bab 20:the end

97 8 0
                                    

Aq pergi ke rumah bts pada ptg itu.omma ade kata dngn ku bahawa aq akn berkahwin pada minggu hadapan iaitu pada hari lahir sungjae.aq bersetuju.di rumah bts jimin adalah org petama yg menegur ku.
"Aq ade blajar buat hipnosis kau nk try x"tanya jimin.aq mengangguk.duit syiling di hayunkn di hadapanku.fokus aq berikan sepenuh perhatian.tidak lama kemudian aq mulai mengantuk dan tidak semena-mena aq dpt rasakn seperti aq berada di tmpat yg lain.ianya seakn di masa akn dtg.2 org bdk kecil sedang bergaduh dan saem mereka cuba untk meleraikannya.aq lihat saem mereka itu dan itu adalah sungjae.tapi aq tiada di situ.aq dngr bait2 perkataan yg sungjae kata  ,ianya membuatkn aq bersedih.kata 2 penilik nasib dahulu bermain di kepalaku.masa yg sama,wktu yg sama cuma sbb berbeza.hipnopsis aq ditamatkan apabila jimin menamatkannya.aq berpura-pura tersenyum walhal hatiku perit.aq tidak mahu mengatakan apa-apa.Aq trus beredar slpas itu.keesokan harinya telefonku berdering aq Mengangkatnya.sungjae menelefonku untk mengajak aq membeli persiapan perkahwinan .jadi aq akur baju dress berwarna putih aq plih sebagai baju wedding aq.sungjae juga bersetuju.kami pergi tngok dewan perkahwinan dan sebagainya.sesudah semua nya selesai dlm masa satu hari aq dan dia pergi ke cafe untk minum.aq menunggu sungjae di meja manakala dia pergi memesan air.aq tersenyum apabila melihat dia mengenyit kn sebelah matanya smbil tersenyum kpdku.kemudian dia membuat gaya memberikn hatinya kpdku dngn memasukkan tangan ke dlm jaketnya dan mengeluarkan mini love.aq hnya tersenyum.minuman yg dipesan dia bawa ke meja tmpat aq duduk.kami berbual-bual dngn agk lama sehingga lh aq mengatakan sesuatu yang membuatkan nya tegang.
"Klau saya pergi awk jngn tunggu saya tau"kataku.
"Knp awk ckp mcmni "soalnya
"Awk akn tinggalkan saya ke ?"soalnya lagi aq menggeleng.
"Saya cuma ckp "selesai sahaja minum di cafe dia menghantar aq pulang ke rumah.

"Saya cuma ckp "selesai sahaja minum di cafe dia menghantar aq pulang ke rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ni bila gyunbyul lpas 5 tahun ok.

Wedding day
Aq memakai baju gaun pengantin ku.semua nya sudahpun dihias.wajahku juga sudahpun di make up dan rmbut juga sudahpun didandan.di sebabkan terlalu buzy dngn kerja aq bersiap di rumah dan driver ommaku akn membawaku ke hotel majlis kami diadakan.omma sudahpun pergi ke sana.semasa di dlm perjalanan kereta yg dipandu oleh driver omma terbabas dan
'bang'sebuah lori menghentam kereta yg kami naiki.aq dpt rasakn baju kahwin aq dipenuhi dngn drah.aq memejamkan mata.ya harini adalah harinya.di masa lalu juga aq pergi ketika tarikh lahir sungjae dan kini aq pergi.pkul 2:00ptg itu adalah tarikh kematian ku.aq menutup mataku selamanya.

Di hotel tmpat sungjae dan gyunbyul
Sungjae sudah lama berdiri di hadapan paderi .namun gyunbyul masih lagi Blum tiba .dia semakin risau begitu juga dngn keluarga dia dan gyunbyul.tiba2 seorg yeoja berlari ke arah nya dan menyampaikan suatu berita.
"Maaf tapi pengantin perempuan terlibat dlm kemalangan"katanya.sungjae trus menaiki keretanya dan memandu nya dngn laju menuju ke hospital.
"Mane pesakit yg terlibat dlm kemalangan pukul 2:00 tadi"soalnya.
"Oh dia ade dkat blik bedah sekarang.sungjae trus menunggu di kerusi di luar blik bedah itu dngn penuh bersabar.tidak lama kemudian Dr kluar.
"Mcm mane keadaan dia"soal sungjae cemas.
"Maafkan kami,sudah buat yg terbaik"dr itu menggeleng kn kepalanya.lalu beredar.tubuh milik gyunbyul dibawa kluar.di tatapnya wajah itu lama.dia mengucup dahi gyunbyul yg sudah tidak lagi bernyawa.kerusi di dpn blik bedah tadi dia duduki kembali.tnpa sungjae sedar roh gyunbyul sedang melentukkan kepalanya di bahu sungjae smbil menagis.
"Maafkan saya sungjae"kata roh gyunbyul.sedar x sedar sungjae juga turut menagis.
" Knp gyunbyul knp kau mesti tinggalkan aq" sungjae trus menagis. Abu mlik gyunbyul tlah pun disimpan oleh omma nya.

Lbih kurang mcm nilh gambaran nya masa dkat hospital tu cuma gyunbyul pkai dress pengantin dan sungjae pkai toksedo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lbih kurang mcm nilh gambaran nya masa dkat hospital tu cuma gyunbyul pkai dress pengantin dan sungjae pkai toksedo.

Sungjae masih lagi tidak dpt menerima kehilangan gyunbyul.hatinya terasa luluh slpas kematian org yg pling dicintainya.3minggu dia dmm panas.semua org merisaukan keadaannya.roh gyunbyul hnya memerhatikn keadaan sungjae.setiap  hari dia dtg melawat sungjae.

~the end~

Ok author gurau je cite ni Blum tamat lagi.

1 tahun kemudian...
"Yargh ni aq punya lah"kata nari kpd kwnnya.dia mengetuk kepala rknnya itu kuat menyebabkan kwnnya menagis.
"Nari jngn buat mcm tu saem kata kn"kata sungjae.
"Ok..saem,saem x nk kahwin ke?"soalnya.sungjae hnya menggeleng.
"Tapi knp"tanya nari curiga.
"Org yg saem syg + yg saem nk kahwin dia dh x de"kata sungjae.dia trus menaiki keretanya dan pergi ke tmpat penyimpanan Abu milik gyunbyul.
"Awk tahu x yg saya tunggu awk smpai skrg.. klau awk ade kn mesti awk akn ckp yg saya ni pabo sbb msih tunggu awk "air matanya mengalir di pipi.
"Saya x bleh lupekn awk gyunbyul,x bleh nmpknya dh genap dh setahun awk pergi"lalu sungjae trus beredar.dlm perjalanan pulang sungjae terlibat di dlm Kemalangan dan skrg rohnya di pejabat greem reeper.greem reeper itu memberikan sungjae sejenis teh untk menghilangkan ingatannya.blum smpat dia meminum teh itu gyunbyul muncul dri slah sebuah pintu.cawan di tangan sungjae dia ambil dan cmpkkn ke lantai sehingga pecah.greem reeper dan sungjae kedua-dua nya terkejut melihat gelagat gyunbyul.
"Jngn minum teh tu,saya nk awk ade ingatan dngn awk"kata gyunbyul.dia menarik sungjae msuk ke pintu yg dia kluar tadi.wlaupun mereka tidak bahagia di dunia yg nyata tetapi roh mereka bahagia.

~the end~

Fuh akhirnya tamat jugak penat author pikir smpai perah otak nk buat the end dia apa..apapun hrp korg suka dngn cerita ni and jngn lupe vote.nnti bleh bace cerita author yg seterusnya haru haru (day by day)

 Let's Not Fall In Love Where stories live. Discover now