3:06AM
Tersepet-sepet mata saya tengok jam di handphone. Ai? Awal juga ni terbangun. Berabis saya tutup mata balik. Pusing-pusing ke kiri ke kanan. Hais.. last-last saya gagahkan juga badan saya untuk bangun. Kruk kruk~~ Ada concert pulak di perut ni subuh-subuh. Maka saya pergi mencari makanan di dapur.
************************
Pelan-pelan saya pegi dapur sebab saya dengar macam ada orang di dapur. Siapa pula yang bangun subuh-subuh begini ni??? Kalau maid yang bangun, awal lagi ni. Saya kasi keluar sikit kepala saya di pintu dapur. Saya nampak macam ada orang mengurik makanan di icebox tapi tidak nampak muka sebab tertutup dengan pintu icebox. Buk! Ades... punya sakit kepala saya terhantuk di pintu. Tulah terlampau mencubuk. "Apa kau buat sini lalat?" Si daniel pula.... Saya tengok dia dari atas sampai bawah. Dia pakai boxer ja tiada baju. Ada six packs lagi ah... Omg iman saya betul-betul jatuh oh. Sambil tangan dia pegang apple. Eh jap?? Apa dia panggil saya? Lalat?? "Siapa lalat???" "Kau lah. Siapa lagi?" "Saya ERICA. Bukan lalat!" "Oh ingat lalat.. Hahahaha! Sebab mulut kau pot pet pot pet ja selalu." Kitai dia. Malas saya layan ni orang oh.. "Apa kau buat sini?" Dia tanya lagi mungkin sebab dia nampak saya diam-diam ja kan. Terkebil-kebil saya jawab. Apa saya mau jawab ni. Ishhhh. "Adalah ba.. sana!" Saya tulak manja badan dia sebab dia berdiri seja di depan icebox dari tadi. Apa saya mau makan ni??? Saya ambil juga tu apple dia makan. Terus saya buat milo. Macam rumah sendiri ba kan.. Haha! Dia tengok seja saya. Siap saya buat milo, saya pegi duduk di dining table. Siok-siok saya minum milo tiba-tiba si poyo datang. Adui spoil betul la... "Buat saya milo juga" Pandai-pandai ja suruh orang!! Ingat saya personal maid dia ka??? "Tidak payah mengumpat saya dalam hati.. Pegi buat milo saya. Saya bagi 5 minit." "Tidak mau." "Apa? Ulang balik." "TIDAK MAU BA BOSUKON" Sambil saya kasi besar mata tapi ketawa pula dia. Terus dia berdiri, kasi dekat badan dia pegi tempat saya. Muka kami betul-betul dekat. Adui dup dap dup dap sudah ni jantung. "Pegi buat sebelum saya..." Dia buat aksi mau kiss saya. Cepat-cepat saya tolak badan dia terus pegi buat milo. Kurang asam!!
************************
'Panasnya! Macam mana mau pulang ni.' Bercakap sendiri saya dalam hati lepas pulang sekolah tengahari tu. "Eri bila kau pulang? Bukan kau selalu raja segala raja kah pulang awal?" Si Yuyu. Kawan saya. Chillhood friends tapi sekarang tidak sudah rapat. Kami start tidak rapat sebab dia pindah rumah time umur saya 12 tahun. "Mau pulang la ni. Tapi punya panas ni..." "Aik? Pes time kau mengeluh pasal panas ni. Bukan shortcut ka pegi rumah kau?" Eee dia ni. Panas-panas begini banyak pula soalan sudahlah malas mau explain. Terpaksalah juga explain dari a-z. "Oooo. Bah kau tumpang saya ja lah. Lalu sana juga tu saya." "Bah boleh juga." Sampai-sampai rumah, saya nampak mama berdiri di gate......
YOU ARE READING
MY LIFE BEFORE YOU
RomanceBased on real story. Erica mempunyai keluarga yang hidup susah. Sehingga suatu hari mengubah nasib mereka bahwa mama Erica diterima bekerja sebagai orang gaji di rumah orang kaya tersebut. Disitulah bermula kehidupan Erica dan mama nya sebagai orang...