CHAPTER 38

1.9K 85 1
                                    

#MyLifeBeforeYou
>PART38<
Dup dap dup dap sudah tu jantung saya. Start sudah tapak tangan and kaki jadi sejuk. Apa akan jadi ni ah? Banyak sudah saya fikir. Oh God please not now. "Eh hi babe.." saya bilang sama si dan time dia dekat sudah dengan kami. "Hi" terus dia kiss kepala saya. Si jo rilex ja ni di depan. Dia senyum-senyum ja. "Hi bro" bilang si dan lepas dia kiss kepala saya. Fuh! Dia ok ka ni ah? Ka lakonan? Jangan-jangan lepas kami jalan dari sini, jadi lauk la ni.. Huhu. "Hi bro its been awhile.." bilang si jo. Terus dorang buat bro handshake sambil kasi berdekat tu bahu. Kamu dapat imagine juga ba kan? Hihi. "Yea bro.. How's you doin?" bilang si dan. "Great! I guess. How bout you?" si jo lagi yang menanya. "Going to be a husband soon.." dia bilang si dan sambil silik-silik saya. Ba saya pun apa lagi senyum ba. Lebar lagi tu senyuman. Sampai telinga. Wakakaka. "Wow.. Congrats bro. Ba have to go by now. Talk soon." bilang si jo sambil mau shake hand sama si daniel. terus dia angkat tangan sama si dan. Baru dia sambung lagi kerja dia sebagai emcee. "Siok ka cerita sama lelaki lain?" dia bilang si daniel sama saya tiba-tiba. "Kau jealous ka?" saya tanya dia soalan budu juga la. "Apa la kamu cerita tadi?" dia tdk balas soalan sayaaaaa. Okk takpe. "Tiada la. Dia cakap tahniah ja gitu la terus cakap kosong ja. Tiada juga yang lebih-lebih." Terus si dan kambai saya. Kami otw pergi tempat mama and auntie maria. Dari jauh saya nampak mama, dia senyum-senyum sudah. Mungkin sebab dia nampak si dan kambai saya. Sot kan.. Sampai kami di tempat mama and auntie terus mama cakap. "Kawan kau ka tu tadi?" sambil mata dia tengok-tengok si jo yang tengah jadi emcee sana kanopi. "Iyaa. Ba jum la. Ada sudah ni tics kamu.." sambil saya kasi kipas-kipas tu ticket di muka saya. Panas ba time tu. Berpeluh sudah saya. Luntur lah ni make up saya. Sudah la make up murah-murah ja. Huhu. "Baa jum.." terus saya kasi kaut tangan saya di lengan mama and auntie maria. Mama di sebelah kanan and auntie di kiri. Si jo dia di belakang ja. Banyak ni kunun orang tinguk dia. Hensem kan besala my boy tongue emoticon wakaka.. Sampai di dewan terus saya suruh si dan pergi tingkat atas. Ada kena kasi sedia lcd sana saya bilang khas utk tengok ni dewan bagi siapa yang tiada tics. Dia pun nasib okay juga. Kami berpisah la di depan dewan tu. Terus saya bagi tu ticket sama tu penjaga pintu. Terus kena cop tangan mama and auntie maria. Time dalam dewan, mau full-full sudah tu dewan. Event cakap jam 10 ba kunun start tapi mau dekat jam 10:30 sudah pun dewan belum full lagi. Dei. Mama and auntie pergi la tempat duduk khas utk org yang ada beli ticket. Saya pergi tempat duduk saya. Di kerusi saya, ada sudah jubah saya. So, tinggal pakai lagi and topi dia tu pun. Kami sudah buat rehearsel. So, saya tau la mana tempat saya. Dekat-dekat jam 11 juga la tu event start. Lepas tetamu khas masuk terus kami berdiri nyanyi lagu negaraku. Baru ada speech. Jam 12 gitu, start sudah kami acara rasmi kami. Hihi. Excited, nervous. Nah itu la tu perasaan saya. Kami kena suruh berbaris sudah di hujung stage. Adui perasaan saya time tu bercampur-campur sudah. Time mau dekar sudah turn saya, saya stand by di tangga tu. Beberapa minit gitu, "Erica Olive Robert." dia bilang tu emcee yang panggil nama. Lepas kena bagi isyarat utk naik terus saya naik tu tangga dengan sangat confident and berhati-hati. Sekali dekat sudah dengan tu lembaga pengarah, saya ingat dia terus bagi tu sijil. Rupanya.. Dia test lagi saya ah. Saya lupa sudah apa soalan dia tapi yang saya ingat ada kena-mengena tentang kampus saya tu. Tergagap-gagap saya jawab takut salah, tapi betul juga la. Nasib juga la saya ada pengetahuan asas tentang tu kampus. Huhu. Terus dia cakap, "Congratulations on your graduation day! Don't give up and keep on moving." terus saya shakehand dia and cakap, "Thank you sir.." terus dia senyum. Saya jalan terus turun stage. Sampai di kerusi saya, orang sebelah saya tanya. Oh anyway, tempat duduk kami ni tdk ikut course tapi dorang ikut huruf nama yang di depan. Kalau siapa nama A nah dia la tu yang duluan naik pentas. Ok back to story, orang yang duduk sebelah saya ni, saya tdk pasti course apa tapi obviously nama dia pun start with E. And he is a guy. "Apa tu timbalan pengarah cakap sama kau tadi? (in semenanjung slang k)" "Ah? Dia tanya ------(lupa apa dia tanya huhu). Kau pun ada ka?" "Iya.." "Saya ingat saya ja astaga." "Haha btw i'm elijah." "Erica hehe" terus kami shakehand. "Congrats hehe btw course kau apa?" "Thank u. Congrats too haha. Hm. Medical science. And u?" "Oh wow orang science la ni. Rasa low pula dudum sebelah kau ni. Er saya biasa-biasa ja. Saya ambil tourism." "Budak science la sangat.. Kita sama ja la ok. Everyone yang dapat masuk Uni, semua sama ja tdk kira what course they take.." Saya paling tdk suka bila orang tengok and nilai seseorang tu melalui course yang dorang ambil. Dont know why but I feel like everyone are same cuma benda yang kita belajar seja berbeza. Then kami cerita-cerita la sampai habis tu event. Saya cakap sama nice to meet you and dia pun cakap gitu. Terus kami lambai-lambai. Saya pergi tempat mama and auntie maria. "Congrats nak.. Mama bangga dengan kau." "thank you ma." terus saya peluk mama. "Congratulations hunny.." dia bilang auntie maria. Terus dia bagi saya bunga. Bunga ros. "Thank u auntieee." saya bilang terus saya peluk. Kami di luar dewan sudah, banyak orang ambil gambar with their family & friends. Semua happy. Yala, takkan sedih kan? Hihi. "Baby.. Congrats!" si dan tiba-tiba muncul. Terus dia bagi saya bunga ros juga. Banyak ni. Wrap tu bunga warna soft pink terus ada patung stich dengan topi graduation di dalam tu bunga. Yay i got two bouquet today! Terus si dan mau ambil gambar. Dia suruh orang yang tolong ambil. Pandai-pandai ja suruh orang. Saya ambil gambar personal pun ada ba kunun. Lepas ambil gambar tiba-tiba si jo panggil saya, "Erica!!" sambil terlari-lari lagi tu dia pergi tempat saya. Mata si dan macam mau makan orang sudah time tu. "Napaaaaa?" saya bilang lepas dia di depan saya sudah. Turun naik turun naik nafas dia lepas time dia dekat saya. Ba sepa suru berlari. "Congrats!" sambil dia kasi saya bunga guna dua tangan dia pergi depan. Saya kuntum ja tapi ada wrap la ah. Haha. Baru saya kasi alih tu bunga yang saya pegang pergi sebelah kiri and mau ambil bunga si jo yang dia bagi guna tangan kanan sekali, "Thank u bro" bilang si dan tiba-tiba. Dia yang ambil tu bunga. Gulp!!! What the fish!

MY LIFE BEFORE YOU Where stories live. Discover now