luku 1

32 1 0
                                    


Jos haluat lukea Keskiyön tarinan ilman juonipaljastuksia älä lue!!!!!!!!!+!!!!!!!!+!!!!!!!

Juttelin Korpisulan ja Lumikäpälän kanssa aukiolla kun kuulin partion tulevan takaisin mutta haistoin jotain outoa klaanin hajun seassa. Käänsin pääni ja näin pitkäkarvaisen kissan joka katseli kaikkialle, sitten hänen katseensa kääntyi minuun. Käänsin päätäni ja sanoin:"Katsokaa!" Ja Lumikäpälä ja Korpisulka käänsivät katseensa kissaan joka katsahti muualle. "Saapukoon jokainen uimaan kykenevä kaislakivelle klaanikokoukseen!" Tuhahdin ja istuin katsomaan päälikköä eikai siitä erakosta tehdä soturia! "Virtaturkin metsästyspartio löysi reviiriltämme erakon!" Jokitähti kuulutti kissat supisivat ja nousin seisomaan "Missä hän nyt on?" Kysyin
"Kiviturkki niinkuin varmaan näetkin hän on leirisämne!" Joki tähti sanoi on minulla silmät päässä ketunläjä! Ksojen katseet kääntyivät erakkoon "Hänen nimeään minäkään en tiedä!" Joki tähti sanoi ja katsoi erakkoon "Kertoisitko?" Jokitähti kysyi. Erakkoryhdistäytyi ja sanoi:"Minun nimeni on Keskiyö!" Kuka typerys antaa penulle nimeksi Keskiyö? "Hyvä on keskustelen kokeneimpien sotureiden kanssa kutsun teidät kohta uudestaan koolle!"

Jokitähti sanoi ja meni pesäänsä perässään Viljaturkki, Viljaturkki ja Korpisulka. Lumikäpälä asteli viereeni "No miten menee tehtävässä!" Hän kysyi hiljaa ja kosketti kynsillään leukaani "Ihan hyvin kiitos!" Sanoin ja katselin tiukasti Keskiyötä. Pian Mustatassu ja Yötassu menivät Keskiyön luo he puhuivat jotain mutta en kuullut mitään koska olin niin kaukana. Sitten Jokitähti hyppäsi kivelle "Olen päättänyt hyväksyä Keskiyön klaanimme!" Jokitähti sanoi hiirenpapanat! Ajattelin kisdojen yli kulki kohahdus "Onko hän oppilas vai soturi?" Harmaahäntä kysyi "Hän on oppilas Harmaahäntä!" Jokitähti sanoi ja käänsi katseensa Keskiyöhön. "Tästä päivästä siihen päivään, jona hän on ansainnut soturinimensä, kutsutakoon tätä oppilasta Keskitasuksi!" Keskitassu mikä hiirenaivoinen nimi! "Sinun uusi mestarisi on Vehnäturkki!" Jokitähti julisti. Haluan mennä tapaamaan Lumihäntää! Ajattelin ja pujahdin pois leiristä kun suosionosoitukset kaikuivat leirissä. Menin kohti Kiviklaanin rajaa Lumihäntä kumpa olisit siellä!. Kun olin ihan rajalla hypäsin sen yli ja kiisin kivikossa kohti leiriä "Kiviturkki!" Kuului ääni takaani, käänyin ja näin siskoni "Lumihäntä kiva tavata sinua taas!" Sanoin ja nuolaisin siskoni poskea. "Tule mennään leiriin haluat varmaan tavata Kiiltotähden!".

Kävelimme leiriin jossa Kiiltotähti käänsi päänsä mutisi jotain Alppiruusulle ja tuli luoksemme "Hauska tavata sinua poikani!" Hän kehräsi ja puski minua "Niin sinuakin isä mutta miten Hämäräturkilla menee Puuklaanissa?" Kysyin "Hyvin hyvin!"entä Jalavajuurella Viimaklaanissa?" Kysyin "Mainiosti! Entä varapäliköksi nousussa?" Hän kysyi "No kyllä minä sen saan kun on vain se juttu että se typerä Virtaturkki on vähän ongelmallinen!" Ärisin.

Olin lähdossä kun huomasin Alpiruusun kävelevän kohti minua "Pidä huoli itsestäsi!" Hän sanoi ja nuolaisi poskeani "Joo joo!" Sanoin ja pukasin häntä lapaan. Juoksin reviirillä kohti rajaa, kun olin sen tuntumassa haistoin Keskitassun ja Viljaturkin se oli aika tuore mutta ei niin tuore että siitä olisi vaaraa. Jatkoin matkaa Kelopuun poikki ja reviirilemme missä kalastin kolme kalaa ja lähdin leiriin. Kävelin harvassa metsäasä kun haistoin kanin. Pudotin kalat lehdille ja kyyristyin alas. Hiivin kohti tuoksua ja hyppäsin kuulin rääkäisun ja katsoin Keskitassua joka oli maassa mahallaan "Mitä sinä teet täällä?" Kysyin "Viljaturkki näyttää reviiriä!" Hän sanoi ja Viljaturkki ilmestyi näkyviin "Ai hei Kiviturkki!" Hän sanoi välinpitämättömästi ja katsahti opilaaseensa moitivasti "Muista haistaa enenkuin hyppäät!" Hän sanoi ja nyökäsi minulle "Kiitos ja sinä voit viedä tämän klaaninvanhimille minulla on  jo kolme kalaa!" Sanoin ja anoin kanin Keskitasulle.

505 sanaa

Kiviturkkin kaunaWhere stories live. Discover now