CHAPTER 31

1.8K 80 3
                                    

#MyLifeBeforeYou
>PART31<
Hah! Tahan kemarahan kau erica. Kau bunuh ja si jo kalau dia macam-macam. "El, I go down first k. I want to meet tu a**h****.." saya bilang sama si erica sambil mencari selipar saya di rak kasut. "Okk, you becareful ja k. Kalau that boy do something to you, you terajang ja dia pun 'adik' di bawah tu.. but don't forget to say sorry." "Sorry? hahahaha!" Sot ba si ella ni. Sambil-sambil buat jahat, jadi la baik sikit dia bilang lagi. Jadi, tanpa buang masa kunun saya terus pergi bawah jumpa si jo. Haiss tengah malam mau jumpa orang.. Dia ingat saya ni tiada kerja ka????? Peduli la kau sampai bawah tiada belas kasihan lagi. Huahuahua.. Sekali saya sampai bawah, saya nampak sudah si jo. Dia membelakang kunun. Tapi saya tdk nampak pula dia punya kereta. Dia pakai topi lagi ba kunun. Haih pelik ni orang tengah malam pakai topi.. "JO!" saya panggil dia. Meneriak ba kunun macam kawasan bapa saya sudah. Huhu siou penghuni hostel. Sekali dia pusing... omg!!!!! its not jo!!!!!!! its daniel. Dup dap dup dap.. "Jo? Who is Jo?" dia bilang kenegi si daniel. "Huh? Jo? Who said Jo? I said 'yo'" Hihi bukan menipu aaah. Hahaha membela diri. "Oh.. Maybe I salah dengar." Andu, kesian hahaha. Blame diri sendiri ba terus. "Hehe I guess so. Err. What are you doing here?" "Why cannot?" "Ahhh.. no la. Can ja. Tapi, you tdk kasitau pun datang sini??? Where is your car? " "Hahahaha! surprise!!!! Well, I naik taxi just now." si daniel bilang sambil dia hulur saya kotak. "What is this?" menanya lagi ba soalan bodoh. Hahaha jangan kamu kecam aah. "A box.." Dessss.. "I know. But I mean inside?" "You will know it as soon as you open it.." terus cepat-cepat saya mau buka. Saya pun curious ni apa di dalam. Hmmm. "Eh.. eh.. You open later la k. Hahahaha!" "Why??" "Bcs I'm scared you might not like it." "Haha! I will like it as long as it is not a bomb tongue emoticon" "I'm pretty sure, its not.." terus kami cerita-cerita la kunun.. Dia bilang dia datang sini mau jumpa saya ja. KUNUN. Hahaha blushing juga la saya time dia cakap gitu. Dia bilang lagi, dia stay disana for 1 day ja. Malam tu dia tidur di hotel and esok dia akan fly pergi kk. Tdk sedar mau dekat jam 11 malam sudah saya di bawah. Last-last ada tu pak guard pergi tegur kami. Dia bilang masa melawat tamat sudah. Terus si Daniel minta excus, dia call sudah tu teksi. Huhu sedih juga lah. Sekali saya naik atas, terkejut saya si ella berdiri sana dekat pintu. "Uiiii.." saya bilang. "I'm worried gila about you. Where have you been?" sambil dia pegang bahu saya. "Saya di bawah ja la" saya buka tangan si ella terus saya simpan kotak yang si daniel bagi di meja saya. "You said you dislike the guy sana bawah.. but jumpa sampai 2 jam.." "Why you didn't tell me lelaki lain yang mau jumpa saya?" Mustahil la si ella tdk tau muka si jo kan? Sudah hampir setiap hari dia kena bagi tapau oleh si jo. " Hehehe. Siapa suruh you tdk tanya.." Yabah, salah saya juga main gasak ja turun bawah. Sudah tu, konpiden lagi pakai baju macam mau pergi tabasan. Last-last, sendiri juga yang malu. Haihhh. Saya jeling manja si ella sambil dia tersengih-sengih sana macam orang gila. Hahaha. Saya pergi tandas cuci tangan and muka then tukar baju cus I'm sleepyyyyy!
****************************************************************************
Hari ni saya last paper huraaaaaaayyy! And besok saya balik kk. Rindu sudah saya sama mama. Hmm. Saving saya pun cukup sudah utk naik flight. Lepas paper habis, terus saya buat online book tu tiket flight. Rm254 jugala saya kasi keluar utk ibu ku yang tersayang. Ngam-ngam lagi mau chinese new year time tu. Hmmmm. Paham-paham la tiket flight berapa kalau musim perayaan ni aah. Saya sudah bagitau ella yang saya mau balik hometown. Si ella ni dia stay di hostel ja. Dia bilang dia malas balik hometown. At first saya hairan juga la dia bilang malas. Siapa juga yang malas kalau jumpa family yang jauh kan? Kalau saya ada chance setiap sems break jumpa mama, perkataan 'malas' tu langsung tdk akan keluar. Sekali last-last saya tau juga. Dia malas sebab kalau dia balik pun feeling dia sama ja dengan tinggal di hostel. Tdk kena peduli. Sebab parents dia sudah bercerai. Mama dia sudah kahwin lain. Bapa dia perempuan keliling pinggang. Jadi, kalau dia pulang dia mesti akan pergi rumah bapa dia. Tapi kalau dia pulang rumah bapa dia, dia bilang macam tempat rumah p*l*c*r sudah. Kesian juga saya sama dia tapi apa boleh buat la kan? Setiap orang pun ada masalah. Saya pun bukan dari family yang bagus sangat. Saya cuma ada mama ja. Hmm. Jiwang pulak tiba-tiba..
****************************************************************************
Sampai ja kk terus saya text mama.
>Ma, rica sampai sudah ni. Mana mama?
Bukan tdk berdikari ah. Saya tau juga saya boleh pulang sendiri tapi, mama yang offer mau ambil saya. Dia bilang aunti maria yang suruh. Ba, kalau sudah begitu, jangan ditolak kan? Hehehe.
Nget...nget~
[1 message from Mama]
>Rica, mama di entrance sama Aunti maria & Uncle Din.
Lepas ja baca text mama terus saya tarik ja tu luggage pergi entrance door. Macam kena kejar hantu pun ada.Wakaka! "MAMAAAAAAA!" Kalau boleh satu airport dengar saya panggil mama. Rindu nya saya sama mama. Dekat sudah dengan mama terus saya peluk dia. "Odoi rica, tdk la mama buli bernafas ni.. Iya ba mama di depan mata kau sudah ni.." terus saya kasi lepas pelukan saya. Haha terlampau ketat kali kan? Siou ma. Saya nampak aunti maria dan uncle din senyum-senyum di sebelah mama. Aunti maria haircut dia berubah sudah. Pendek sudah. Macam style rambut lelaki beii. Uncle din macam biasa, lek and cool ja. Hahaha. "Ehh hi auntie." saya peluk juga aunti maria. Macam mama sendiri sudah ni aunti maria. Ba, kalau mama ada anak baru di rumah aunti maria, saya pun mau ada mama baru tongue emoticon Manatau upgrade pergi mama mentua. Aipp haha. Apa-apapun, mama tetap numbur satu di hati. Lepas peluk aunti maria, saya tengok uncle din. "Hi uncle..." terus saya salam uncle din. "Hi erica, Long time no see hehehe" Baaaaa pro sudag kama si uncle din cakap orang putih. Dia senyum-senyum terus. Haha. Then kami jalan pergi kereta. I miss auntie maria's house!!! Eh rindu rumah ka rindu tuan rumah punya anak? Hm....

MY LIFE BEFORE YOU Where stories live. Discover now