Kapitola 31: Otec a učiteľ

116 13 5
                                    

******************************
Kakashi:

„Čo to má byť, Iruka-sensei?" Prehovoril som, keď dopísal kriedou na tabuľu.

Podal mi papier s otázkami. „To na tabuli sú napísané odpovede Juliet na tento včerajší dotazník, ktoré napísala do odpoveďového hárku. Dotazník mali všetci vypísaný normálne, až na ňu."

Oči mi preskakovali z dotazníka na tabuľu, z tabule na dotazník. „Iruka-sensei, a to ste si ma sem zavolal iba kvôli tomuto?" Oprel som sa o jednu z mnohých lavíc za mnou. Také malé..

Síce tam napísala trochu blbé odpovede, ale kreativita sa cení.

„Nie, Kakashi-san. Musíme prediskutovať viac vecí ohľadom vašej dcéry. Chová zášť proti Mizuki-senseiovi, odmieta vysvetliť prečo. Prejdime na tému Juliet a písomky.Vždy ich musí napísať minimálne druhýkrát, pretože na prvý pokus tam samozrejme napíše samé nezmysly a blbosti. Keď sa jej vôbec nechce písať, tak písomku dá zožrať jej panterovi, ktorého si sem vodí. Keby sa chcela učiť, mohla by dostávať lepšie skóre z písomiek a ústnych skúšaní. Ale čo ma dosť prekvapilo bolo, že ako prvá vie spraviť premenu, aj keď sme sa to ešte neučili. Kakashi-san, ona... Kašle na štúdium. Ak to takto pôjde ďalej, budem ju musieť nechať opakovať ročník."

Po vypočutí poslednej vety mi nabehla husia koža. To má naozaj až tak hrozné skóre? Však keď ju skúšam doma, tak nemá skoro žiadne chyby. Tak prečo teda..?

Po kratšej odmlke pokračoval. „Celá trieda mala napísať, kým by chceli byť, keby neboli ninjami. Juliet napísala: pandiunitato. Keď som sa jej spýtal, čo to znamená, odpovedala, že je to pandí jednorožčí zemiak. Ona... Presahuje medze originality. Na biológii mal každý nakresliť anatómiu človeka, ibaže ona jediná nakreslila, alebo lepšie povedané, napísala anatómiu čivavy."

„Aj čivava je živočích, nie?"

„Áno, máte pravdu. Uznal by som jej to, keby tam napísala normálnu anatómiu. to, čo tam napísala bolo: 50% agresivita a 50% triaška. Mohol by ste s ňou.. Zájsť ku psychológovi, či nemá nejakú poruchu?"

Z úst mi vyšiel mierne hlasitý smiech. No mohla toto?

Po mojom zasmiatí sa zamračil. „Kakashi-san, berte to vážne, prosím vás! Zhruba tak pred týdňom som skúšal ich znalosti z toho, či vedia, ako robia zvieratá. Keď prešlo na somára, vykríkla, že to vie. Keď som jej povedal, nech nám teda povie, ako robí somár, zvolala: „Ták deti, moje meno je Iruka Umino! Rozdám vám papiere a napíšeme si písomku!". Kvôli nej sa začali všetci smiať a jej podpriemernými hláškami skoro každú chvíľu prerušovala priebeh hodiny. Potom padla otázka, že ako sa nazýva spojenie najčastejšie dvoch chlapcov a jedného dievčaťa. Odpovedala slovom: švédska trojka. Odpoveď mala byť: tím. Na prvý apríl si spravila zo mňa cez najmenej 20 žartíkov. To ste mali vidieť, keď sa spolčila s Narutom... Hrozné." Vzdychol si pri spomínaní na srandičky, ktoré si z neho spravila.

Veru.. Zaujíma ma, čo mu také zlé urobila. „Vyzerá to tak, že mi chcete toho viac rozpovedať."

„Práveže aj áno. Teraz je na rade sa porozprávať o predmete, ktorý ona zrovna moc nemusí. Je to.."

„Ikebana." Doplnil som jeho vetu.

„Presne tak. Už od prvej hodiny ikebany sa Suzume-sensei sťažuje iba na ňu. Raz sedela vedľa Sakury Haruno a zaspala. Keď ju Sakura zobudila, tak v polospánku vyslovila.." Odrazu zastavil v rozprávaní.

Bol som zvedavý, čo vyslovila. „Nó?"

Po chvíli si rozmyslel, že mi to prezradí. „... Sakurva. Potom sa medzi nimi strhla riadna bitka."

„Pfff..!" Snažil som sa čo najviac zadržať smiech. To dieťa je teda číslo.

