Pamuk ile Atakan'ın ödülü

311 4 0
                                    


Atakan, eve bir süre önce gelen kedi yavrusu ile iyice kaynaşmış ve hatta ona Pamuk ismini vermişti. Pamuk, beyaz renkli ve yumuşak tüyleri olan çok sevimli bir kediydi. Biraz da büyümüştü ve tembelleşmişti. Pamuk, eskisi gibi koşturup oynamıyor daha çok yatıp uyuyordu. Atakan, sevimli kedisi Pamuğu okşarken babası eve kocaman bir kutu getirdi. Atakan, hemen kutunun yanına geldi ve içinde ne olduğunu sordu. Babası, Atakan'a güzel bir sürpriz olduğunu söyledi. Atakan çok sevindi ve hemen kutuyu açmak için babasından izin istedi fakat babası izin vermedi.

- Bu farklı bir sürpriz oğlum.

- Nasıl farklı?

- Bu sadece senin için değil. Aynı zamanda kedimiz Pamuk için. Bu kutuyu ikiniz birden açacaksınız. Fakat önce bu kutuyu açmayı hak etmeniz gerekiyor?

- Nasıl hak edeceğiz?

- Evimizin bahçesinde zararlı fareler var. Önce o farelerin kovalanması ve buradan uzaklaştırılması gerekiyor. Ayrıca yerler çok kirlendi ve annen küçük kardeşinle ilgilendiği için ev işlerini yetiştiremiyor. Ona yardımcı olmamız gerek.

- Hemen babacığım, hemen başlayalım.

Dedi Atakan ve ilk önce Pamuğun yanına gitti. Pamuk öyle güze uyuyordu ki, kalkmak istemiyordu. Atakan, pamuğu kucağına aldı ve hemen bahçeye çıktı. Pamuğa, bahçedeki fareleri kovalaması gerektiğini söylüyordu fakat pamuk, Atakan'ın ne söylediğini anlamıyor ve üstelik yerinden kımıldamıyordu bile. Bir süre sonra Atakan, içeri girdi ve babası ile birlikte eline bir paspas alıp yerleri silmeye başladı. Fakat bu kolay bir iş değildi. Yerdeki laminantların üzeri öyle kir tutmuştu ki ıslak paspasları iyice bastırarak yerde gezdirmelerine rağmen bazı lekeler hiç çıkmıyor, olduğu gibi duruyordu. Atakan, üzerinden beş altı defa geçmesine rağmen kalkmayan mavi renkli ve çizgi şeklindeki kiri merak etti ve yere eğilip baktı. Bu mavi renkli çizgi, Atakan'ın mavi renkli pastel boyasının rengine benziyordu. Zaten yerde böyle bir çizik yapacak, başka bir şey de yoktu evlerinde. Annesi Atakan'a iki de bir boyalarını yere dökmemesi ve toplaması gerektiğini söylüyor fakat Atakan dinlemiyordu. Temizlik nihayet bittiğinde babası da Atakan da çok yorulmuştu. Atakan, bebeğin karnını doyuran annesine bakıp:

- Anneciğim ne kadar da yoruluyormuş. Hem küçük kardeşimle ilgileniyor hem bize yemek yapıyor hem de bu işlerle uğraşıyor. Bundan sonra O'nu yoracak işler yapmayacağım. Yerleri, koltukları, masaları temiz bırakacağım. Kirlettiğim yerleri ise kendim temizleyeceğim.

Dedi kendi kendine. Bu arada babası, aldığı büyük kutuyu Atakan'a uzattı. Atakan kocaman kutuyu hemen açtı. O'da nesi? Büyük kutunun içinde bir kutu daha vardı. Atakan o kutuyu da açtı ve bir kutu daha ve bir kutu daha, bir tane daha, bir daha... Kutu içinde kutu. Her kutu açıldıkça içindeki kutu daha küçük oluyordu. Atakan, iç içe konmuş tam 12 tane kutu açtı ve elindeki minicik mavi renkli kutuyu açarken şöyle bir salladı sonra onu da açtı. İki tane küçük pil çıktı içinden. Bu pillere şaşkın şaşkın bakarken babası ona bir kumanda uzattı ve pilleri kumandanın içine koydular. Atakan kumandanın düğmeleriyle oynarken birden yakınlardan bir ses geldi. Bu bir kamyon sesine benziyordu. Gerçekten de kamyon. Uzaktan kumandalı kocaman bir oyuncak kamyon. Atakan, yeni kamyonu ile birlikte hemen bahçeye çıktı. Bir de baktı ki Pamuk bahçede fare kovalıyor. Atakan çok sevindi ve pamuğu yanına çağırdı. Sevimli kedisini kamyonunun kasasına oturttu ve başladı kumandasıyla kamyonunu sürmeye. Pamuk da halinden oldukça memnun görünüyordu.

Sorular

1 – Hikâyenin ismi ne idi hatırlıyor musun?

2 – Atakan'ın kedisinin ismi ne idi?

3 – Babası Atakan'a ilk önce ne getirdi?

4 – Babası kutunun açılması için Atakan'dan ve Pamuk tan ne yapmalarını istedi?

5 – Babası, Atakan ve Pamuk evde hangi işleri yaptılar?

6 – Bu işleri neden yaptılar?

7 – Atakan, hediye paketini açmayı hak kazandı mı?

8 – Atakan, sürpriz hediyesini görebilmek için kaç kutu açtı?

9 – Atakan, yeni oyuncağı ile ne yaptı?

  Yazan: Filiz DEMİREL (Anasınıfı Öğretmeni)  

Okul öncesi HikayeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin