CHAPTER 24

1.9K 86 4
                                    

#MyLifeBeforeYou
>PART24<
"Is it that hard for you to accept me?" Si jo tanya saya. Saya tarik nafas dalam-dalam dan hembus. Nebes pula mau jawab dia. "You know.. I used to like Daniel till it turned into love. Even though he feels the same way as I did, but I never accept his love. I don't know why, but he said he will wait for me. He told me he will give a space and time to think about it. But, I really thanked God I didn't accept him in the first place. I should have known he don't even have a serious feelings towards me. But you were always here. Since the day I was with Daniel. I tried so hard to give you a chance and open my heart to love someone even after getting hurt by someone I never have. But I just, can't." saya bilang sama si jo. Dia renung mata saya lama-lama. Dia hembus nafas terus tunduk bawah. "If you can't love me the way I do, its okay because I promise to you I won't stop loving you till you finally start to open your heart for me." Wow.. You have such a strong heart jo. "Jo, are you sure? Loving someone that doesn't even have any feelings for you will only hurts you eventually Jo." "I know. And the truth is, I get hurt so many times by you but look, I'm still here standing shamelessly waiting for you to love me." "Em jo.. I.." "No its okay. Give me your answer tonight k? wink emoticon" dia bilang sambil dia berdiri and kasi bersih busul dia yang ada pasir. "Jom la balik. Its getting darker." dia bilang lagi lepas siap kasi bersih tu busul dia. Terus dia hulur tangan sama saya. Saya angguk and saya pegang tangan dia terus berdiri and kasi bersih juga busul hehehe. Di kereta saya diam ja. Dalam fikiran saya totally empty and lost.. Sampai hostel, terus saya turun lepas cakap thank you sama jo. Sampai bilik, saya limpang. Berfikir saya, mengelamun lagi tu. Serabut saya fikir pasal si jo. First, saya memang 100% tiada feeling sama dia. Bukan juga kena kasi friendzone or brozone haha tapi entah la, even macam mana sekali pun saya langsung tiada feeling sama dia. But maybe if I give him a chance, maybe lama-kelamaan ada kan? Hm. Second, mungkin saya ragu-ragu terima jo sebab saya masi mengharap seseorang yang nun jauh di sana. Bodohnya kau ni erica. Terang-terang he played on you, kau masi mau menunggu?? Wake up erica.. Tdk sedar saya tertidur lepas penat berfikir. Kunun.
10:06 PM
Nget...nget~
[1 message from Joseph]
Tersepet-sepet mata saya tengok phone saya lepas dengar phone saya berbunyi. Terduduk terus saya lepas tengok jam. Astaga jam 10 sudah! Dari jam 7 saya tidur. Bilik pun gelap. Saya berdiri terus pergi buka lampu. Saya grab towel and alat mandi saya terus pergi mandi. 20 mins gitu saya siap sudah. Saya tdk cuci rambut malam tu. Lap-lap badan, terus cari baju. Saya pakai shortpants & tshirt seja hihi. Saya ambil phone saya and cek message si Jo.
>Yo ssup hihi.
>Hey. Sorry late reply! Just woke up and took my shower.
Tdk sampai 10 saat dia reply,
>Its ok! wink emoticon have you think for your answer?
>Hmm... Ok?
>Ok? What ok? Hihi
>Ok for being your love of your life..
Lama dia reply saya. Tiba-tiba,
Ring...ringgg~
He called me. Terus saya angkat. "Hello jo?" "Helloooo? Are you serious for your answer?" "No lah. I was just kidding ba that hahaha" "Lol I thought you betul-betul. Baru mau happy.." suara dia merajuk sudah haha! "Tdk ba. Yes. I accept you." aduh malunya!! Haha! "YESSSSSSSSAAA!!! THANK U." Saya kasi caps lock sebab suara dia happy betul and teriak lagi tu. "Happy heh?" "I am! So much!" terus kami bercalling sampai jam 3 subuh. Gila kan? "Arent you tired?" dia bilang si jo. "Boleh la. You?" "Wah. Enjoy ka talking with me through phone?" Silakak tiada-tiada ba tongue emoticon "Perasan." "Nda ba.. Ba lets la sleep" "Ok.. good night Jo. Thanks for the call." "I love you mana?" "Wajib ka?" "Kalau kau tdk cakap saya tdk mau off ni." "Ish yala i.. Loveu" laju saya cakap ni wakaka malu siot. "Sweet-sweet sikit ba." @#&&*##!! Sudah bagi paha mau betis. "I love you, Joseph Benjamin." Full name dia terus haha. "Haha! Thank you love. Good night too k? Sleep well. I love you more than you will ever know." "Haha.. Ok la bye jo" "Bye love." terus saya tekan off. Haha dup dap dup dap sudah saya rasa. Ba, apa tdk first time ni saya couple. Omg. Baru keluar dari sangkar. Hahahaha!
******************************
12:34 AM