Pokračoval. „O dva dni mali znova ikebanu. Jej spolusediaci bol tentokrát Shikamaru Nara. Každý bol rozdelený do dvojíc, konkrétne dievča s chlapcom. A čo by sa dalo od dvoch najväčších lenivcov triedy očakávať, keď majú pracovať s kvetinami? To nikto nevedel až dovtedy, dokedy nezaspali. Keď ju Suzume-sensei zobudila, tak nečakane odišla. Po príchode na ďalšiu hodinu sa vyhovorila na to, že zachraňovala rybu pred utopením. V skutočnosti si išla do bufetu pre jedlo a do čajovne popíjať čaj. V poslednej dobe sa vyhýba ikebane najviac, ako sa len dá. Predvčerom do mňa hádzala kriedy a keď som sa jej spýtal na dôvod tak odpovedala, že sa hrá na Assassination Classroom. Neviem, čo tým myslela. Kakashi-san, ona nemá problém nájsť si kamarátov, ale ani problém nájsť si nepriateľov... Viete, je tu jeden chlapec - Watabe. Včera sa na poslednej hodine pri samoštúdiu začali hádať a ona ho od nervov vyhodila cez zavreté okno. Už dva razy bolo kvôli nej to okno zničené. Ešte raz ho rozbije a bude zaň platiť, len pre info."

Zahľadel som sa cez rozbité okno na západ slnka. Čo také asi spravím na večeru? Dáva na ňu Gai poriadne pozor?

„Máme tu už dlho zaužívanú tradíciu - súboj v taijutsu, takzvané ninjovské kumite. Keď prišiel rad na ňu, súperila proti Watabemu. Avšak.. Aj keď sa tí dvaja tak veľmi neznášajú, vôbec ho nezranila. Iba sa vyhýbala útokom, nič viac. Kakashi-san... Mám taký pocit, že sa ona bojí. Keď sa bojí bojovať, nemôže sa stať kunoichi. Bojazlivý človek ako je ona určite nie. Musím vám povedať, že z taijutsu preukazuje slabý prospech."

Hm... „... Bojazlivá? Ona určite nie. Ako jej otec viem, z čoho má strach, a bojovanie to určite nieje. V jeden deň som ju sledoval, ako preskúmava tréningové oblasti. Prišiel na radu aj Les Smrti. Nebránil som jej v tom, aby tam išla."

„To nemyslíte vážne.."  Na chvíľu zadržal dych.

„Dostala sa z neho živá, veď ju vidíte skoro každý deň. Taká mladá a odvážna. Toto ste o nej nevedel, hm? Pred nejakým časom mi pri večeraní prezradila, aké techniky má na pláne vytvoriť. To by ste na 7-ročné dievča nepovedal, keby ste ju počul. Hovoríte o nej iba v zlom. To za ten čas čo tu študuje nespravila vôbec nič, za čo by som mal byť na ňu hrdý?" A má pre tie techniky aj dosť dobré originálne názvy. Zostáva otázkou, či sa jej ich podarí vytvoriť.

Na tvári sa mu objavil široký úsmev, čož naznačovalo dobrú správu. „V deň, keď chýbal Naruto, mali všetci napísať o svojej rodine. Dala si s tým fakt veľa práce, keď písala o vás. Vaše prezývky Kopírovací Ninja Kakashi, Sharingan Kakashi, vaša minulosť, predkovia.. Mala to naozaj prepracované. Pred niekoľkými dňami sme brali teóriu o tom, čo je to chakra a ako to tu chodí. Vyrušovala, a keď som jej od hnevu povedal, že nech to vysvetlí za mňa, tak sa postavila pred katedru a začala. Vysvetlila to lepšie než ja, dokonca pridala aj pár informácií o našom politickom systéme. V utorok sme sa niekoľkí učitelia dohodli, že si otestujeme reakcie detí na to, keď im povieme, že do akadémie vtrhol nebezpečný vrah. Trištvrtina žiakov panikárila, lenže ona znenazdajky hodila do mňa kunai. Keď som sa jej spýtal, prečo to urobila, tak povedala, že sa chcela ujistiť, či som to naozaj ja a nie niekto iný. Potom ostatných upokojovala so slovami, že keby do akadémie vtrhol vrah, tak by učitelia neboli takí kľudní a určite niečo s tým robili. Ako jedinú ju napadla takáto vec. Kakashi-san, som na ňu pyšný, ale mala by sa viac učiť."

Po ešte pár minútovom rozhovore bol čas na môj odchod. Pri vychádzaní z triedy som ho upozornil: „Známky nejsú všetko, Iruka-sensei. Ono skôr ide o skúsenosti. A tie ona naberá rýchlo."

Ďalšia kapitola bude budúcu nedeľu.

Naruto: ZiraelWhere stories live. Discover now