Heräsin yöllä kun muut olivat lähteneet kokoontumiseen. Nenääni tunkeutui kiviklaanin hajua, katsoin ulos näin liikettä. Sitten liike hävisi nuuhkin ilmaa kiviklaanin lemu leijjui selvänä ilmassa. Kävelin ulos varuillani, eteeni ilmestyi hohtava kissa "Kiviturkki älä valitse väärää tietä!" Kissa sanoi ja lähti. Mistä tämä haju tulee? Ajattelin ihmeissäni, palasin pesälle ja käperryin pedilleni.
Pujahdin ulos ja syöksyin kelopuun kautta kiviklaanin reviirille. Pysähdyin puun kohdalla ja haistoin ilmaa tunsin heikon kulkukissan hajun. Jatkoin matkaa aina kiviklaanin leiriin saakka ja pujahdin sisään. Kiiltotähti tuli heti luokseni "Mitä te meidän leirissä teitte?" Kysyin häneltä nostaen kulmiaani. Kiiltotähti naurahti "Niin se... anteeksi kun emme kertoneet se vähän...." Kiiltotähti mutisi vaivaantuneena "Piti tehdä äkkiä?" Kysyin ja Kiiltotähti nyökkäsi "Tarkkailu kierros sitä hyökkäystä varten!" Kiiltotähti sanoi. Näin että Marjaturkki mulkoili minua "Ja minkä ihmeen takia tuo minua mulkoilee?" Murisin "Hän ei luota sinuun koska olet kuohuklaanissa hän luulee sinua petturiksi!" Kiiltotähti vastasi ja mulkoili Marjaturkkia murhanhimoisesti "Minähän olen petturi mutta en sillä tavalla!" Sanoin ja käänsin katseeni Lumihäntään joka lähti jolkuttamaan kohti minua.
"Hei Kiviturkki!" Lumihäntä hihkaisi ja kiehnäsi kylkeeni. "Olitko mukana partiossa joka meni Kuohuklaaniin?" Kysyin "Olin" Lumihäntä vastasi. Katsoin taivaalle aurinko oli siirtynyt aikalailla aamusta "Minun pitää mennä olen ollut liian kauan täällä!" Sanoin ja kipitin pois leiristä. Liukastuin sammaleiseen kiveen ja leukani löi toiseen takajalkani sujahti koloon ja käpäläni vääntyi kolossa ja vatsani raapiutui pikkukiviin. Ähkäisin ja nousin ylös, vetäisin jalkani pois ja jatkoin matkaa.
Kiisin eteenpäin ja hyppäsin yli puskan kuulin sen kahahtavan, mutta en välittänyt siitä. Lopulta pääsin rajalle(kelopuun ja kiviklaanin väliselle). Sitten eteenu hyppäsi kissa, pienempi kuin minä pitkä turkki tuulessa leijjäilen silmät tiukasti omissani."Mitä teet täällä Kiviturkki?" Keskitassu kysyi "Ei se sinulle kuulu saastainen erakko!" Sylkäisin "Mitä teet kiviklaanin reviirillä?" Hän kysyi itseppintaisesti "Teen työtäni!" Murisin "Siirry pois typerys!" Jatkoin ja koitin ohitaa Keskitassun joka esti minua. "Mitä nyt? Luuletko pärjääväsi minulle penska? Olen voimakkaampi kuin luuletkaan, ja tiedän myös enemmän kuin sinä!" Ärisin Keskitassulle jonka silmät laajenivat. "Kuinka kauan olet käynyt täällä?" Keskitassu kysyi "Oppilaasta asti! Ja olet ainoa joka koskaan on löytänyt tai edes etsinyt minua!" Sähisin hampaat irvessä "Kuka on isäsi?" Keskitassu kysyi "Typerä kysymys pentu! Etkö muka saanut palasia yhteen? Hän on se joka laati suunnitelman, hän on se joka antoi elämälleni tarkoituksen!" Sähisin silmät palaen, Keskitassun karvat sojottivat pystyssä. "No tajuatko pentu? Kenellä olisi valtaa sellaiseen ja kuka jättäisi pentunsa kertoisi suunnitelmansa?" Tuijjotin Keskitassun silmiin "Minua luultiin erakoksi! Mutta todistin uskollisuuteni, mutta se ei ollut oikeaa olen aina uskollinen Kiviklaanille!" Sähisin vielä ja kiisin Kuohuklaanin reviirille.
Keskitassu tiesi nyt. Hän tiesi että kävin Kiviklaanissa.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Kiviturkkin kauna
FanficKiviturkki on Kuhuklaanin soturi joka juonii pahoja asioita. Kun Keskiyö tulee klaaniin Kiviturkki alkaa epäillä häntä peturuudesta ja että Keskiyö sotkisi hänen suunitelmansa. (Sisältyy Keskiyön tarinaan)