CHAPTER 28

1.8K 81 0
                                    

#MyLifeBeforeYou
>PART28<
Jap???? Apa dia panggil saya? Erica??? Ok nice game joseph. Saya ikut dia dari belakang. Dari jauh saya nampak sudah si anna senyum-senyum sama kami. Ishhh. Macam mau ja saya ambil tu tumit tinggi dia, cucuk-cucuk tu mata dia. Biar buta!!! Hais sabar erica. Cool ok cool!! "Baa mau pergi mana lagi kamu dating lepas ni?" saya bilang sama dorang dua. "Eh kau ni erica.. Haha! Awal ba" dia bilang si anna sambil ketawa tutup mulut. Ek elehhhh minah ni. Aku sula pantat kau kang!!! "Haha.. Tengok movie jom!!" dia bilang lagi si anna tapi mata tu tengok si joseph. Si joseph buat-buat tdk nampak dia. Kotoh!!!!!! Terus saya tarik tangan si anna. Si joseph ikut kami dari belakang ja. Saya lupa sudah apa movie kami tengok time tu tapi yang penting bukan movie melayu la. Hihi. Si joseph sama saya yang pergi beli ticket. Walaupun kami yang sama-sama pergi beli, tapi satu suara pun kami tdk keluar. Saya yang pilih seat. Saya pilih di belakang. Siok bei duduk di belakang kalau tengok movie tdk sakit kepala menengok kan. Hehe. Sudah beli ticket semua, ada lah dalam 10 minit gitu movie kami start. Terus kami pergi beli popcorn & cola. Saturang satu lagi tu. Tamaha. Hehe. Kenyang sudah makan kfc tadi tapi tu mulut mau juga ada sesuatu di kunyah. Sudah kami beli semua tu, ngam-ngam hall kami boleh masuk sudah. Saya pass la tu ticket sama si joseph sebab dia kan yang jalan duluan. Sesat kami cari tu hall. Pusing punya pusing, rupanya di sebelah kami seja tu hall. Adoidoi. Time kami masuk tu hall, gelap sudah tu hall sebab tu iklan start sudah. Kena off sudah semua lampu. Tdk la kunun nampak tu tangga naik. Samar-samar. "Eee babe i cannot see ooh" dia bilang si anna. Tapi tangan dia pegang si joseph. Silakakkk! Saya yang pegang popcorn sama drinks dorang. Siok-siok dorang sana ah. "Ann, hold this" saya bilang bagi tu popcorn. Haha tdk mau laki kena pegang punya kes kan. "Eee. You hold ja." @#&%!! Sabar ericaaaaa. Saya jalan ja la. Kasi buta hati and mata. Sampai seat kami, saya duduk di tengah-tengah. Si joseph sebelah kanan, si anna sebelah kiri.
******************************
Si joseph hantar kami balik hostel sudah. Time tu jam 5 petang sudah. Sepanjang perjalanan tu langsung kami tiada bercakap. Si anna ja bising-bising di belakang kereta. Aiii? Padahal dia ba kan yang berabis diam dalam kereta tadi pagi. Drama girl betul!!! Sampai hostel, saya buka pintu. Tapi si joseph cepat-cepat pegang tangan saya. Nahhh mau juga bercakap. Ingatkan bisu sudah. "Anna, you go out la first, we got something to talk." dia bilang si joseph sambil dia tengok tu cermin yang mau tengok di belakang. "Err.. Ohh.. Em.. Okay then. Thank u jo. I had fun today!" sambil dia pegang bahu si joseph. Pandai-pandai ja ba pegang bahu laki orang. Tiada hak langsung!!!! "See you, erica" dia bilang si anna terus dia turun."k" tu ja saya jawab. Haha. Lepas ja dia turun, cepat-cepat saya kasi pusing kepala saya tengok di luar. Malas saya tengok muka si joseph. "Dear.." dia bilang si joseph sambil kasi guyang-guyang tangan saya. "Hm" saya jawab hahaha. "Are you mad?" terus saya tengok mata dia. Soalan apa dia tanya ni? Soalan bonus!! "Am i mad? Of cos not" saya jawab dengan paling sarkastik. "sorry dear..." terus dia mau kiss saya. Cepat-cepat saya tolak tangan dia. "Stop it la jo. I have to go bye" saya turun dari kereta terus pergi bilik. Takut saya ternangis depan dia. Hais!! Sampai bilik, amboi siok ja si anna. Dia limpang-limpang sana sambil main phone. "Ui babe.. Punya handsome si joseph!! Got his own car lagi. Omg!! Napa you tdk terima dia terus dulu? Eee if me kan, i terima ja tu." saya tengok ja dia dengan perasaan yang kosong. Terus saya smirk.. I trusted the wrong person.
******************************
Kelas baru ja habis. Saya terus pergi bilik. Langsung tdk jumpa si joseph macam selalu. Selalunya, kami mesti akan jumpa. Dari tuhari lagi dia text saya, tapi saya tdk balas dia langsung. Malas! Bikin sakit hati! Lepas ja habis kelas tadi terus saya naik bilik. Saya ambil laptop terus saya online facebook.
1 friend request.
>Daniel Gustavo Lee wants to be your friend.
Whattttt? Adui.. Dari mana lagi dia dapat cari acc saya ni. Saya ada dua option whether to accept or to delete request. Hmm. Kalau saya accept, mana tau dia just mau kawan-kawan. Kalau delete request, obvious pula. Macam ketara betul mau ignore. Time saya fikir-fikir sambil kasi guyang to mouse tiba-tiba saya tertekan accept. Shit!!! Silakakkkkkk.
You now has be friend with Daniel Gustavo Lee.
Daniel >Hi!
Dia bilang si Dan. Aishhhhh. Reply ja la..
Me >Hi
Daniel > How are u?
Me > Good, I guess. How bout you?
Daniel > Happy to hear that. Me? Doing good.
Me > I see. So whats up?
Daniel > Going back to kk soon. But, I have to pass by at ******* to some settle things.
Me > Oh ok. I gotta go.
Daniel > Ok talk soon slightsmile emoticon
Saya log out terus saya tidur.

MY LIFE BEFORE YOU Where stories live. Discover now