”Thank you Paul”, säger jag när han har hjälpt mig med att ta in Harry i huset.
”No problem ms- Blue”, svarar han och rättar sig med mitt namn innan han ler vänligt och går tillbaka till sin bil.
Jag stänger igen dörren med fortfarande ena armen runt Harrys midja för att försöka ge honom stöd. Han stinker av alkohol och cigaretter och det får mig att rynka på näsan. Han stänger ögonen men jag fortsätter att fösa honom framåt, men han är för tung.
”Come on Harry, we need to get you to bed”
”Yeah you coming with me?”, svarar han sömnigt och vi börjar gå uppför trappan.
”What?”
”Come with me to bed”
”No, you’re drunk”
”And you’re boring”, säger han samtidigt som han gäspar högt.
Tusentals känslor flödar fortfarande genom min kropp från hans kyss han gav mig för några minuter sedan. Vad fan höll han på med? Det här är andra gången han kysser mig, jag vet varför han gör det, men det hindrar inte mig från att få oönskade känslor för honom. För varje kyss han ger mig och för varje gång han tar min hand i sin växer mina känslor mer och mer. Jag vet att han måste få många tjejer att känna så här, miljontals, och därför tänker jag inte tillåta mig själv att falla för honom. Glöm inte att det här bara är ett spel, Blue, påminner jag mig själv.
När vi äntligen kommer in i Harrys rum släpper jag ner honom på hans säng men han håller kvar min arm och drar ner mig på sängen bredvid sig.
”What are you...?”
”Schhh please”, avbryter han och när jag tittar upp på honom ser jag att hans ögon fortfarande är stängda.
Hans säng är ovanligt bekväm.. Och stor. Jag orkar inte resa mig upp just nu utan stirrar bara upp i det svarta taket.
”Harry?”
”Yeah?”, mumlar han tyst.
Det här är nog det enda tillfället jag kan få ur sanningen från honom. ”Why did you get so angry, earlier?” Jag lägger mig på sidan så att jag ska kunna se hans ansikte bättre. Han ligger fortfarande på rygg med ögonen stängda.
”It was my fucking dad...”, svarar han halvsovandes.
”Your dad? Why did you get angry with him?” Jag vet att jag måste låta väldigt vetgirig just nu men det bryr jag mig inte om. Jag måste passa på medans han är i det här tillståndet, jag kanske inte får samma chans igen.
En rynka bildas mellan hans ögonbryn. ”He hates me, that’s why”
”What? No, he’s your dad he can’t hate you”
Själv är jag ganska säker på att min egen pappa hatar mig och min familj, varför skulle han annars ha lämnat oss? Men Harrys pappa har iallafall inte lämnat honom.
”Well he does, and I hate him too. You won’t understand anyway”
Jag kan höra på hans röst att han börjar bli irriterad.
”Try me”
Han suckar högt och öppnar ögonen. Mina ögon har vant sig vid mörkret nu att jag kan se hans ansikte utan problem.
”My.. My mum died when she gave birth to me, and I know my dad blames me for her death. I killed my mum”
Jag sätter mig upp på armen och tittar ner på hans ansikte. Hans ögon har blivit glansiga och han stirrar tyst upp i taket. Mitt hjärta värker för honom, han tror att han har dödat sin egen mamma.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fake it with Styles (swedish)
Hayran KurguNitton-åriga Blue har inte alltid fått saker serverat på ett silverfat framför sig, utan hennes ensamstående mamma har fått kämpa för att ge dom tak över huvudet. Harry har allt man kan önska sig, utseendet, pengarna och framgången och hans rykte so...