Aq terjaga dripada tidurku yg lena.aq melihat ke arh meja taekwang tetapi kosong.pelik btullh bdk ni ,bkn ke skrg ni wktu blajar.jimin yg kebetulan lalu di mejaku trus aq tegur.
"Jimin mane taekwang pergi"kataku.
"Eh,eh kau x kn lh dh rindu dngn dia!ke korg ni ade pape"dia tersenyum.
"X,de mknenye de kau ni"aq mengetuk kepalanya menggunakan buku di ats mejaku.
"Ish kau ni ,hbis kluar semua ilmu aq tau"dia memuncungkan mulutnya.aq menarik muncungnya itu dan tergelak kecil.,sbb dia nmpk comel plak.
"Taekwang kesayangan kau tu dia pergi blik disiplin"lalu jimin terus beredar dan menghadiahkan senyuman sinis kpdku.entah knp aq dpt rase perasaan ingin tahu mengapa taekwang ke blik disiplin.
Mestilah dia buat masalah alahai aq ni.
"Jngn lh si taekwang tu kene pape ngn mr jongkook "getus hatiku,risau.
"Jap,jap,jap phl tetiba je aq risau ni"aq berkata di dlm hatiku sendirian.mejaku di ketuk oleh seseorang.
"Go gyunbyul berdiri dkat luar klas skrg!"arh mr Kwang Soo"sabar jelah aq dngn cikgu ni.aq kluar.kononnya aq ni akur dngn arahan dia,padahal dkat dlm hati mencarut psl dia bnyk2.aq berdiri di hadapan klas.
"Gyunbyul kena denda lagi dngn cikgu ya!"tegur satu suara.
"Nae"jwbku.
"Tulah unnie dh ckp jngn buat masalah lagi kn"dia memandang ku.
Aq hnya tersenyum tipis.
"Maaf hyo tapi saya yg bersalah"kata suatu suara lagi.mukanya samar2 di pandangan ku.
Aq tersentak dripada imbasan kenangan silam.aq amat merindui noonaku.suaranya,rupanya,sifatnya semua psl noona ji hyo aq rindu.aq ternmpk taekwang sedang memanjat pagar sklah bersama begnya.ni x lain x bkn mesti nk ponteng klas.dia yg menyedari aq memandangnya trus menuju ke arhku lalu,menarik tngnku pergi ke belakang sklah.
"Jngn bagitau sesiapa phm!"kata taekwang.mukanya kelihatan tegang.
"Klau aq bagitau"aq sengaja menguji nya.
"Aq bagitau omma kau yg kau kene denda"aq memandangnya.matakuku aq besarkan.dia hnya tersenyum.
"Bagilh tau aq x tkut"dia trus menarik ku dan kami bersama-sama kluar dripada pagar sklah.
"Kau ni mmg nk kene ngn aq ,shit ..pabo kau tau x skrg ni x psl2 aq pon terlibat kes ponteng kau ni"aq memarahinya.dia hnya menjeling ku sekilas.
"Kau hilang ingatan kn!nk aq ingat kn blik semua memori kau..klau kau nk kita buat skrng"katanya.dia tidak memandang ku.dia hnya memandang jln.mcm aq ni tunggul plk dia ni layan. Aq hnya mengangguk.lntklh klau dia nmpk ataupun x aq x kesah semua tu.
"Aq kwn kau,satu2nya chingu yg phm kau selain eunji..kau ade unnie angkat nama dia song ji hyo.kau ade abg saudara yg kau syg iaitu jin.kau ade ommennie yg nk kau hidup demi insuran kau.kau anggap ommennie kau omma kau sbb kau kate dngn aq omma kau tinggalkan kau dngn ommennie kau sbb omma kau ade hal lain.kau,eunji dengn aq bff."hbis sahja taekwang berkata,satu persatu tentg memory tubuhni sblum aq msuk dtg.aq dpt lihat kesemua memory tu.siapa namja yg roh penah gune bdn ni tulis dlm diari dia.akhirnya aq tau.taekwang hnya tersenyum.
"Mungkin kau x dpt ingat semua tu lagi"senyumannya kini bertukar menjadi suram.
"X aq dh ingat"aq menyangkal aytnya.dia tersenyum gembira.
YOU ARE READING
Let's Not Fall In Love
Historia Cortadi masa lalu seorang puteri Korea yang berpewatakan agak kasar telah pun berkorban untk menyelamatkan rakyat jelatanya daripada ancaman musuh .puteri gyunbyul sanggup berkorban walaupun nyawa nya sekali pon dan akhirnya dia terkorban. di masa hadapa...