Olimme yöpartiossa jota kokeiltiin ensimäistä kertaa Lumikäpälän ja Korpisulan ja Aamutassun kanssa. Pingoimme läpi metsän "Haistan kiviklaanin!" Aamutassu ilmoitti ja pysähtyi, minäkin haistelin ilmaa ja haistoin heidät "Niin... ja siellä on Kiiltotähti Valkohäntä...!" Ajatelin kauhuissani. "Hyökätään!" Korposulka maukui, nyökäsin hänelle. Hyppäsimme pensaaseen jossa oli iso röykkiö kissoja. Tartuin yhden lapaan hampaillani, Lumihännän lapaan. Kissoja syöksähteli ympäriinsä "Aamutassu hae apua äkkiä!" Huusin oppilaalle.
Juoksin kohti leiriä Kiviturkki oli käskenyt hakemaan apua. Singahdin sisään ja juoksin päällikön pesäään. Siellä törmäsin Jokitähteeen joka heräsi hätkähtäen "Aamutassu mitä nyt?" Hän kysyi "Kiviklaanin partio heitä on paljon!" Kimitin. Jokitähti nousi äkkiä seisomaan. "Hae Keskitassu Tuuulitassu Tulikynsi Viljaturkki ja Virtaturkki!" Hän sanoi.
Potkaisin siskoani mahaan ja lennätin hänet kauemmas. "Hyökkäykseen!" Kuului Jokitähden ääni. He tulivat! Ajattelin hiukan riemuissani. Taistelin kauan ensin Lumihännän sitten Alppikukan ja muiden kanssa. "Häipykää älkääkä palatko!" Jokitähti huusi pakeneville sotureille "Pidä varasi Jokitähti kohta koko metsä on meidän!" Kiiltotähti ärisi. Menin ystävieni luo, mutta en nähnyt Korpisulkaa. Pian kuuluin ulinaa, juoksin sen luo ja näin Korppisulan maassa hänen jalkansa oli veressä ja turkki repaleinen. "Hakekaa parantaja!" Huusin kauhuissani.
Toisi lyhyt luku -__-__-__-__-__-
YOU ARE READING
Kiviturkkin kauna
FanfictionKiviturkki on Kuhuklaanin soturi joka juonii pahoja asioita. Kun Keskiyö tulee klaaniin Kiviturkki alkaa epäillä häntä peturuudesta ja että Keskiyö sotkisi hänen suunitelmansa. (Sisältyy Keskiyön tarinaan)