CHAPTER 8

2.3K 94 1
                                    

#MyLifeBeforeYou
>PART 8<
Krik krik..krik krik~~ Kenapa rasa awkward betul ni ah? Dia tidak suka ba kali ni saya ikut. Mau tegur ka ah? Kalau tegur apa juga mau cakap? Tanya ja la kunun-kunun pasal tu sekolah. "Daniel." "Erica" Serentak pula kami cakap... What the heck.. "Ah napa?" Saya cakap. "Apa kau mau cakap? Cakap la" Cei... Dia sendiri ada mau cakap. "Kau la dulu." "Cakap la.." "Tiada ba. Saya mau tanya ja pasal tu sekolah.. Malu saya pegi sana." "Oh. Buat-buat budu ja. Kan kau selalu pro kalau buat budu." SILAKAKKKK!! "Daripada kau.." "Hahahahaha! Tidak ba" "apa kau mau cakap?" "Nanti di sekolah, pura- pura tidak kenal saya.. Jangan kau panggil-panggil saya. Kalau time pulang, kau pura-pura lah mau pegi kereta kau sendiri.." "Napa?" "Ikut ja ba!" Terus saya diam-diam.. Napa dia tidak mau orang tau yang saya kenal dia? Dia malu ka kenal saya? Shit.. Sudahlah first time. Macam budu lah ni saya.. Sepanjang perjalanan saya mengelamun. Saya tersedar bila si daniel aka poyo, pasang signal pegi masuk satu kawasan sekolah. 'St.***** *****' Macam tidak percaya saya boleh jejak kaki pegi sini. Lagi tidak percaya yang saya ni salah satu student di sana.. Masuk ja sana, punya banyak kereta mewah.. And mostly kereta sana kereta dari luar negara. Si daniel dia park kereta di belakang sekolah. Lama dia dalam kereta. "Buka lock?" "tunggu tiada orang.." Ades.. Patutlah.. Tunggu punya tunggu, last-last line clear. 15minit gitu jugalah. Banyak orang berdatangan, mungkin sebab waktu sekarang student datang. "ok bye." Dia keluar terus jalan. Tai betul oh ni jantan!! Saya pakai beg. Kasi bagus uniform sekolah. Rambut kasi kemas. "You will make it erica." Saya tarik nafas and hembus. Buka pintu. Cepat- cepat masuk area sekolah.
*****************
'Aduh.. Banyaknya orang. Apa saya patut buat ni. Come on erica..' mundar-mandir saya jalan. Tiba-tiba ada orang pegang bahu saya dari belakang. Cepat-cepat saya pusing belakang. Ada satu perempuan, cute-cute. Pakai spek mata and ada braces. "Hi.. Are you a new student here?" "Er h..hi.. Ye..yes." "Oh.. I see. I never saw you before. And you looks so blurred just now thats why I came here. By the way, I'm Sarah." Dia angkat tangan mau shake hand. Saya sambut juga tapi blur-blur ni. "Oh I see.." Masih lagi pegang tangan kami. "And you?" Ah shit.. Lupa kenalkan diri. "Oh sorry sorry. I'm erica." "Oh, such a cool name. Lets go to office to register your name" "Aha thanks. Ok sure"
*****************
"Erica Olive Robert?" Tu kerani tanya saya. "Ye..yes" "Ok, your class name is 5 Hanania." "Ok thanks."
*****************
"Whats your class name? Perhaps I could help you to show the direction to your class since this is your first time" Si sarah cakap sambil kasih tunjuk braces dia. "5 Hana..." Aduh apa bah nama tu kelas!? Please laa... Time-time sekarang la kau lupa.. Adui erica you are such a mess! "5 HANANIA????" "Yes yes!" "Wow.. yay thats so fortunate because we are in the same class"
*****************
"Pendatang mana lagi kau bawa ni sarah?" "Guys look si sarah bawa maid dia kali!!" Tu lelaki-lelaki di belakang kelas cakap.. Hina sangat kah saya? Saya tau lah saya nda layak pun masuk ni sekolah. Tiba-tiba rasa menyesal pula terima tawaran aunti maria. I should have stay in my old school. "Just ignore them.." Bilang si sarah. Dia tarik tangan saya. Dia pegi ambil meja kosong di belakang and letak di sebelah meja dia. "Sit here, erica!" "oh ok." Saya duduk letak beg di belakang kerusi. I really want to go home!! Kelas sangat bising.. Cikgu belum masuk. Bilang si sarah selalu gini la. Masa pertama memang cikgu lambat masuk sebab meeting. Rupa-rupanya, geng-geng lelaki yang cakap-cakap saya tadi tu kawan-kawan si poyo pula.. Ades. Boleh pula saya satu kelas sama dia? Haih. Malasnya. Tiada semangat terus. Ingat lepas ni bolehlah jauh-jauh dari dia. Matailah gini.. "Kenapa kau pindah sini?" Bilang si sarah. Mungkin dia nampak saya kekok kali. Tapi apa saya mau jawab ni. Takkan saya mau cakap saya kena sponser masuk sini sebab mama saya maid.. No! Aduh apa saya mau cakap ni... "Ah em.... Mama saya yang suruh." 50% jujur, 50% tipu. "I see.. Tapi kalau sekolah sini,mau kuat hati la haha sebab orang di sekliling kau ni boleh buli, saman, pijak kau suka hati ja. Jadi mesti mau jadi bitch sikit.." "Oh yaka.. Kin takut juga." "I know right!" "Napa kau choose to be my friend?" "I dont know.. First saya nampak kau di hall tadi, kau macam ada tarikan untuk saya mau tegur and kenal kau... Dont you think its a destiny??" sambil dia angkat-angkat kening dia. "kau tiada kawan?" "nope.. I prefer being alone but now i got you" "so you are no longer a loner.." terus ketawa-ketawa ni kami.. Siok pula ada kawan baik macam dia ni.
*****************
Time rehat, saya sama-sama si sarah pegi kantin. Duit saya bawa pegi sekolah, rm3 ja.. Tapi satu makanan disana langsung tiada jual 3ringgit dan ke bawah. So, nampaknya mau kena ikat perut lagi lah.. What a sad life. "Eh napa kau tidak makan?" "kenyang.." tipu kunun. "Yakah????" kruk kruk~~ oh shit not this time stomach!! "Come i belanja you.." "eh no its okay lah.." "I understand kalau kau malu.. Nah then i give you money. I will wait you di sanaa k meja." dia tunjuk meja di hujung kantin sambil hulur rm10. Punya banyak... Apa saya mau beli ni. Adui. Beli bun ja lah. Saya nampak ada satu butter bun. Tinggal satu lagi ah. Harga rm4.50. Bun gitu kalau beli di luar baru rm2.50. Kalau saya makan ni bun jadi kaya ka ni ah. Hahahaha sebab harga dia bikin buta mata. Sekali saya ambil tu bun tiba-tiba.......

MY LIFE BEFORE YOU Where stories live. Discover now