'.. En toen vroeg hij me nummer en die heb ik aan hem gegeven maar nu schijnt het dus dat die een vriendin heeft, dus ik heb hem maar weer verwijderd. Maar zo erg is dat niet want weet je Jonathan nog van dat ene feestje? Die vroeg of ik een keertje wat kon drinken en ik heb gezegd dat ik wel een plekje vrij kon maken' Met een zucht en een glimlach liet Emma zich achter over vallen op mijn bed terwijl ik me hersenen kraakten om ene Jonathan naar boven te krijgen maar ik kon me geen Jonathan herinneren.
Emma is mijn beste vriendin en altijd bezig met jongens en alles wat ermee te maken heeft. Ik heb 2 keer een vriendje gehad maar dat strandde al snel, en ik besteed mijn tijd liever aan mijn vriendinnen.
'Het word tijd dat je weer is een vriendje krijgt' Emma ging rechtop zitten en begon al wat jongens namen op te noemen die mij helemaal niks zeiden. Ik draaide me op, en draaide me nagellak potje dicht en wapperde met mijn hand die ik net gelakt had.
'Em alsjeblieft, ik hoef en wil helemaal geen vriend, bovendien hebben alle jongens alleen maar oog voor jou' En dit was waar, want Emma was met haar blonde haar, haar lichte huid en blauwe ogen en haar slanke lichaam met haar lange benen een mooie verschijning, en als ze mijn beste vriendin niet was geweest dan had ik haar waarschijnlijk gehaat.
Emma protesteerde en zei dat er genoeg jongens ook oog voor mij hebben. Maar ik wuifde het onderwerp weg, en begon over vanavond. Emma en ik zitten in een vrienden groepje met nog 2 meiden, Sonja en Daantje. En Daantje vierde vanavond een groot feest bij haar thuis en daar gingen wij heen. Ik liep naar mijn kledingkast en hield een paar jurkjes omhoog voor Emma haar goedkeuring, pas na het 4e jurkje kwam haar goed keuring.
Het eerste jurkje was ze netjes, het tweede jurkje was te lang en het derde jurkje was gewoon niet geschikt voor een feestje. Het 4e jurkje was een zwart, strak jurkje tot me knie. Met een ontblote rug waar het jurkje in een kruis liep. Met een paar sneakers eronder zou het een goeie outfit zijn. Ik ging zitten op de grond en pakte mijn krultang die al klaar lag en vroeg of Emma mijn haar wou krullen.
'Weet je wie er vanavond ook komt?' Opgewonden klapte Emma in haar handen terwijl ze een beetje haarlak in me haar spoot zodat het bleef zitten. Ik draaide me op en trok een wenkbrauw op 'Nou vertel?'
'DAVEY' Meteen had Emma een dromerige blik terwijl ik diep graafde om ene 'Davey' te herinneren.
'Ooooooh die jongen met dat blonde haar, die neef van Alexander waarmee je gezoend hebt?' Verbaast keek Emma me aan
'Huh wie be- ooooh je bedoeld David. Neee ik bedoel Davey Montoro, die zanger weet je wel' ik schoot in de lach en gaf een knipoog naar Emma
'Dan weet je wat je vanavond te doen staat he' en ik stond op en gooide een jurkje wat Emma aan wou haar kant op.
'Maar eerst PIZZA' en ik pakte mijn telefoon om de pizza's te bestellen.--------
'En? Wat vind je ervan?' Ik draaide een rondje voor Emma, ik had mijn jurkje aan, haar gekruld, mijn make up opgebracht, en mijn Adidas sneakers aan. Terwijl Emma op mijn bed zat en me met een keurende blik aan keek
'Alleen jammer van die sneakers' en met een schuin oog keek Emma naar zwarte pumps die in de hoek stonden
'Nee ik doe geen hakken aan' en om daad bij de woord te voegen stampte ik met mijn voet op de vloer en draaide ik een rondje en pakte mijn tas waar ik mijn telefoon en andere benodigdheden in stopte. Emma deed haar hak nog aan en spoot nog wat laatste haarlak in haar haar
'Je ziet er geweldig uit Em' zei ik, en dat meende ik, ze had een licht grijze jurk aan, iets boven de knieën, waar ze een leren jasje boven aantrok, met zwarte hakken met een dikke hak. Haar haren zat ze gekruld en in een staart gebonden.
'We slay girl' riep ze en ze gaf me een highfive. We stuurde Daantje een whatsapp dat we eraan kwamen en liepen mijn kamer uit de gang op, de trap af naar de lobbi waar ik Sophie achter de receptie zag zitten.
'Meiden, wat zien jullie er praaachtig uit!' Sophie keek ons aan met een grote lach, en Emma en ik draaiden tegelijk een rondje en bedankten haar
'Sooph, als je papa ziet wil je dan zeggen dat we naar Daantje zijn en dat ik niet weet hoe laat ik thuis ben en dat ik me telefoon bij me heb'
'Zal ik doen meid, heel veel plezier meiden en doe voorzichtig!' En als antwoord gaf ik haar een kushandje en liep ik met Emma het hotel uit, en pakten onze fietsen en gingen naar Daantje.
Toen we aankwamen stond de tuin en straat al vol met fietsen, de muziek hoorde je al van ver en je zag al genoeg wankelende mensen en het was nog maar 22:00. Daantje kwam naar buiten stuiven met duidelijk al wat drankjes op
'MEIDEN DAAR ZIJN JULLIE EINDELIJK' ze gaf ons een dikke knuffel en trok ons mee naar binnen waar ze ons meteen een beker drinken in onze handen duwde.
'Davey komt zometeen!!' En Emma en Daantje begonnen meteen te gillen. Davey is dus een zanger, schijnt nogal knap te zijn. Maar onbereikbaar en bovendien enorm arrogant dus ik sloeg mijn drankje achterover terwijl Emma en Daantje nog steeds zaten te gillen.
2 uur verder, en heel wat drankjes verder ging de muziek uit, de lichten uit en scheen er alleen licht op het podium waar na enige tijd Davey verscheen met mijn gitaar. Davey had donker haar, beetje gebruinde haar, een zwarte spijkerbroek met gaten, daarboven een witte blouse met opgerolde mouwen, en witte sneakers eronder. En het publiek begon te gillen. Niet dat Davey nou enorm beroemd was, maar hij was zeker beroemder dat ik ooit zal worden.
JE LEEST
When youre boyfriend is the crush of thousand girls
RomantizmNoa Flora is een meisje van 18 wat samen met haar vader in een hotel woont. Wanneer Noa in het hotel een jongen ontmoet die in het hotel verblijft en met hem een uur moet doorbrengen. Schijnen Noa en de jongen het goed met elkaar te kunnen vinden. M...