Bir nolu, iki nolu ve üç nolu tuvaletler yan yana duruyordu. Bu üç tuvalet, palyaço gösterilerinin yapıldığı bir gösteri salonunun koridorunda bulunuyordu. Üç tuvalet için de çok zor bir gündü çünkü bugünkü palyaço gösterisi için bütün biletler satılmıştı ve bu yüzden gösteri salonuna kalabalık bir çocuk gurubu gelecekti. Çocukların hepsi de tuvaletleri temiz bırakmıyordu. Daha çok çocuk, daha çok kirli bırakılacak tuvalet demekti. Birinci, ikinci ve üçüncü tuvaletler sabahtan tedirgin olmaya başlamışlardı bile. Temizlik görevlileri, tuvaletleri her gösteriden önce ve gösteri bittikten sonra temizliyorlardı fakat gösteri arasında tuvaletler pis kalabiliyordu. Temizlik görevlileri yine bu gün bu üç tuvaleti de gösteriden önce deterjanlarla ve fırçalarla köpürte köpürte bir güzel temizlediler. Görevlilerden birisi üzgün bir ses tonu ile:
- Bakalım bu gün bu tuvaletler kaç defa pis bırakılacak. Bazı çocuklar tuvaletini yapınca ya sifonu çekiyor ya da maşrapaya su doldurup tuvalete bir güzel döküp tertemiz bırakıp çıkıyor. Bazı çocuklarsa tuvaletini yapıyor ama ne su döküyor ne de sifonu çekiyor. Öylece pis bir şekilde bırakıp gidiyor.
Bu sözleri birinci, ikinci ve üçüncü tuvaletler her duyduklarında üzülüyorlar ve her seferinde içlerine giren çocukların temiz çocuklar olmalarını diliyorlardı. Kısa bir süre sonra koridordan sesler gelmeye başladı. Yarım saat sonra başlayacak gösteri için biletini daha önceden almış olan çocuklar salona gelmeye başlamıştı bile. Hatta küçük yaştaki bazı çocuklar henüz gösteri salonuna girmeden önce annesi ile birlikte tuvalete girip tuvalet ihtiyacını gidermeye başlamıştı. Birinci tuvalete de küçük bir çocuk girdi. Çocuğun yaşı çok küçük olduğu için annesi yardım ediyordu. Çocuk tuvaletini yaptıktan sonra annesi tuvaleti bir güzel yıkadı ve birlikte ellerini sabunladıktan sonra oradan çıktılar. Onlar lavabodan çıkarken lavaboya bu kez elinde cips paketi olan yaşı büyük bir çocuk girdi. Bu çocuk cipsini iyice ağzına tıkıştırıp bitirdikten sonra boş cips paketini yere attı ve iki numaralı tuvalete girdi. Çocuk tuvaletten çıktı ve elini sabunlamadan oradan ayrıldı. O da ne! İki numaralı tuvaletten pis kokular yayılıyordu ve iki numaralı tuvalet ağlamaya başlamıştı. Biraz önce buraya giren çocuk kaka yapmış fakat ne sifonu çekmiş ne de musluğun altındaki maşrapaya su doldurup tuvalete dökmüştü. Kendi yaptığı pisliğini temizlemeden öylece bırakıp gitti.
Palyaço gösterisi başladı ve yarım saat sonra gösteriye ara verildi. Bu ara sırasında palyaçolar biraz dinlenecekler, susayan çocuklar su içecek, tuvaleti gelenler de tuvalet ihtiyacını giderecekti. Tuvaleti gelen çocuklar hemen tuvalete koştular. Çocuklar tuvalete girmeden önce tuvaletin kapısını çalıp içerde biri olup olmadığını öğrenmeye çalışıyor ve sonra da kapıyı hafifçe aralayıp temiz olup olmadığına bakıyor ve öyle giriyorlardı. Çocuklardan hiç birisi iki numaralı tuvalete girmedi çünkü bu tuvalet hem kokuyor hem de içerisi kakadan dolayı mikrop dolmaya başlıyordu. Bütün çocuklar bir ve üç nolu tuvalete giriyorlardı. Palyaço gösterisi tekrar başladı ve çocuklar gösteri salonuna akın ettiler. Temizlik görevlisi tuvalete kontrol için geldi ve ağır kokudan dolayı burnunu kapatıp hemen iki numaralı tuvaleti yıkadı ve pencereleri açıp tuvaletleri bir güzel havalandırdı. Üç tuvalet de pis bir çocuğun gelip kendilerini kirli bir şekilde bırakıp gitmelerinden hâlâ korkuyorlar.
Sorular
1 – Tuvaletlerin numaralarını hatırlıyor musun? Evinizde kaç tuvalet var?
2 – Sizin tuvaletinizin duvarları ne renkte?
3 –Tuvaletler neyden korkuyorlardı?
4 – Hikâyedeki tuvaletler nerede idi hatırlıyor musun?
5 – Palyaço gösterisi başlamadan önce tuvalete kimler girdi?
6 – İki nolu tuvalet neden ağlamaya başladı?
7 – Palyaço gösterisine neden ara verildi?
8 – Palyaço gösterisine ara verilince çocuklar neden sadece bir ve iki nolu tuvalete girdiler?
9 – Çocuklar tuvalete girmeden önce ne yapıyorlardı?
10 – Sen tuvaletten çıkınca tuvalete su döküp temiz bırakıyor musun?
Yazan: Filiz DEMİREL (Anasınıfı Öğretmeni)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul öncesi Hikayeleri
KurzgeschichtenOkul öncesi dönemdeki çocuklar için uygundur, eğitici ve öğreticidir. Hikâyeler kendime ait olup resimler alıntıdır. Hepsi bir birinden farklı toplamda 30 adet hikâye mevcuttur.