Aq melangkah msuk ke dlm rumah ku.made di rumah itu menyambutku pulang.slah seorg dripada made itu yg paling aq kebal dtg ke arahku.
"Nh air"kata Yuri.aq mengambilnya.yuri menunggu ku .aq pelik phl plak lh bdk ni.
"Kau nk ape?"kataku sambil memandang nya.
"S..saya nk beg "dia menunjukkan ke arh beg sklah ku
"X pe nnti aq bwak sendiri"kataku.dia hnya akur.aq trus naik ke blikku bersama gelas yg berisi air yuri bagi tadi.aq melihat di ats katilku terdpt stick not di situ.aq mencapainya lalu trus membacanya.
Gyunbyul omma ade outstation dekat jepun.
Aq membuangnya.kasut yg aq beli tadi aq msukkn ke dlm almari.tah knp tah taekwang tu baik sngt nk belanja aq harini.aq menukar pakaian ku,lalu trus tido.mane x nya dh aq ponteng dngn si taekwang tu smpai petg.Keesokkan harinya aq terasa tu uhku di bincangkan sedikit.suara yg lembut menepa msuk ke dlm telingaku.aq trus bngun.
"Bngun pon ank omma ni"aq melihat omma ku di dlm bilikku.pelik bkn smlam dia kate outstation ke phl plak ade dkat sini.
"Bkn sepatutnya omma outstation ke?"aq memandangnya curiga.
"Omma blik mlm tadi"lalu omma ku trus kluar.aq bersiap.sesudah aq memakai baju sklah telefon milikku berbunyi.
"Annyeonghaseo!gyunbyul kau pkai ape dress ataupun pakian formal mcm laki kau kat majlis tu"kata yuna.
"Mane dpt no aq ni!suka hati aq lh nk pkai baju ape kau sebok phl"aq meletakkan panggilan .aw dngn Yuna ni sbnarnya bknnya rpt sngt pon.sbnarnya x rpt pon ,dia ni musuh aq.suka sindir +ngumpat psl penampilan aq bagilah dkat dia.ni mangkuk mane plak lh yg bagi nombor aq dkat dia.aq dpt tahu siaplh bdk tu.aq kluar dripada bilikku.sweterku yg berwarna merah aq ambil.aq menutup pintu bilikku.semasa aq menuruni tangga omma menegurku.
"Gyunbyul bkn ke hari ni ade party kat sklah kamu knp pkai mcm ni?"tanya omma curiga.anak matanya memandang ku dari ats ke bwah.
"Er..camne eh nk terangkan..mcm ni first gyunbyul x de dress second x suka pkai baju dress merimaskan"aq memandang omma.
"Gyunbyul pergi pkai baju dress dlm almari gyunbyul"omma mengarah.
"Tapi.."Blum sempat aq menghabiskan kata2ku omma telah memotongnya dahulu
"X de tapi,tapi klau gyunbyul syg omma pergi buat ape omma sruh"aq akhirnya akur.baru je aq nk msuk bilik aq omma sempat berpesan slpas bersiap dtg ke biliknya .Aq mencapai dress yg berwarna putih serta terdapat dot2 berwarna hitam.dress itu aq pkai.rmbut aq ikat,kemudian trus msuk ke dlm bilik omma.aq mkin terkejut apabila melihat di tangan omma terdapat makeup.x..x aq x nk pkai bende alah tu.omma menyuruh aq duduk di meja soleknya.muka ku omma pkaikn makeup juga slpas bnyk kali aq melarang.rmbut aq yg terikat tadi omma bkak dan dandan.slpas siap aq mengambil kasut yg taekwang beli untkku dan memakainya.tupun sbb terpaksa.mane x nya omma kate klau aq x de high heels kene pkai highheels yg ade dkat dlm almari aq.aq lbih rela pkai kasut lain.Ni kasut yg omma gyunbyul kate..
Blum smpat aq kluar cekak berbentuk riben di letakkan di ats kepalaku.sbr jelah dngn semua ni.omma menyuruh drivernya menghantar ku tetapi aq menolak.yg pelik nya aq bleh jln dngn kasut tu tnpa rasa kekok.mklumlh kasut tu rata klau kasut yg omma sruh pkai tu mampus aq nk memakainya.aq berjln pergi ke sklah.setibanya di pintu msuk ahli bts dan exo dua2 sedang menunggu ku di pintu msuk.muka mereka kelihatan tegang.
"You're so beautiful"kata baekhyun.
Semua ahli bts memandangnya slade.
"What?btullhkn ape aq ckp"dia memandang ahli bts tanpa rase bersalah.
"Dh x pyh gaduh klau korg gaduh aq jln sesorg je sng"mereka memandangku.aq buat muka x peduli.phl lh dua2 gp kingka ni ikut aq.bts aq phm lh sbb diorg tu kwn aq.klau ingat btul2 dua2 tu kwn aq .semua pljar memandang ke arahku ketika aq memasuki dewan
"X de bende laun agk nya nk pandang!mcm x pernah tngok org"getusku di dlm hati .Aq memberi jelingan maut kepada mereka yg memandang ku.Rasanya x delh truk sngt kn.tapi phl semua org pandang.
Ni gaya n dress serta kasut yg gyunbyul pkai .
YOU ARE READING
Let's Not Fall In Love
Cerita Pendekdi masa lalu seorang puteri Korea yang berpewatakan agak kasar telah pun berkorban untk menyelamatkan rakyat jelatanya daripada ancaman musuh .puteri gyunbyul sanggup berkorban walaupun nyawa nya sekali pon dan akhirnya dia terkorban. di masa hadapa...