En güzel hediye

553 3 0
                                    


Miray, uzun zamandır arkadaşlarının yanına uğramıyordu çünkü günlerdir kayalıkların arasında bulduğu parlak bir taşla meşguldü. Bu parlak taş, mavi renkli ve kalp şeklindeydi ve bir elmasa benziyordu. O kadar parlak ve o kadar güzeldi ki Miray, gözlerini bu parlak elmastan alamıyordu. Zamanını günler boyunca bu güzel parlak taşın karşısında geçirmişti. Miray, arada sırada bu güzel parlak taşına bakıyor ve:

- Acaba bu dünyada bu parlak, bu muhteşem güzellikteki taştan daha güzel bir şey var mı acaba? diyordu.

Bunları söylerken aklına bir fikir geldi. Miray, mavi renkli ve kalp şeklindeki bu parlak taşını eline alıp arkadaşlarını yanına çağırdı ve yeni taşını onlara da gösterdi. Hepsinin de bu güzel taşta gözü kalmıştı. Hepsi de taşı çok beğenmişti. Miray, taşını eline aldı ve arkadaşlarına dönüp:

- Arkadaşlarım, elimdeki taş gerçekten çok güzel bir taş. Dünyada bu kadar güzel bir taş olduğuna göre mutlaka bu taştan daha muhteşem ve daha güzel bir şeyler de mutlaka vardır. Ben o güzellikleri arıyorum. Kim bana bu taştan daha güzel bir hediye getirirse taşımı O'na vereceğim dedi.

Arkadaşları birden çok heyecanlandılar ve bu taşa sahip olabilmek için hemen işe koyuldular.

Miray'ın arkadaşı Fatma, meyve bahçelerindeki bir çok meyve çeşidini, güzel bir sepete koydu ve arkadaşı Miray'a getirdi. Miray, meyve sepetini görünce çok şaşırmış ve çok sevinmişti. Sepetin içinde çeşit çeşit lezzetli meyveler vardı. Miray, sepetteki meyveleri bir kenara koydu ve çok mutlu oldu.

Hediye sırası Miray'ın arkadaşlarından olan Ayşe'ye gelmişti. Ayşe, arkadaşı Miray'a, çok güzel ve pembe renkli fırfırlı bir elbise getirmişti. Miray, elbiseyi görünce çok sevindi ve hemen üzerine giydi. Elbise Miray'a o kadar çok yakışmış ve o kadar güzel olmuştu ki Miray, elbise için arkadaşına çok teşekkür etti.

Hediye sırası şimdi de Miray'ın arkadaşı Serpil'e gelmişti. Serpil, arkadaşı için bir sandık dolusu yeni oyuncak getirmişti. Bu oyuncaklar arasında Miray'ın en çok sevdiği pufuduk ayıcıklar, futbol topları ve oyuncak bebekler vardı. Miray, arkadaşı Serpil'e bu güzel hediyeleri için teşekkür etti ve oyuncak sandığını bir kenara koydu.

Hediye sırası şimdi de Miray'ın arkadaşı Gamze'ye gelmişti. Gamze'nin elinde hediye paketine benzer bir şey görünmüyordu. Herkes merakla Gamze'nin Miray'a nasıl bir şey vereceğini beklemeye başladı. Gamze, arkadaşı Miray'ın elinden tuttu ve O'na:

- Sevgili arkadaşım Miray, ben sana en güzel nasıl bir hediye veririm diye düşündüm ama dostluğumdan daha güzel bir hediye bulamadım. Şu sepetteki meyveleri yersin, çok da hoşuna gider ama meyveler bittikten sonra öylece kalakalırsın. Şu pembe güzel elbiseyi giyersin, çok hoşuna gider ama günün birinde büyüyeceksin, O elbise sana olmayacak ve eskiyecek. Şu sandıkta duran güzelim oyuncaklarla oynayıp hoşça vakit geçireceksin fakat onlar da günün birinde eskiyecek ve oynanmayacak hale gelecek. Üstelik sen de ilerde büyüyüp bir yetişkin olacaksın ve oyuncaklara ihtiyacın kalmayacak. Ben sana hediye olarak dostluğumu veriyorum. Benim dostluğum ve sana olan sevgim hiçbir zaman eskimeyecek ve hiçbir zaman bitmeyecek. Biz ilerde bir gün büyüsek ve yetişkin birer insan olsak dahi ben hep senin yanında olacağım. En kötü günlerinde sana yardımcı olacağım. Benim dostluğumu hediye olarak kabul eder misin?

Miray, arkadaşı Gamze'nin dostluk hediyesi karşısında çok sevindi ve çok duygulandı. Sevincinden ağlamaya başladı ve arkadaşı Gamze'ye sarıldı. Miray, diğer arkadaşlarının getirdiği bütün hediyeleri kendilerine geri iade etti ve çok sevdiği mavi renkli ve kalp şeklindeki taşını arkadaşı Gamze'ye verdi. Gamze, mavi taşı eline aldı ve:

- Bu ikimizin taşı olsun Miray'cığım, ne dersin? dedi.

O gün Miray, hayatının en güzel hediyesini aldı. Gamze ile çok iyi bir dost oldular. Ömür boyu birbirlerinden ayrılmadılar ve zor günlerinde birbirlerine yardım ettiler. Mavi renkli taşları ise dostluklarının bir simgesi oldu.

Sorular

1 – Miray, kayalıkların arasında ne bulmuştu?

2 – Miray, arkadaşlarına mavi taş karşılığında ne getirmelerini teklif etti?

3 – Fatma, Miray'a hediye olarak neler getirdi?

4 – Ayşe, Miray'a hediye olarak neler getirdi?

5 – Serpil, Miray'a hediye olarak neler getirdi?

6 – Gamze, Miray'a hediye olarak ne verdi?

7 – Miray, mavi parlak taşını hangi arkadaşına verdi?

8 – Arkadaşının sana nasıl bir hediye getirmesini istersin?

9 – Sevdiğin bir arkadaşına ne hediye etmek istersin?

10 – Senin de mavi renkli çok güzel parlak bir taşın olsaydı o taş ile neler yapardın?

  Yazan: Filiz DEMİREL (Anasınıfı Öğretmeni)  

Okul öncesi HikayeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin