Rande

352 45 0
                                    


Aby odvedl myšlenky od problému s dimenzemi (neřešitelné případy mají v jeho mind palace velice malou místnůstku), zaměří se Sherlock na jiný problém. Totiž na svůj vztah s Johnem. Nebo lépe řečeno na věci, které podle Johna vztahy doprovázejí – jít spolu na schůzku, jít pít, do kina nebo se jen tak projít.

Schůzky nejsou Sherlockova silná stránka, jak si stačil ověřit ještě doma. Buď na ně zapomíná kvůli případům nebo kvůli pokusům a nechává pak Johna, kdo ví jak dlouho, marně čekat na jeho příchod.

Smysl společného procházení Sherlock také nepochopil. S Johnem chodí po městě často kvůli případům, což ale není to, co John myslel. Aspoň podle Sherlockova názoru. Ovšem když si vyrazili do města jen tak, začala s Johnem flirtovat jakási husa na bruslích, takže ani procházky podle Sherlocka nejsou přínosem do vztahu. Pokud není přínosem to, že se John dívá po jiných a on žárlí. Tedy ne, že by žárlil.

Dalším bodem na seznamu je chození do kina. Tohle Sherlock s Johnem ještě nezkoušel a zkoušet ani nemíní. Nemá absolutně nic proti tomu, že by seděl vedle Johna ve ztemnělé místnosti, ale lidi okolo by určitě rušili a Johnovi by to nejspíš vadilo. Dalším problémem je i samotné promítání. Sherlock silně pochybuje, že by moderní (nebo jakákoliv jiná) kinematografie vyplodila něco, na co by se on chtěl dívat. Nehledě na to, že se s ním John nedokáže dívat ani na seriál, jehož díl má sotva hodinu. Vadí mu Sherlockovi připomínky k chování postav a upozorňování na nelogické věci a Sherlock si nedokáže pomoct, aby během sledování mlčel.

Ani poslední věc na seznamu – jít spolu pít, není Sherlockovi příliš po chuti. Jeho několik zážitků s alkoholem pro něj nedopadlo právě nejlépe a to ani, když šel jednou pít s Johnem. Alespoň on nepovažuje probuzení na záchytce za nějaké slavné zakončení večera.

Ať už se Sherlock na celý problém dívá jakkoliv, vypadá to, že bude-li chtít Johnovi nějak dokázat, že jejich vztah bere vážně, bude ho muset znovu pozvat na schůzku. A tentokrát tam musí přijít.


- - o - -


„Ty chceš jít na rande?" zeptá se John trochu podezíravě, když si i se s vým ranním čajem sedne ke stolu.

Místní Sherlock Holmes odešel hned za svítání. Dostal zprávu od Lestrada o dalším případu a z bytu málem odtancoval, jakou z toho měl radost.

„Myslím, že jsem se vyjádřil dost jasně." zamračí se Sherlock. Vždyť přece řekl Johnovi, že s ním chce jít na večeři k Angelovi.

„Udivuje mě to. Ty na rande nechodíš." řekne John a roztáhne si noviny.

Sherlock se nespokojeně zavrtí na židli. John mu ty promeškané schůzky očividně jen tak neodpustí.

„Tentokrát příjdu." řekne Sherlock klidně.

„Vážně?" prohodí John, aniž by vzhlédl od novin. „A co když to tvoje dvojče bude chtít pomoct s případem?"

Jiná dimenze (by SallyPejr)Kde žijí příběhy. Začni objevovat