Jangan kecam gadis pemalas seperti saya. Haha! Sudahlah tidur jam 3 semalam. Adeh hancur la ni mata. Saya bangun terus mandi. Siap mandi saya pakai legging and oversized tshirt long sleeve ja. Bra less lagi tu. Hahaha! Paling pemalas kan? Shhh diam-diam ja ah. Hahahaha. Saya buka laptop and log in fb. Tiada apa-apa juga. Dulu belum ada lagi tempat kongsi cerita lob2 macam sekarang. Kalau time tu ada sudah, kompom sedang membaca utk mengisi masa lapang. Wakakaka.
Nget...nget~
[1 message from Joseph]
>Good morning my love. Wanna grab some food?
>Morning Jo.. Why not?
>I'm here. Hehe.
Ahhhh? Terbesar mata saya baca. Saya cubuk dari tingkap, ada sudah kereta fortuner dia. Saya nampak dia di dalam kereta tapi cermin berbuka. Dia sedang scroll-scroll entah apa tu.
>Ok. Will be there soon in 5 minutes.
Saya off laptop. Saya pakai bra haha terus pakai balik tu baju. Rambut saya ikat ponytail tinggi. Saya pakai sneakers ja and bawa dompet and phone. I'm ready to go!! wink emoticon Sampai bawah terus saya naik kereta duduk sebelah dia. Dia tengok saya terus dia senyum. Aik? Ada apa-apa ka di muka saya? Sudahlah saya tdk pakai makeup. Macam monyet ka muka saya... "Wh...why?" "You looks gorgeous. My eyes can't even stop staring at you. Macam mana ni mau drive???" "Ish merepek oh you this." Ahhh diabetes lah saya ni. Sweet betul oh dia ni. Dia ketawa-ketawa terus kami jalan.
******************************
Kami sampai di satu restaurant ni. Restaurant biasa-biasa ja hehe. Kami masuk terus cari tempat duduk and buat order. Saya order nasi goreng pattaya and kitcai ping. Tapi di sana panggil kitcai ice. Haha. Dia nasi campur and cola. Hahaha. Kami cerita-cerita juga. Cerita kosong. Hahaha. Sampai sampai order kami, terus kami makan. Siap makan terus kami masuk kereta. "Mau pergi mana lepas ni?" dia tanya saya. Saya angkat-angkat ja bahu. Hahaha. "Pergi my condo la." Whattt??? Alamak. Apa mau buat sana? Ish sudahla saya punya spender ni ada reben macam budak-budak. Bra pun tali sebelah lain. Baa matai la kalau dia ajak make out sana. Bau lagi ni ketiak. Silakak wrong timing betul oooo.. "Why?" dia tanya saya lagi. Mungkin dia perasan reaksi muka saya kali berubah. "Em nothing.. Ba jom la." Jom la kunun padahal emm. Hahahaha kita-kita ja la tau rahsia hati saya. Hahahaha. Sepanjang perjalan pergi condo dia, saya diam ja. Walaupun banyak dia bercakap sama saya tapi satu pun tdk stay di otak. Ibarat masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Cewahhh. Hahaha gitu ba kunun. Ada ibarat-ibarat lagi. 'Condominium ******* II' dia bilang tu signboard tempat si jo pasang signal. Tempat masuk ni condo kan atukoi punya jauh. Macam tempat yang mau pergi karambunai tu. Siapa pernah masuk area karambunai tu tau la. Kami masuk terus dalam beberapa meter ada pondok security. Tapi macam bukan pondok tau.. Macam rumah yang satu tingkat. Adeh. Tempat security pun besar, boleh satu keluarga tinggal. Sampai ja depan tu security, terus si Jo dia angkat satu card entah card apa tu.. Dia angkat sama tu security terus tu security buka pagar tempat masuk tu condo kali. Pakaian tu security macam pakai RELA ah. Macam tu askar. Haha. Sakai juga la saya kejap. Bikin malu ja.. Gosh. Terus lepas tu security buka tu pagar, si jo hon and satu angkat tangan tanda 'thank you'. Kalau di sabah, biasalah tu kan kita buat gitu. Hahaha. Tapi tu security macam paham ja ni. Haha mungkin dia biasa sudah la tu. Cei positif kunun kau erica. Beberapa meter gitu lepas tu pondok aka rumah pengawal hahaha sampai juga akhirnya condo dia. Wahh besarnya. Ada swimming pool, lepas tu sebelah dia ada tempat jogging and playground for kids. Hehe. Siok oo. Si jo masuk area car park. Car park dia bukan calang-calang ah. Car park dia macam car park di sana imago terus masing-masing ada car park. Ada papan di atas kena letak flat no dia and nama dia. Mewah. Wow. Hahaha. "Sampai sudah love.." dia bilang. "Ok.." "Lets go" dia turun terus saya turun juga. Dia pegang tangan saya. Ketat lagi tu. Ades... Dia tekan lift pergi tingkat 6. Ada lagu lagi ah di lift. Sakai saya. Haha first time naik lift ada lagu. Hahaha. Ting! Bilang tu lift menandakan kami sampai sudah kunun di tingkat 6. Si jo tarik tangan saya keluar lepas tu pintu lift terbuka. Banyak ni pintu bilik sana. Kiri kanan. Hahaha. Sampai satu bilik di hujung-hujung, no 2**7. Dia ambil kunci and masuk. "Come in.." si jo bilang. "thank you" saya balas. Dia sangkut kunci di dinding dekat tu pintu. Sebelum saya masuk sempat lagi saya gesel-gesel tu tapak kaki. Hahaha manatau ada tanah. Bikin malu ja masuk rumah orang kasut bertanah. Sekali saya masuk.. Wah...

MY LIFE BEFORE YOU Where stories live. Discover now