Karın Ağrısı

617 11 1
                                    


Eren, Ana sınıfına yeni başlamıştı. Okulunda her gün arkadaşlarıyla oyunlar oynuyor, yeni şeyler öğreniyor ve güzel vakit geçiriyordu. Eren, sabah kahvaltısını diğer arkadaşları ile birlikte her gün okulunda yapıyordu. Beslenme odasına gitmeden önce diğer bütün arkadaşları gibi ellerini sabunla iyice köpürte köpürte yıkıyordu. Böylelikle yemekten önce ellerindeki mikroplar ölmüş oluyordu.

Fakat Eren sabunla yıkayıp duruladığı ellerini beslenme odasına gidinceye kadar duvarlara, kirli dolaplara, yerlere, pis olan her şeye dokunup elliyordu. Bu sırada elleri yine mikroplarla doluyordu. Bu mikroplar çok küçük olduğu için gözle görünmüyordu. Yemek yerken ellerindeki mikroplar yemeğine, oradan ağzına daha sonra da midesine iniyordu. Eren her gün beslenmeden önce ellerini bu şekilde kirletmeye devam etti.

Eren'in kirli elleriyle midesine inen mikroplar o kadar çoğaldı ki bütün vücuduna yayıldı ve vücudunu hasta etmeye başladı. Eren ise bu sırada acı bir karın ağrısıyla kıvranmaya başladı. Karnı o kadar ağrıyordu ki ağlamaya başladı. Öğretmeni 112 acil servisini aradı ve Eren ambulansla hastaneye kaldırıldı.

Doktorlar Eren'i muayene ettikten sonra koluna serum taktılar. Serum bittikten sonra Eren'in karın ağrısı geçti. Doktor Eren'e doğru döndü ve "Bak Erenciğim bu şekilde hastalanmamak için sağlıklı beslenmelisin. Ayrıca yemek yemeden önce ellerini sabunla yıkamalı ve yemek yiyinceye kadar ellerini pis yerlere sürmemelisin. Kedi köpek gibi hayvanları sevdikten sonra, parkta ve sokakta oynadıktan sonra eve gelince ellerini yine sabunla yıkamalısın" diye tavsiyelerde bulundu. Eren artık sağlık ve temizlik kurallarına dikkat ediyor. Şimdi daha sağlıklı.

  Yazan: Filiz DEMİREL (Anasınıfı Öğretmeni)  

Okul öncesi HikayeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin