#MyLifeBeforeYou
>PART10<
Besoknya, macam biasa saya ikut si Daniel pergi school. And seperti biasa lagi, krik krik and awkward... Lepas tu time sampai, seperti biasa juga, we have to wait inside the car till the line is totally clear. Pagi tu, saya pergi tandas. Lepas siap melepaskan hajat, saya pakai lip gloss supaya bibir tidaklah nampak macam hantu. At least, nampak juga macam manusia sikit. Haha!
Nget...nget...
[2 messages from Sarah]
> Have you arrive school?
> I just arrived. Where are you?
Saya reply dia,
>Sorry, just received your text. I was at school a few minutes ago. I was at washroom. Meet you at hall! x
5 minit gitu..
nget.. nget..
[1 message from Sarah]
> Waiting.. x
Saya tengok ja tu text and tidak reply apa-apa. By the way, kalau kamurang tidak tau apa tu 'x', actually 'x' tu stand for kisses.
***********************
"Ericaaaaaaaa" Si sarah teriak sambil lari pergi arah saya and hugs saya. Hampir tidak dapat bernafas! Dia ni peluk macam lama tidak berjumpa. "Girl, you know what. Joseph cari kau tadi!!!" "What?? Seriously? What for?" "I dont know man.. Im so jealous" "LOL you shouldn't have to. I swear, I won't be falling for him like you did." "Really?" Dia kasi angkat kening dia sebelah. "Yupp! Trust me ok" "Love ya" Then dia kiss my cheeks. Its normal la kan kalau girls with girls. Tapi kalau boys with boys emm.. Hahahaha.
*****************
Time ni rehat. Saya tidak pergi kantin cause no money huhu. So, sarah dia pergi sendiri. Saya tipu dia saya cakap saya full lagi. Terus dia suruh saya pergi library lagipun dia bilang, "Dont worry.. Remember i used to be lonely" haha ada betul juga. Lagipun, not everywhere kita pergi must be with a friend. So, back to story saya di library. Ni library besar and banyak tempat yang tersorok. I mean by tersorok is, banyak tempat orang boleh buat something not good. Hahaha. Get it? Saya ambil buku dan cari tempat duduk. Tidak banyak orang di library waktu rehat mungkin sebab semua busy mau pergi isi perut. Senyap ja ni library. And it makes me realize saya suka tempat-tempat senyap macam ni. Rasa tenang ja ni.. Sambil tangan saya sebelah kiri di pipi and sebelah kanan selak-selak pages by pages tu buku "Dream House". Banyak rumah cantik. Semua bikin heart eyes. Saja ja tengok ni buku, bikin hilang boring. Hoping one day, one of the house yang ada di buku ni jadi rumah saya and mama. Tiba-tiba... Kreeettttt~ Bunyi tu kerusi kena tarik. "Shhhhhhh!!!" bilang tu penjaga library. "Ops sorry madam." bilang si joseph. Terbesar mata saya. Napa dia sini ni???? Saya tengok sekeliling, masih banyak ba meja kosong. Ish.. Baru mau sok-sok alone-alone. Spoiler betul laaaaa. "Hey.." dia bilang, separuh berbisik. krik krik.. Saya tidak layan dia. Hahahaha. "Ehem.. Ada orang ni sini." "Heloo" "omg degil nya kau niiii." last-last dia angkat dagu saya supaya saya tengok dia. Omg!! Blushing nya saya. Saya cepat-cepat tepis tangan dia. "Napa baa?" saya bilang. Separuh berbisik juga. Mau teriak juga tapi agak-agaklah kan.. Tengok tempat haha. "Butter girl, kita belum sempat berkenalan.." "i knew your name.. Its joseph, isnt????" Terbesar mata dia tengok saya. "How did you know my name? Are you stalking me? Hehhhh???" Matai... Takkan saya mau jawab dari kawan saya yang crush kau. Hahaha demmit!! Ah ada idea hahaha. Jawab ja la.. "What? Hell no. I knew it since you are the HOTTEST guy in this school.." "Haha! Well, its kinda unfair that you knew my name while I dont have any clue what was yours.." "Then, guess it.." nakal tiba-tiba saya ni. Hahaha. "Ok fine, is it sandra?" "What the heck, no hahaha." "Give me a hint?" "Its starts with capital E.. wink emoticon" "Ely?" "no.." "Emilia?" "no" "oh come on.. Just tell me.." tiba-tiba.. "ERICA!!" What the fish.... Betul-betul silap timing. Siapa ba pula panggil nama saya time-time orang main begini ni. Haihhhh. Sekali saya pusing, si Poyo aka daniel. Apa ba lagi dia mau ni... "What are you doin here?" "Is it your dad's library?" "What if yes? Plus, i didnt even mention you can't came here.." "Then, you have no rights to asked me why am i here.." Dia smirk sama saya terus dia grab tu kerusi sebelah saya and duduk. Dia letak lagi tangan dia di kerusi saya. Sengaja ka apa ni.... Macam ada butterfly pula di perut saya. Oh wait!!! Am I starting to fell for him? Noooo way man.. "Erica.. Wow such a nice name." bilang si joseph tiba-tiba. "Aha yea thanks." Si joseph tengok ja si daniel. Dan begitu juga si daniel. Sambil smirk. Macam ada sesuatu ba dorang hide. And i dont know what.. Macam orang zaman batu ba saya.. Kuno. Omg!! I really wanna get out from here. Rimas nyaaaaaa!!
YOU ARE READING
MY LIFE BEFORE YOU
RomanceBased on real story. Erica mempunyai keluarga yang hidup susah. Sehingga suatu hari mengubah nasib mereka bahwa mama Erica diterima bekerja sebagai orang gaji di rumah orang kaya tersebut. Disitulah bermula kehidupan Erica dan mama nya sebagai orang...