Selepas berbual dngn exo sehingga wktu rehat tamat,eunji membawaku ke klas dengn tergesa-gesa.aq hnya mengikuti langkahnya.
"Bwe?eunji lpas lh aq gimas"aq merentap tangan ku yg dari tadi eunji pegang dngn kuat.
"Jauhkn diri kau dari exo arasso"dia memandangku.aq menjeling pandangan nya sekilas.
"Wae?klau sbb kau x nk aq tau hubungan kau dngn d.o please stop it sbb aq dh tau.."eunji memandangku tajam.
"Bkn sbb tu gyunbyul!exo dngn bts tu musuh ..kau kene ingt tu"eunji berbisik dngnku lalu beredar.phone aq kluarkn dari dlm poket.
To jin
Dkat mane korg skrg ni?phl x ajk aq lepak skali...Sorry kitorg ade hal penting tadi maaf ye.
Nae..x pelh jumpe korg dkat dlm klas nnti aq ade bende nk ckp sikit
Aq menyimpan kembali telefon ku ke dlm poket.kata2 eunji bermain di fikiranku.adakah bts akn mrh?ntahlh aq pon x tau.aq melangkah masuk ke dlm klas.nmpknya taekwang sudahpun berada di mejanya.dia sedang menyiapkan kerja sekolah.tmpat di sebelahnya aq tuju.
"Taekwang,btul ke yg bts dngn exo tu musuh"kata2ku menarik perhatian nya.buku trus ditutup nya.
"Gyunbyul please stop it,aq penatlh nk dngr msalah kau dari dulu smpai skrg..aq penat nk dngr"suaranya di tinggikan.semua mata di dlm klas memandang kami.
"Sejak bile plk kau slalu dngr msalah aq ,bile?bile?"aq memandangnya slade.
"Sejak eunji skitkn hati kau,sjak kau x percayakan eunji "dia memandang ku.mukanya merah kerana menahan marah.blum sempat aq membalas tngn ku ditarik oleh seseorang.
"V"itu sahaja ayt yg dpt kluar dri mulutku.aq tergamam.slama aq rpt dngn bts V x pernah pun tegur aq.aq curiga + blur.Dkat tmpat bts slalu berkumpul.
"Knp lmbat?"tanye jungkook kpd V.
"Sbb dia ni gaduh dngn taekwang tadi"V menunjuk ke arah ku.
"Dh lh hal tu kjap lagi kite bincang,gyunbyul kau nk ckp ape sebenarnya"suga yg dri tadi leka berbual dngn jimin tiba 2 tanya .
"X,tadi mase korg x de aq terserempak dngn EXO"perkataan exo itu sengaja aq tekankn sedikit.
"Lpastu"semua ahli bts memandangku serius.
"Eh ,jap..jap phl korg semua ni serius sngt ni . diorg ajk aq berkwn je pun"riak muka mereka mkin serius.rap mon menepuk bahuku.
"Gyunbyul please berhenti berkwn dngn exo,lagipun kitorg dngn diorg tu musuh"rap mon memandangku serba slh.aq hnya mengangguk.
"Kau ni pabolh gyunbyul"kataku di dlm hati.
"Good girl"kata j hope
"Aq bknnya good girl lh "aq menjeling j hope.
"Gyunbyul klau ade diantara kitorg ni mintk jadi namchin kau kn kau nk x?"soal jimin
"Korg ni dh knp? tetiba je tanye ..ermm dh sah2 lh aq tolak"kataku .
"Kau ni mmg lain kau tau x"kepalaku aq ditepuk oleh suga.
"Woi pabo skitlh"aq menggosok kepalaku.
"Aq x pabolh aq swag"suga menjeling lalu tersenyum.
"Ape yg aq lainnya"aq menyoal mereka kembali .
"Yelh slalu nya yeoja akn ..er,kau phm gile k-pop"jin menerangkan
"Aq x phmlh jin"aq memegang tengkuk ku.sejujurnya aq memg tngh blank skrg ni.aq tersenyum tipis,hope jin sanggup terangkan lagi.mereka membalas senyuman ku.
"Mcm ni kau pernah dngr x name gp k-pop BTS"aq mengangguk.
"Klau kau nk tau skrg ni ,dpn mate kau ni ..kitorg semua ni ahli gp tu"aq terkejut mendengar penjelasan dripada jin.
"J.. jinjja"mereka hnya mengangguk.
Kemudian kami bersama-sama msuk ke dlm klas.
Aq kembali ke mejaku.terdpt stick note disitu.
Sorry sbb terkasar dngn kau tadi ..kau blas jelh kat kertasni nnti aq blas..
~taekwang~
Aq memandang nya.dari tadi dia hnya fokus memandang butir 2 perkataan yg cikgu tulis dekat whiteboard.aq mengabaikan nota itu.mataku terasa semakin mengantuk.akhirnya aq tertidur di mejaku.mcm x biasa plak tido dlm klas .=_^
YOU ARE READING
Let's Not Fall In Love
Contodi masa lalu seorang puteri Korea yang berpewatakan agak kasar telah pun berkorban untk menyelamatkan rakyat jelatanya daripada ancaman musuh .puteri gyunbyul sanggup berkorban walaupun nyawa nya sekali pon dan akhirnya dia terkorban. di masa hadapa...