luku 17

9 0 0
                                    

Oli seuraava päivä loikin kohti kiviklaanin rajaa. Hyppäsin yli ja pinkaisin juoksuun. Piti selvittää vielä pari asiaa kiviklaanissa. Ohitin partion josta näin vain Sorahännän.

Skip 2 päivää

Aamu valkeni nousin ylös ja vönyttelin. Yht äkkiä tunsin yskän kouristuksen. Kun nyt huomioin minulla oli kuuma. "Mikä sinulla on?" Tulikynsi murahti unissaan. "Kuulostaa pahalta. Kuka se oli?" Tomukarva huusi ulkoa "Minä!" Ilmoitin ja tulin ulos. "Menään parantajan pesään" Tomukarva sanoi.

Kun olin päässyt pedille parantajan pesään Tomukarva hoiperteli unisena varastoon.

Skip 2 päivää(sori skipit keskiyön tarina ööh ohitti vähän ja pitää hyppiä....)

Kuulin kuinka kuului tuskaista huutoa Tuhkakarva syöksähti ulos pesästä, Paatsmatassu perässään.laahustin ulos Hallaturkki synnytti ilmeisesti. Lösähdin maahan lepäämään, tyhmä tulit kipeäksi NYT kun keskitassu on lähellä sotuirutta. Lopulta kuului vinkunaa hiivin lähemmäs ja näin kaksi pentua vikisemässä emonsa vierellä.

Mutta Hallaturkki näytti kipeältä. "Jaksa vielä et voi mennä tähtiklaaniin!" Tuhkakarva kuiskasi naaraalle. Silti kuulin hengityksen muuttuvan rahisevaksi katkonaiseksi ja raskaaksi. Hallaturkki kuolisi... jotenkin tunsin surullisuutta, muitakin oli tullut katsomaan.

Yhtäkkiä hengitys ja kylkien kohoilu loppui. Tuhkakarvaulvaisi surusta ja jäi tuijjottamaan naarasta surullisena. Kaikki lähtivät apeina, menin Tuhkakarvan luokse ja nuuhkaisin Hallaturkin turkkia toiveikkaana. Ei. Hän oli kuollut.

Lähdin pois ja Tuhkakarva tuli perässäni hoiperrellen. "Miksi masennuit noin?" Kysyin häneltä, parantaja nakkasi päänsä taakse ja vastasi:"Minun olisi pitänut osata arvata että hän oli sairas! Olisin voinut pelastaa pennut, mutta ei! " Tuhkakarva sanoi ja laski päänsä alemmas.

--------> partion palattua (noin 2min myöhemmin)

Kuulin että partio palasi nousin ja näin Keskitassun heti. Luikin nopeasti tuoresaslis kasalle ja nappasin huomaamattomasti hiiren. Söin sen nopein ahmaisuin ja livahdin ulos.

Tuhkakarva ei tykkäisi kun lähden mutta minkä mahtaa. Kiisin läpi metsän(taas), kunnes olin rajalla. Vieressäni oli pieni kasa sieniä. Hieroin itseäni niihin ja hyppäsin rajan yli.

Pääsin lopulta leiriin. Meni heti kiiltotähden pesää kohti "Kiiltotähti on on partiossa! Ja sinä sairas!" Kuulin äänen takaani, just parantaja. "No minä menen sitten!" murahdin. Ja loikin pois.

Ilta oli jo hämärtymässä kun palasin. "Missä olit! Etsimme sinua senkin hiirenaivo!" Tuhkakarva raivosi. Ohitin hänet laiskasti. Korviini kantautui odottamatta puhetta, "Sinulla Mustatassulla ja Yötassulla on huomenna arviointi!" EI EI EI EI EEEEEEEIII. Meinasin huutaa.

Oli pakko tehä noin ^

Lyht mut kestäis vähän ottaa kiinni oikeessa päiväjärjestyksessä😄

Kiviturkkin kaunaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora