis kepada ku.aq mengangkat tanganku dan
'pang'satu tamparan kuat aq lpaskn ke pipinya lalu aq trus beredar dripada situ.

 Let's Not Fall In Love Where stories live. Discover now