Aq baru sahaja bngun dripada tidur.aq mengeliat sblum aq trun ke bwah untk membancuh hot choclate.aq memasukkan bahan2 ke dlm mug biru milikku dan mengacaunya.loceng rumah kedengaran berbunyi.pada mulanya aq ingin membuka pintu tetapi aq membatalkan niatku apabila omma membukanya terlebih dahulu.mungkin kwn omma yg dtg fikirku.aq trus membancuh minuman ku.mug itu aq ambil dan membawanya ke tingkat ats.bru sahaja kaki ku menjejakkan kaki ke slah satu ank tangga omma memanggilku.
"Mandi lpastu trun omma ade hal nk ckp"lalu omma trus beredar.aq naik ke blik dan duduk di balkoni bilik aq.
"Pagi2 ni klau jogging best jgak "getus hatiku. Hot choclate tadi aq hbiskn.cwn aq ltak di ats meja di situ.aq bersiap.sweter aq ambil begitu juga dngn kasut sukan ku.lama jgak aq x pkai mcmni.aq melihat diriku di hadapan cermin.aq membawa mug tadi trun ke dapur dan membasuh nya.ruang tamu rumah aq tuju.kelihatan omma dngn seseorang jadi aq tidak mahu mengganggu mereka trus menuju ke pintu utama untk kluar.
"Gyunbyul sini skjap"kata omma.aq menghampirinya.aq melabuhkan punggung dan duduk di sebelah omma.
"Ni ke ank awk..she was so beautiful.patutlh ank saya jtuh cinta"kata yeoja di hadapan ku.
"Gyunbyul puan Yook dtg ni sbb dia nk kamu jadi wife ank dia yook sungjae kamu nk"tanya omma.
"Ikut omma lh gyunbyul x kesah pun. Omma gyunbyul nk pergi Jogging tau"aq memeluk ommaku.utara sungai Han aq tuju.aq tidak memulakan langsung untk berjln ataupun berjoging di situ.otakku tiba2 seperti teringat akn sesuatu.sesuatu yg lama hilang dan kini dtg semula.Flash back 946 tahun lpas
Aq melangkah msuk ke dlm istana tmpat ommaku atau lbih tpat lagi tmpat maharani.dia memandang ku slih berganti berserta dngn wajah seorang namja.
"Omma perknlkn kamu ni putera mahkota nama dia yook sungjae"kata omma.aq hnya mengangguk dan memperkenalkan diriku.
"Omma akn kahwin kn kamu dngn dia"aq tersentak.senyuman di bibir aq yg mulai hndk terukir kini mati.
"Tapi omma bknke sepatutnya noona kahwin dulu knp plak gyunbyul"tanyaku curiga.
"Noona kamu aknnkahwin dngn pilihan hati dia x lama je lagi dan dia akn trus jadi permaisuri"kata omma.
"Tlonglh gyunbyul tlong phm kamu sanggup ke tngok omma merana"aq trus menunduk hormat kemudian beredar.sejujurnya aq x knl siapa namja tu.kluar shja aq dripada blik maharani hujan trun dngn lbatnya.
"Hujan lh plak x pelah aq tutup pkai tangan jelah"Blum sempat aku mahu melakukan nya namja tadi membawa payung dan berjln bersamaku.
"Gomawo"lalu aq trus beredar.
Keesokkan harinya aku didenda di hadapan klas.noona menghampiri ku."tulah kn noona dh kata jngn buat mcm tu gyunbyul x nk dngr"kata noona ku.
"Ni sbnarnya slh saya"kata sungjae .Aq tergamam.beberapa bulan sudahpun berlalu hari berganti hari masa berganti masa hari perkahwinan aq dngn sungjae mkin menghampiri.sungjae ditugaskan untk pergi ke negara luar .pada masa yg sama noona ku menyuruh aq pergi berperang.
End flashbackIngatan itu membuatkn aq sedar bahawa sungjae pernah muncul dlm hidup aq sblum ini tnpa aq sedar.mungkin ingatan itu tlah lama hilang dan kini ia sudahpun kembali.aq bngun dripada tmpat aq duduk dan trus berjoging.sedang asyik aq berjoging aq terlanggar seseorang.
"Mianhae kataku"org itu menahanku.aq melihat ke arh mukanya.ya dia sungjae.aq tergamam.
Aq sedang berlari-lari kerana ingin pergi ke rumah tukang tilik nasib.
'bukk'
Aq terlanggar seseorang.
"Mianhae "kataku lalu beredar .pipi aq mulai merah kerana aq terlanggar sungjae.
Sementara aq termenung tadi sungjae sudahpun berada di belakang dan memeluk ku.
"Yah lpaslh"kataku ingin lari.
"X bleh"dia membuat muka comelnya.aq berjaya melepaskan diri dan trus berlari.
"Kjarlh klau bleh"kataku.dia mengejarku di belakang.disebabkn hari mula menjadi tengah hari dan matahari terpacak di ats kepala aq dan dia pulang ke rumah masing-masing.
YOU ARE READING
Let's Not Fall In Love
Cerita Pendekdi masa lalu seorang puteri Korea yang berpewatakan agak kasar telah pun berkorban untk menyelamatkan rakyat jelatanya daripada ancaman musuh .puteri gyunbyul sanggup berkorban walaupun nyawa nya sekali pon dan akhirnya dia terkorban. di masa hadapa...